Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Kładka pieszo-rowerowa w Podgórzu otwiera się na krakowian

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
27-07-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UM Kraków

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Kładka pieszo-rowerowa w Podgórzu otwiera się na krakowian
fot. ZDMK
Najdłuższa kładka pieszo-rowerowa w Krakowie, znajdująca się opodal ul. Kamieńskiego, została otwarta. Obiekt jest fragmentem nowej, wybudowanej drogi dla rowerów łączącej ulice Wielicką i Nowosądecką z Ludwinowem.

– Nowo wybudowana kładka dla pieszych i rowerzystów zamyka pewien etap prac mających realizowanych przez miasto, mający na celu zwiększenie ruchu rowerowego w Krakowie. Po oddaniu do użytkowania bezproblemowo można dojechać jednośladem z rejonów Nowego Bieżanowa na bulwary wiślane – powiedział prezydent Jacek Majchrowski.

Kładka ma blisko 0,5 km długości. Rowerzyści z południowych dzielnic Krakowa pokonają wąskie gardło, jakim jest ul. Kamieńskiego, 7 metrów nad torami kolejowymi oraz prawie 6 metrów nad ul. Powstańców Śląskich. Nowa konstrukcja na mapie miasta będzie służyła również pieszym. Obiekt jest fragmentem wybudowanej całej trasy rowerowej, łączącej ul. Wielicką i Nowosądecką z Ludwinowem, łącznie 4,7 km.

– Budowa nowych dróg rowerowych zawsze korzystnie wpływa na rozwój transportu rowerowego w mieście, kładka jest imponującym obiektem, który mam nadzieję stanie się jego wizytówką, ale też stanowi nowe otwarcie dla ruchu rowerowego w tej części Krakowa – zaznaczył Marcin Hanczakowski, dyrektor Zarządu Dróg Miasta Krakowa.

Prace przy budowie ścieżki rowerowej wzdłuż Kamieńskiego rozpoczęły się we wrześniu 2018 r., z kolei na samej kładce w lipcu ubiegłego roku. Inwestycja kosztowała ponad 21 mln zł.

Wybudowana i wyznaczona w ramach projektu trasa rowerowa łącznie z obiektem ma 4,7 km długości. Sama kładka liczy dokładnie 408,42 m (najazd od ronda Matecznego ma 108 m, najazd od strony lasu 18 m). Łącznie przy budowie obiektu zużyto ok. 160 ton stali zbrojeniowej (dodatkowo 44 t ważyła konstrukcja montowana nad jezdnią i torami) oraz ok. 650 m³ betonu. Wzdłuż całego obiektu zostały zamontowane balustrady łukowe o wysokości 1,4 m oraz 19 lamp oświetleniowych. Część dla rowerzystów została wyznaczona kolorem czerwonym, a dla pieszych żółtym.

Konstrukcja postawiona jest na 26 słupach (13 par) oraz przyczółku od strony lasu, składa się z 13 przęseł o rozpiętości od 16 do 28,5 m (10 przęseł żelbetowych, trzy przęsła o konstrukcji zespolonej). – Najtrudniejszym wyzwaniem był montaż konstrukcji nad samą jezdnią i torami kolejowymi, prace toczyły się pod osłoną nocy. Cieszę się, że mogliśmy realizować ten projekt i że obiekt od dziś może służyć mieszkańcom – podkreślił Hanczakowski.

W pierwszej kolejności zawisło przęsło o wadze 16 ton i długości 30 metrów nad ul. Powstańców Śląskich, później nad torami kolejowymi o łącznej wadze 28 ton i długości ok. 51 metrów.


Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Wrocław z drugą najlepszą infrastrukturą rowerową w kraju

Mobilność

Wrocław z drugą najlepszą infrastrukturą rowerową w kraju

UM Wrocław 20 listopada 2024

Poznań zapowiada kolejne nowe drogi rowerowe

Mobilność

Poznań zapowiada kolejne nowe drogi rowerowe

UM Poznań 20 sierpnia 2024

Kraków ma zespół do rozwoju infrastruktury rowerowej

Mobilność

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Wrocław z drugą najlepszą infrastrukturą rowerową w kraju

Mobilność

Wrocław z drugą najlepszą infrastrukturą rowerową w kraju

UM Wrocław 20 listopada 2024

Poznań zapowiada kolejne nowe drogi rowerowe

Mobilność

Poznań zapowiada kolejne nowe drogi rowerowe

UM Poznań 20 sierpnia 2024

Kraków ma zespół do rozwoju infrastruktury rowerowej

Mobilność

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij