Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Gniezno wybiera Solarisa, choć MAN był nieco tańszy

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2017-11-02 10:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Gniezno wybiera Solarisa, choć MAN był nieco tańszy
fot. Michał Szymajda
W zeszłym tygodniu w Gnieźnie podpisano umowę na dostawę 12 nowych autobusów MIDI o długości 10,5 m. Postępowanie wygrał Solaris, który zaproponował pojazdy nieco droższe niż MAN, ale za to wygrał dzięki lepszym parametrom ekologicznym.

Gnieźnieński przetarg był pod wieloma względami nietypowy, bo cena stanowiła w nim „tylko” 50 proc. wagi oceny ofert, choć standardowo to kryterium w przetargach autobusowych stanowi 60 proc. Zamawiający tak skonstruował kryteria, że w dużej mierze o wygranej decydowała wysoka jakość techniczna i kwestie ekologiczne.

Otwarcie ofert opisywaliśmy na początku września. Obie oferty – MANa i Solarisa – różniły się ceną brutto nieznacznie. Niemiecki producent zażądał za swoje pojazdy ok. 11,66 mln zł, a polski ok. 11,8 mln zł. To dało MANowi początkową minimalną przewagę. Obie oferty otrzymały też maksymalną ilość punktów jeśli chodzi o warunki gwarancji, a także kryteria techniczno–eksploatacyjne.

Decydujące okazały się punkty przyznawane za zużycie paliwa wg testu SORT 2 [testy autobusu przeprowadzane przez autoryzowany ośrodek w warunkach podobnych do warunków miejskich – red.], a także za emisję dwutlenku węgla. W obu przypadkach lepsze osiągi mają autobusy Solarisa. Gnieźnieńskie MPK poinformowało w informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty, że ponieważ różnice w obu przypadkach przekraczają 2 proc., Solaris zyskał w tym kryterium maksymalną ilość punktów, a MAN nie dostał żadnych.

– W procesie przetargowym zdecydowaliśmy się po raz kolejny zaufać firmie Solaris, z którą już wcześniej współpracowaliśmy – cytuje szefa tamtejszego MPK Piotra Stasiaka naszemiasto.pl.

To już kolejny przypadek, w którym producent z Bolechowa wygrywa przetarg, choć proponuje swoje pojazdy taniej, niż konkurencja. Chyba najbardziej efektowne zwycięstwo odniósł kilka lat temu w Warszawie, gdzie pokonał Solbusa oferując pojazdy z panelami fotowoltaicznymi na dachu, co było kryterium o wadze 3 proc. Rywal ich nie zaproponował i zyskał minimalnie mniej punktów, choć jego autobusy były tańsze.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Gniezno. MAN i Solaris ostro walczą o dostawę 12 autobusów

Prawo & Finanse

Gniezno. MAN i Solaris ostro walczą o dostawę 12 autobusów

Jakub Dybalski 05 września 2017

MPK Gniezno z planem zakupienia 12 małych autobusów

Komunikacja

MPK Gniezno z planem zakupienia 12 małych autobusów

Martyn Janduła 09 czerwca 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS