Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Karta to nośnik biletu i agregator danych o podróżach

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
16-11-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Karta to nośnik biletu i agregator danych o podróżach
fot. Martyn Janduła
Zaletą karty jest jej powszechność, a także duża liczba transakcji zawieranych przy jej pomocy – uważa Maciej Kornatowski z Mastercard. Może to bowiem dawać organizatorom transportu dostęp do szeregu danych pozwalających usprawniać funkcjonowanie komunikacji – informacje te pochodzić mogą nie tylko z miejskich systemów transportowych.

– Dziś stajemy przed wyzwaniem, jak obsłużyć transportowo miasta, w których żyje bardzo dużo ludzi, ale także jak w łatwy sposób dowiadywać się, co ci ludzie robią, by cały czas usprawniać infrastrukturę, którą im oferujemy – przekonywał podczas Kongresu Transportu Publicznego Maciej Kornatowski, Business Development Manager w Mastercard. Jak wskazywał, karty płatnicze to wygodna metoda płatności, która może sprawdzić się w tej roli. – Dzięki temu, że naszymi kartami płaci się nie tylko za przejazdy, ale i za szereg innych usług, mamy ogromną wiedzę, gdzie mieszkańcy przebywają, co robią w ciągu dnia i w których częściach miasta załatwiają które sprawy – wskazywał.

Chcą dostarczać nie tylko dane, ale i ich analizy

Jego zdaniem to właśnie bardzo duża ilość danych, jakie Mastercard może dostarczyć lokalnym władzom do analizy, jest jedną z głównych zalet oparcia systemu zbierania danych o zachowaniach pasażerów na kartach płatniczych. Kolejnym udogodnieniem dla samorządów ma być podniesienie wygody obsługi podróżnych. – Pozbycie się gotówki z pewnością zwiększa bezpieczeństwo związane z transportem i dystrybucją pieniędzy – mówił.

Przedstawiciel organizacji płatniczej zapewnił też, że Mastercard dysponuje narzędziami w zakresie analizy pozyskiwanych danych. – Usługi takie oferuje nasza firma Mastercard Advisors. Ma ona ogromne doświadczenie i jej analitycy wiedzą, co z danych płatniczych można wyciągnąć, pod jakim kątem je analizować i jakich informacji dostarczyć miastu – opisywał. Zapowiedział też, że w przyszłym roku ruszy organizowany przez Mastercard punkt w Warszawie, w którym kojarzone będą duże korporacje i instytucje publiczne z małymi firmami dysponującymi nowymi pomysłami na rozwiązanie problemów, także związanych z komunikacją zbiorową.

Jeden sposób płatności w każdym środku transportu

Istotne korzyści z wykorzystania kart płatniczych miałyby jego zdaniem dotyczyć jednak nie tylko samorządów, ale i samych mieszkańców. – Dzięki temu, że kartą płaci się wszędzie w ten sam sposób, chcielibyśmy dostarczać zintegrowane narzędzie obejmujące wszystkie sposoby przemieszczania się po mieście: od komunikacji zbiorowej przez rower publiczny po wynajem samochodów czy transport dalekobieżny – mówił. – Pasażer dostaje więc pewność, że za przejazd zapłaci w bardzo prosty sposób, a firmy przewozowe otrzymują o wiele więcej bardzo bogatych informacji – podsumował.

Jak zaznaczył, dla każdego miasta konieczne jest opracowanie oddzielnego modelu przyjmowania płatności. – Naszą sztandarową realizacją jest ta dla Transport for London, ale poszczególne miasta mają różną wielkość, różną strukturę mieszkańców i różną liczbę przyjezdnych. Nie w każdym przypadku model londyński byłby więc najlepszy – zauważył. – W związku z tym Mastercard bazuje na całej rodzinie projektów, a nie tylko na jednym – zaznaczył.

Przypomnijmy, że Mastercard zapowiedział podczas Kongresu uruchomienie pilotażowego programu płatności kartą w łódzkich tramwajach. Ma on ruszyć na początku przyszłego roku, ale szczegóły rozwiązania nie są na razie znane.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódź: Bilet na karcie płatniczej jesienią

Komunikacja

Łódź: Bilet na karcie płatniczej jesienią

Kasper Fiszer 13 stycznia 2017

Czy w Polsce może rozpowszechnić się kolej gondolowa?

Mobilność

Katowice: Chcemy, aby ludzie dojeżdżali do centrum komunikacją

Komunikacja

Bochenek: Telefon zastąpi portfel i kartę miejską

Komunikacja

Wojtenko: Różne nośniki biletu, ale jeden system centralny

Komunikacja

Zobacz również:

Łódź: Bilet na karcie płatniczej jesienią

Komunikacja

Łódź: Bilet na karcie płatniczej jesienią

Kasper Fiszer 13 stycznia 2017

Czy w Polsce może rozpowszechnić się kolej gondolowa?

Mobilność

Katowice: Chcemy, aby ludzie dojeżdżali do centrum komunikacją

Komunikacja

Bochenek: Telefon zastąpi portfel i kartę miejską

Komunikacja

Wojtenko: Różne nośniki biletu, ale jeden system centralny

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5