Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Kalkuta: Skrócą wagony tramwajowe, by... nie powodowały korków

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
31-08-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Kalkuta: Skrócą wagony tramwajowe, by... nie powodowały korków
fot. Rajarshi Roychowdhury, lic. CC BY-SA 2.0Tramwaj w Kalkucie
Długie wagony tramwajowe miały tworzyć w indyjskiej Kalkucie korki. Zdecydowano się więc na ich przebudowę na konstrukcje krótsze. Dwuosiowe wagony mają wyjechać na ulice miasta w najbliższych tygodniach.

System tramwajowy w Kalkucie w Indiach od dłuższego czasu zagrożony jest likwidacją. W związku ze zbliżającą się przebudową infrastruktury drogowej niebawem konieczne będzie kolejne skrócenie sieci. Nie oznacza to jednak, że miejscowe przedsiębiorstwo komunikacyjne nie podejmuje żadnych kroków inwestycyjnych.

Korki? Policja wini tramwaje

Jednym z ciekawszych przygotowywanych rozwiązań opisywanych w anglojęzycznej prasie indyjskiej ma być skrócenie wagonów tramwajowych. Ma być to m.in. odpowiedź na argumenty miejscowej policji drogowej, zgodnie z którymi długie tramwaje powodują korki i blokują ruch uliczny. Wozy mają więc zostać przebudowane na krótkie pojazdy dwuosiowe.

Eksploatowane do tej pory pojazdy miały 57 stóp długości (ok. 17 m). Po przebudowie mają mieć zaledwie 36 stóp, a więc tylko nieco ponad 10 m. Będą wykorzystywane m.in. w północnej części miasta, gdzie zdaniem służb ruchu szczególnie dotkliwe były zatory powodowane przez dłuższe tramwaje. Sześć krótkich pojazdów jest obecnie przygotowanych w zajezdni tramwajowej Nonapukur.

Na początek sześć krótkich wagonów

Cztery z nich są praktycznie gotowe do jazdy, dwa kolejne mają być ukończone niebawem. Wszystkie mają być eksploatowane od rwrześnia. Zaletą nowej konstrukcji będzie w opinii przewoźnika także jej większa niż w przypadku trzyosiowych przegubowców stabilność.

Kalkuta jest obecnie jedynym miastem w Indiach, które eksploatuje sieć tramwajową. Powstała ona na początku XX w. poprzez elektryfikację istniejącego wcześniej systemu tramwaju konnego. Część torowisk została zlikwidowana – m.in. w latach 90. ubiegłego stulecia.


Korzystałem m.in. z artykułu Double-bogie trams to be replaced by single-bogie, six to roll out before Pujas, którego autorem jest Nizhat Nizami. Do informacji nie dotarłbym bez pomocy czytelnika, któremu serdecznie dziękuję.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kierowcy SUV-ów zapłacą więcej za parkowanie?

Przestrzeń

Kierowcy SUV-ów zapłacą więcej za parkowanie?

Mikołaj Kobryński 27 maja 2023

Praga z planem na kolejową promenadę

Przestrzeń

Praga z planem na kolejową promenadę

Witold Urbanowicz 06 maja 2023

15-minutowe miasto niczym getto? Psychoprawica węszy spisek

Przestrzeń

15-minutowe miasto niczym getto? Psychoprawica węszy spisek

Przemysław Farsewicz / Łukasz Malinowski 01 kwietnia 2023

Praga startuje z modernizacją linii kolejowej do lotniska Havla

Przestrzeń

Finlandia: Cztery miesiące tańszych biletów dzięki zerowemu VAT

Komunikacja

Zobacz również:

Kierowcy SUV-ów zapłacą więcej za parkowanie?

Przestrzeń

Kierowcy SUV-ów zapłacą więcej za parkowanie?

Mikołaj Kobryński 27 maja 2023

Praga z planem na kolejową promenadę

Przestrzeń

Praga z planem na kolejową promenadę

Witold Urbanowicz 06 maja 2023

15-minutowe miasto niczym getto? Psychoprawica węszy spisek

Przestrzeń

15-minutowe miasto niczym getto? Psychoprawica węszy spisek

Przemysław Farsewicz / Łukasz Malinowski 01 kwietnia 2023

Praga startuje z modernizacją linii kolejowej do lotniska Havla

Przestrzeń

Finlandia: Cztery miesiące tańszych biletów dzięki zerowemu VAT

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5