Partnerzy serwisu:
Mobilność

GZM chce mieć największą w Polsce sieć rowerów elektrycznych

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-10-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

MOBILNOŚĆ
GZM chce mieć największą w Polsce sieć rowerów elektrycznych
fot. Nextbike
Wstępny harmonogram projektu, który podczas Kongresu Nowego Przemysłu zapowiedziała Karolina Mucha-Kuś, dyrektor Departamentu Projektów i Inwestycji w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, zakłada, ze rowery trafią do użytkowników w 2022 r.

– Docelowo chcemy mieć największy w Europie system elektrycznych rowerów czwartej generacji. Skala jest duża, bo mówimy o 41 gminach i miastach. Pracujemy nad tym – mówiła Mucha-Kuś cytowana przez „Puls Biznesu”.

O pomyśle na rowery wspominała bardzo ogólnie. Wynika jednak z tego, że w GZM rozważają duży system czwartej generacji, obejmujący cały region, w dodatku z rowerami zasilanymi elektrycznie, na wzór trójmiejskiego Mevo.

Rowery czwartej generacji to systemu w praktyce bezstacyjne, które pozwalają, za pomocą aplikacji, na dowolne korzystanie w bikesharingowych rowerów, ich wypożyczanie i zwracanie w dowolnym miejscu. W Polsce nie ma miejskiego systemu całkowicie bezstacyjnego, ale pewne częściowe formy takiego zorganizowania miejskich wypożyczalni rowerów są w Trójmieście, w Krakowie i w Poznaniu.

W górnośląsko-zagłębiowskiej metropolii szczególnie zwracają uwagę na trójmiejski system Mevo, który jeszcze nie wystartował w całości (docelowo ma tam być ponad 4 tys. rowerów, póki co jeździ ok. 1,5 tys.), ale to system rowerów wspomaganych elektrycznie i z możliwością zostawiania rowerów poza stacją (choć z zachętą, by jednak korzystać ze stacji), a przede wszystkim działający na dużym obszarze 14 gmin Trójmiasta i okolic. M.in. z tego powodu GZM uważnie zwraca uwagę na doświadczenia z drugiego końca Polski.

W tym regionie już jeżdżą rowery miejskie. Główne górnośląskie miasta mają swoje, klasyczne systemy rowerowe, w większości zarządzane prze Nextbike.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Powrót objazdów autobusów w Katowicach-Ligocie

Komunikacja

Powrót objazdów autobusów w Katowicach-Ligocie

Transport GZM 16 maja 2025

Katowice. Łatwiejsze przejście między Ligotą a Brynowem

Mobilność

GZM ZTM i pierwsze pożegnanie. Będą kolejne?

Prawo & Finanse

GZM ZTM i pierwsze pożegnanie. Będą kolejne?

Jakub Rösler 27 października 2023

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Powrót objazdów autobusów w Katowicach-Ligocie

Komunikacja

Powrót objazdów autobusów w Katowicach-Ligocie

Transport GZM 16 maja 2025

Katowice. Łatwiejsze przejście między Ligotą a Brynowem

Mobilność

GZM ZTM i pierwsze pożegnanie. Będą kolejne?

Prawo & Finanse

GZM ZTM i pierwsze pożegnanie. Będą kolejne?

Jakub Rösler 27 października 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij