Partnerzy serwisu:
Mobilność

Gniezno z nowym centrum przesiadkowym i rowerem miejskim

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-08-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. UM Gniezno

Podziel się ze znajomymi:

W Gnieźnie na początku sierpnia zaczęło funkcjonować nowe centrum przesiadkowe zlokalizowane obok dworca kolejowego. Otwarcie inwestycji zbiegło się w czasie z uruchomieniem systemu roweru miejskiego, który oferuje ponad 100 jednośladów. Tym samym pierwsza stolica Polski dołączyła do innych wielkopolskich miast, posiadających rowery miejskie.

Centrum przesiadkowe powstało w miejscu dawnego dworca PKS. Jest to miejsce, które ma z założenia integrować różne środki transportu. Na terenie centrum zbudowano 6 zadaszonych peronów autobusowych, parking Park&Ride mieszczący 87 aut, a także wiatę dla rowerów. Węzeł przesiadkowy zlokalizowany jest tuż obok gnieźnieńskiego dworca PKP, tak więc integruje on wszystkie środki transportu publicznego. Na terenie centrum powstał także budynek dla pasażerów i obsługi technicznej, a inwestycja objęła ponadto przebudowę układu drogowego, budowę nowych chodników i ścieżek rowerowych, a także elementów małej architektury. Na terenie nowego dworca został także uruchomiony system informacji pasażerskiej w postaci tablic informacyjnych.

– Ideą tej dużej inwestycji było połączenie różnych rodzajów komunikacji i możliwość korzystania z każdej z nich przez podróżnych. Na parkingu buforowym można pozostawić auto i przesiąść się do komunikacji miejskiej lub na miejski rower. Podobnie jest z centrum przesiadkowym, tam również można skorzystać z bezpłatnego parkingu i wybrać autobus, pociąg czy rower. To wszystko z pewnością podniesie komfort podróżowania – komentuje Tomasz Budasz, prezydent Gniezna.

Razem z centrum przesiadkowym, do użytku został oddany gnieźnieński rower miejski. System liczy ponad 100 rowerów, które można wypożyczać i oddawać w 31 lokalizacjach miasta, na co składa się 16 stref parkowania i 15 specjalnie oznakowanych punktów. Aby wypożyczyć rower należy pobrać odpowiednią aplikację i stworzyć w niej swoje konto lub zadzwonić do biura interesanta. Pierwsze 30 minut jazdy jest darmowe, a później każda minuta kosztuje 5 groszy, co daje 3 złote za godzinę jazdy.

Projekt budowy zintegrowanego centrum przesiadkowego został dofinansowany z funduszy europejskich w kwocie prawie 4,5 miliona złotych. Prace przy budowie centrum rozpoczęły się w sierpniu 2019 roku.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5