Partnerzy serwisu:
Felietony i komentarze

Gdynia z autobusami elektrycznymi. W ładowaniu pomoże sieć trolejbusowa

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-06-2018
Ostatnia modyfikacja:
22-11-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

FELIETONY I KOMENTARZE
Gdynia z autobusami elektrycznymi. W ładowaniu pomoże sieć trolejbusowa
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
Gdynia podpisała umowę o dofinansowanie zakupu sześciu autobusów elektrycznych z programu „Gepard”. Projekt opiewa na ponad 15,5 miliona złotych, natomiast dofinansowanie wyniesie ponad 5 milionów złotych.

Gdynia podpisała z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej umowę o dofinansowanie projektu W ramach projektu „obniżenie zużycia energii i paliw w transporcie publicznym w Gdyni poprzez zakup bezemisyjnego taboru z napędem elektrycznym” miasto zakupi 6 e-busów. Dzięki wykorzystaniu „systemu ładowania w ruchu” będą one w stanie poruszać się tak samo wydajnie, jak autobusy z konwencjonalnym napędem. Zostaną wyposażone w baterie typu LTO o obniżonej pojemności.

– Od lat pracujemy nad unowocześnianiem gdyńskiego transportu publicznego. W trosce o naszych mieszkańców, ich komfort i z myślą o korzyściach dla środowiska. Nowoczesne, bezemisyjne pojazdy z napędem elektrycznym, to kolejny krok na drodze zrównoważonego rozwoju naszego miasta – mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.

Nowe elektryczne pojazdy będą ponadto poruszać się w obrębie sieci trolejbusowej, dzięki której bateria będzie ładować się za pomocą zainstalowanych na autobusach pantografów – w dużym uproszczeniu odbieraków prądu. Skumulowana w ten sposób energia umożliwi obsługę odcinków linii komunikacyjnych bez wykorzystania sieci trakcyjnej. W każdym z sześciu pojazdów znajdzie się też system rekuperacji energii – rozwiązanie pozwalające na odzyskiwanie energii z hamowania pojazdu, którą można wykorzystać do zasilania układu napędowego. W ramach projektu Gdynia przeszkoli także kierowców.

Technologiczne zalety nowoczesnego taboru, który trafi do Gdyni pozwolą na planowanie rozwoju komunikacji bez potrzeby inwestowania w sieć ładującą poza obrębem sieci trolejbusowej.

Cały gdyński projekt kosztować będzie dokładnie 15 510 300 złotych. Jak mówi regulamin programu Gepard, maksymalne dofinansowanie może sięgać 40% wydatków kwalifikowanych dlatego Gdynia ze środków zewnętrznych otrzyma dokładnie 5 044 000 złotych. Zakończenie realizacji projektu jest planowane na koniec 2019 roku.

Projekt dofinansowany jest ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, w ramach Programu priorytetowego „System zielonych inwestycji (GIS – Green Investment Scheme). Część 2) GEPARD - Bezemisyjny transport publiczny”.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lidzbark Warmiński z jedną ofertą na elektrobusy

Przestrzeń

Lidzbark Warmiński z jedną ofertą na elektrobusy

Witold Urbanowicz 22 listopada 2022

Do Krakowa pojadą elektrobusy Irizara. Umowa podpisana

Komunikacja

Do Krakowa pojadą elektrobusy Irizara. Umowa podpisana

Redakcja/inf. pras. 18 listopada 2022

Zielona Góra unieważnia przetarg na elektrobusy klasy mini

Komunikacja

Zobacz również:

Ponad 700 elektrycznych autobusów w Polsce

Komunikacja

Ponad 700 elektrycznych autobusów w Polsce

Redakcja/inf. pras. 16 maja 2022

MPK Kraków kupuje jeden autobus elektryczny. Może być używany

Komunikacja

Gmina Malczyce kupuje elektrobusy i tworzy farmę fotowoltaiczną

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Lidzbark Warmiński z jedną ofertą na elektrobusy

Przestrzeń

Lidzbark Warmiński z jedną ofertą na elektrobusy

Witold Urbanowicz 22 listopada 2022

Do Krakowa pojadą elektrobusy Irizara. Umowa podpisana

Komunikacja

Do Krakowa pojadą elektrobusy Irizara. Umowa podpisana

Redakcja/inf. pras. 18 listopada 2022

Zielona Góra unieważnia przetarg na elektrobusy klasy mini

Komunikacja

Zobacz również:

Ponad 700 elektrycznych autobusów w Polsce

Komunikacja

Ponad 700 elektrycznych autobusów w Polsce

Redakcja/inf. pras. 16 maja 2022

MPK Kraków kupuje jeden autobus elektryczny. Może być używany

Komunikacja

Gmina Malczyce kupuje elektrobusy i tworzy farmę fotowoltaiczną

Komunikacja

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5