Dolnośląski Głogów ogłosił dziś postępowanie na dostawę pięciu autobusów elektrycznych o długości około 12 metrów. Samorząd chce również pozyskać infrastrukturę do szybkiego oraz wolnego ładowania nowych pojazdów.
Głogów chce nabyć pięć autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do ładowania. Projekt jest realizowany dzięki dofinansowaniu z programu Zielony Transport Publiczny. Pojazdy mają mieć od 11,5 do 12,5 metra długości oraz mają mieścić co najmniej 70 pasażerów z czego minimum 26 na miejscach siedzących, a co najmniej 8 z tych miejsc ma być dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi. Przewidziano również miejsce na wózek inwalidzki bądź dziecięcy.
Napęd autobusu zostanie zapewniony przez silnik o mocy minimum 160 kW. Baterie trakcyjne mają mieć pojemność minimum 250 kWh. Ich ładowanie będzie następować zarówno poprzez złącze plug-in jak i przez pantograf odwrócony. Pojazdy będą w pełni niskopodłogowe, preferowany układ drzwi to 2:2:2, a w autobusach będzie również klimatyzacja, ogrzewanie, system dynamicznej informacji pasażerskiej oraz monitoring.
Poza autobusami, projekt dotyczy również budowy stacji szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych, która ma zostać zlokalizowana na ulicy Towarowej w Głogowie. Infrastruktura ma zapewnić możliwość ładowania autobusów z mocą 250 kW za pomocą pantografu odwróconego. Ponadto wykonawca zbuduje również stację wolnego ładowania na ulicy Transportowej. W jej skład wejdą trzy dwustanowiskowe ładowarki o mocy 80 kW każda.
Jak możemy przeczytać w zamówieniu, władze Głogowa założyły, że autobusy elektryczne trafią na linie 6 oraz 7.
Okres realizacji zamówienia wyniesie 14 miesięcy od dnia zawarcia umowy, lecz musi on zostać zakończony do 3 września przyszłego roku. Zamawiający zastrzegł też, że całość infrastruktury do ładowania będzie musiała zostać zamontowana w mieście do 6 grudnia bieżącego roku.
W przetargu mogą startować wykonawcy, którzy wykażą, że w ciągu trzech ostatnich lat zrealizowali minimum dwie dostawy autobusów elektrycznych po co najmniej 3 każda. Za autobus elektryczny zamawiający rozumie pojazd z napędem elektrycznym zasilanym z baterii, a długość pojazdu musi wynosić co najmniej 11,5 metra.
O wyborze oferty zdecydują cena - 60%, a także właściwości techniczno-eksploatacyjne - 15% oraz warunki gwarancji - 25%.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.