Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Kalkuta: Skrócą wagony tramwajowe, by... nie powodowały korków

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2019-08-31 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kalkuta: Skrócą wagony tramwajowe, by... nie powodowały korków
fot. Rajarshi Roychowdhury, lic. CC BY-SA 2.0Tramwaj w Kalkucie
Długie wagony tramwajowe miały tworzyć w indyjskiej Kalkucie korki. Zdecydowano się więc na ich przebudowę na konstrukcje krótsze. Dwuosiowe wagony mają wyjechać na ulice miasta w najbliższych tygodniach.

System tramwajowy w Kalkucie w Indiach od dłuższego czasu zagrożony jest likwidacją. W związku ze zbliżającą się przebudową infrastruktury drogowej niebawem konieczne będzie kolejne skrócenie sieci. Nie oznacza to jednak, że miejscowe przedsiębiorstwo komunikacyjne nie podejmuje żadnych kroków inwestycyjnych.

Korki? Policja wini tramwaje

Jednym z ciekawszych przygotowywanych rozwiązań opisywanych w anglojęzycznej prasie indyjskiej ma być skrócenie wagonów tramwajowych. Ma być to m.in. odpowiedź na argumenty miejscowej policji drogowej, zgodnie z którymi długie tramwaje powodują korki i blokują ruch uliczny. Wozy mają więc zostać przebudowane na krótkie pojazdy dwuosiowe.

Eksploatowane do tej pory pojazdy miały 57 stóp długości (ok. 17 m). Po przebudowie mają mieć zaledwie 36 stóp, a więc tylko nieco ponad 10 m. Będą wykorzystywane m.in. w północnej części miasta, gdzie zdaniem służb ruchu szczególnie dotkliwe były zatory powodowane przez dłuższe tramwaje. Sześć krótkich pojazdów jest obecnie przygotowanych w zajezdni tramwajowej Nonapukur.

Na początek sześć krótkich wagonów

Cztery z nich są praktycznie gotowe do jazdy, dwa kolejne mają być ukończone niebawem. Wszystkie mają być eksploatowane od rwrześnia. Zaletą nowej konstrukcji będzie w opinii przewoźnika także jej większa niż w przypadku trzyosiowych przegubowców stabilność.

Kalkuta jest obecnie jedynym miastem w Indiach, które eksploatuje sieć tramwajową. Powstała ona na początku XX w. poprzez elektryfikację istniejącego wcześniej systemu tramwaju konnego. Część torowisk została zlikwidowana – m.in. w latach 90. ubiegłego stulecia.


Korzystałem m.in. z artykułu Double-bogie trams to be replaced by single-bogie, six to roll out before Pujas, którego autorem jest Nizhat Nizami. Do informacji nie dotarłbym bez pomocy czytelnika, któremu serdecznie dziękuję.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
PKP SA rozpoczynają przebudowę dworca w Suszu

Przestrzeń

PKP SA rozpoczynają przebudowę dworca w Suszu

Redakcja 27 sierpnia 2019

Dworzec w Malczycach do przebudowy. Jest umowa (wizualizacje)

Przestrzeń

Dworzec w Malczycach do przebudowy. Jest umowa (wizualizacje)

Witold Urbanowicz 27 sierpnia 2019

Łódź: Więcej kursów tramwajowych i przystanków na żądanie

Komunikacja

Łódź: Więcej kursów tramwajowych i przystanków na żądanie

Kasper Fiszer 27 sierpnia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5