Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Jedna oferta w przetargu na parking P+R dla Metro Bródno

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
11-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
10-03-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Jedna oferta w przetargu na parking P+R dla Metro Bródno
fot. WTPP+R Metro Stokłosy
Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie otworzył przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej i przetargowej wraz z pozyskaniem pozwolenia na budowę dla parkingu P+R Metro Bródno. Projekt jest rozbudowany i obejmuje zarówno budynki jak i infrastrukturę towarzyszącą oraz zieleń wokół inwestycji. Do konkursu zgłosiła się tylko jedna firma. Czy jej oferta mieści się w budżecie?

ZTM w Warszawie w ogłoszonym na początku lutego przetargu na dokumentację projektową i przetargową wraz z pozyskaniem pozwolenia na budowę dla parkingu Parkuj i Jedź Metro Bródno otworzył oferty i podał do publicznej wiadomości założenia budżetowe. Zgodnie z informacją podaną przez ZTM środki przeznaczone na parking P+R Bródno wynoszą 3,198 milionów złotych brutto.

Jedyna oferta w przetargu, która wpłynęła do ZTM należy do firmy GRAPH’IT i idealnie mieści się w założonym budżecie – co do złotówki.


Przypomnijmy, że ZTM przewiduje termin realizacji zamówienia w trzech fazach:

  • Faza I – w terminie 9 miesięcy od dnia zawarcia Umowy,
  • Faza II – w terminie 13 miesięcy od dnia zawarcia Umowy,
  • Faza III – nie dłużej niż 48 miesięcy od daty podpisania Protokołu Odbioru Końcowego dokumentacji, projektowej i przetargowej,

gdzie Faza I ma stanowić opracowanie projektów budowlanych i uzyskanie decyzji pozwolenia na budowę, Faza II – opracowanie projektów technicznych i dokumentacji przetargowej oraz Faza III – nadzór autorski w okresie realizacji robót budowlanych.

Zakres prac

Przedmiotem przetargu jest wykonanie dokumentacji projektowej i przetargowej wraz z pozyskaniem pozwolenia na budowę dla parkingu P+R Metro Bródno. Chodzi tu dokładnie o projekt dwóch budynków (budynek A i budynek B) wraz z infrastrukturą towarzyszącą, tworzących jeden parking typu Parkuj i Jedź.

Zakres podstawowy w odniesieniu do wykonania robót budowlanych dla Obiektu obejmuje: wybudowanie budynku A wraz z niezbędną infrastrukturą, umożliwiającą samodzielne funkcjonowanie parkingu Parkuj i Jedź składającego się wyłącznie z budynku A z niezbędnymi dojazdami z ul. Rembielińskiej i ul. Kondratowicza (z połączeniem dróg lokalnych); założenie w projekcie wykonania niezbędnych robót budowlanych umożliwiających w przyszłości (bez zbędnych rozbiórek i przebudów) włączenie, do działającego parkingu P+R, budynku B.

Zakres opcjonalny obejmuje: wybudowanie budynku B wraz z niezbędną infrastrukturą (w tym również dróg rowerowych i ciągów pieszych), umożliwiającą funkcjonowanie parkingu Parkuj i Jedź składającego się z budynku A i budynku B; wybudowanie dodatkowego ciągu pieszego, łączącego realizowany obiekt z wejściami do stacji metra Bródno.

Zakłada się tu pozyskanie przez Wykonawcę niezbędnych decyzji administracyjnych, umożliwiających w zależności od decyzji Zamawiającego wybudowanie parkingu Parkuj i Jedź w pełnym zakresie (podstawowym + opcjonalnym wraz z dodatkowym ciągiem pieszym) i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie dla całości lub tylko części podstawowej – czyli umożliwiających etapowanie inwestycji według przytoczonych zakresów – zakres opcjonalny robót budowlanych będzie realizowany wraz z zakresem podstawowym lub po kilku letniej eksploatacji budynku A, wybudowanego w ramach zakresu podstawowego.

Kwestie praktyczne

Tym, co zapewne najbardziej interesuje naszych czytelników są kwestie praktycznego użytkowania, w tym miejsca postojowe czy toalety. W budynku A przewiduje się łącznie 256 miejsc postojowych dla pojazdów czterokołowych plus 68 miejsc dla rowerów. W budynku B natomiast przewiduje się ich nieco mniej – 219 miejsc dla samochodów i 48 dla rowerów. Oba budynki będą wyposażone w podstawowe zestawy narzędzi serwisowania rowerów oraz pompki. W budynku A dostępne będą stacje ładowania dla samochodów elektrycznych. W obu budynkach przewidziane zostały System Informacji Parkingowej i Nagłośnienia Informacyjnego i monitoring. Ze spraw najbardziej przyziemnych pojawią się oczywiście również toalety.

Zarówno budynek A jak i B mają zostać połączone z otaczającą je siecią dróg, infrastrukturą oraz pasami zieleni, tak aby stworzyć spójną całość i poprawić zarówno komunikację pieszą, jak i drogową. Inwestycja ma również spełniać wszelkie wymogi dotyczące dostępności dla osób niepełnosprawnych czy dla wózków oraz wymogi BHP etc.

Wymagania dla wykonawców

Dla potencjalnych wykonawców podstawowym warunkiem wzięcia udziału w postępowaniu będzie wykazanie, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej 1 usługę polegającą na sporządzeniu wielobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej wraz z projektem stałej organizacji ruchu oraz że dla tej dokumentacji została wydana decyzja zezwalająca na wykonanie robót budowlanych, dla obiektów zawierających minimum 150 miejsc postojowych (parkingu kubaturowego lub obiektu kubaturowego zawierającego w swojej konstrukcji zintegrowany parking).

Kolejnymi wymaganiami ze strony zamawiającego jest posiadanie w zespole wykonawcy co najmniej po jednym specjaliście z następujących dziedzin, którzy będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia: architekt, oraz projektanci branży konstrukcyjno-budowlanej, drogowej, elektrycznej, teletechnicznej i sanitarnej. Wobec każdego ze specjalistów wysunięto odrębne wymagania.

Złożone w postępowaniu oferty będą oceniane pod kątem ceny (60% składowej), dodatkowego doświadczenia zawodowego architekta poza tym określonym już w wymaganiach (20%) oraz w ten sam sposób dodatkowego doświadczenia projektanta branży konstrukcyjno-budowlanej (10%) oraz branży elektrycznej (10%).
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Oznakowanie dotykowe na kolejnych stacjach metra

Komunikacja

Oznakowanie dotykowe na kolejnych stacjach metra

ZTM Warszawa 29 kwietnia 2025

Warszawskie Linie Turystyczne gotowe do sezonu

Komunikacja

Warszawskie Linie Turystyczne gotowe do sezonu

ZTM Warszawa 28 kwietnia 2025

Wielkanocna linia tramwajowa

Komunikacja

Wielkanocna linia tramwajowa

UM Warszawa 19 kwietnia 2025

Rozchodnik lubi wiaty przystankowe

Przestrzeń

Rozchodnik lubi wiaty przystankowe

ZTM Warszawa 21 kwietnia 2025

Zobacz również:

Oznakowanie dotykowe na kolejnych stacjach metra

Komunikacja

Oznakowanie dotykowe na kolejnych stacjach metra

ZTM Warszawa 29 kwietnia 2025

Warszawskie Linie Turystyczne gotowe do sezonu

Komunikacja

Warszawskie Linie Turystyczne gotowe do sezonu

ZTM Warszawa 28 kwietnia 2025

Wielkanocna linia tramwajowa

Komunikacja

Wielkanocna linia tramwajowa

UM Warszawa 19 kwietnia 2025

Rozchodnik lubi wiaty przystankowe

Przestrzeń

Rozchodnik lubi wiaty przystankowe

ZTM Warszawa 21 kwietnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
x