Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Kalkuta: Skrócą wagony tramwajowe, by... nie powodowały korków

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
31-08-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Kalkuta: Skrócą wagony tramwajowe, by... nie powodowały korków
fot. Rajarshi Roychowdhury, lic. CC BY-SA 2.0Tramwaj w Kalkucie
Długie wagony tramwajowe miały tworzyć w indyjskiej Kalkucie korki. Zdecydowano się więc na ich przebudowę na konstrukcje krótsze. Dwuosiowe wagony mają wyjechać na ulice miasta w najbliższych tygodniach.

System tramwajowy w Kalkucie w Indiach od dłuższego czasu zagrożony jest likwidacją. W związku ze zbliżającą się przebudową infrastruktury drogowej niebawem konieczne będzie kolejne skrócenie sieci. Nie oznacza to jednak, że miejscowe przedsiębiorstwo komunikacyjne nie podejmuje żadnych kroków inwestycyjnych.

Korki? Policja wini tramwaje

Jednym z ciekawszych przygotowywanych rozwiązań opisywanych w anglojęzycznej prasie indyjskiej ma być skrócenie wagonów tramwajowych. Ma być to m.in. odpowiedź na argumenty miejscowej policji drogowej, zgodnie z którymi długie tramwaje powodują korki i blokują ruch uliczny. Wozy mają więc zostać przebudowane na krótkie pojazdy dwuosiowe.

Eksploatowane do tej pory pojazdy miały 57 stóp długości (ok. 17 m). Po przebudowie mają mieć zaledwie 36 stóp, a więc tylko nieco ponad 10 m. Będą wykorzystywane m.in. w północnej części miasta, gdzie zdaniem służb ruchu szczególnie dotkliwe były zatory powodowane przez dłuższe tramwaje. Sześć krótkich pojazdów jest obecnie przygotowanych w zajezdni tramwajowej Nonapukur.

Na początek sześć krótkich wagonów

Cztery z nich są praktycznie gotowe do jazdy, dwa kolejne mają być ukończone niebawem. Wszystkie mają być eksploatowane od rwrześnia. Zaletą nowej konstrukcji będzie w opinii przewoźnika także jej większa niż w przypadku trzyosiowych przegubowców stabilność.

Kalkuta jest obecnie jedynym miastem w Indiach, które eksploatuje sieć tramwajową. Powstała ona na początku XX w. poprzez elektryfikację istniejącego wcześniej systemu tramwaju konnego. Część torowisk została zlikwidowana – m.in. w latach 90. ubiegłego stulecia.


Korzystałem m.in. z artykułu Double-bogie trams to be replaced by single-bogie, six to roll out before Pujas, którego autorem jest Nizhat Nizami. Do informacji nie dotarłbym bez pomocy czytelnika, któremu serdecznie dziękuję.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Francuzi testują tramwaje w przewozie poczty

Komunikacja

Francuzi testują tramwaje w przewozie poczty

Przemysław Farsewicz 25 września 2024

Madryt: Drzwi peronowe na linii metra. Wstęp do automatyzacji

Komunikacja

Luksemburg rozszerza sieć tramwajową

Komunikacja

Luksemburg rozszerza sieć tramwajową

Roman Czubiński 13 lipca 2024

Amsterdam: Strefa Tempo 30 objęła większość miasta

Mobilność

Helsinki: Nowa linia lekkiej kolei. Będą następne

Komunikacja

Helsinki: Nowa linia lekkiej kolei. Będą następne

Roman Czubiński 26 października 2023

Zobacz również:

Francuzi testują tramwaje w przewozie poczty

Komunikacja

Francuzi testują tramwaje w przewozie poczty

Przemysław Farsewicz 25 września 2024

Madryt: Drzwi peronowe na linii metra. Wstęp do automatyzacji

Komunikacja

Luksemburg rozszerza sieć tramwajową

Komunikacja

Luksemburg rozszerza sieć tramwajową

Roman Czubiński 13 lipca 2024

Amsterdam: Strefa Tempo 30 objęła większość miasta

Mobilność

Helsinki: Nowa linia lekkiej kolei. Będą następne

Komunikacja

Helsinki: Nowa linia lekkiej kolei. Będą następne

Roman Czubiński 26 października 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij