Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Gdańsk: Są oferty na zaprojektowanie trzech przejść pieszych przez magistralę kolejową

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
16-04-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa DRMG

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Gdańsk: Są oferty na zaprojektowanie trzech przejść pieszych przez magistralę kolejową
fot. PKP PLK
W przetargu dotyczącym projektu trzech przejść pieszych przez magistralę kolejową w dzielnicy Orunia-św. Wojciech-Lipce wpłynęły cztery oferty. Najniższa z nich opiewa na niemal 1,3 mln złotych, a na projekt zabezpieczono w budżecie miasta 853 tys. złotych. Oferty są obecnie analizowane pod względem formalno-prawnym.

W czwartek 16 kwietnia poznaliśmy oferty w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy trzech bezkolizyjnych przejść pieszych przez tory kolejowe w dzielnicy Orunia-św. Wojciech-Lipce. Wpłynęły cztery oferty. Najtańszą kwotę zaproponowała spółka Optem, która jest w stanie wykonać usługę za 1,290 mln zł brutto. Pracownia Projektowa MID Marcin Dudek proponuje 1,385 mln zł, Mosty Gdańsk – 1,673 mln zł, a Europrojekt Gdańsk – 2,926 mln zł. Oferty są obecnie analizowane.

Dokumentacja projektowa dotyczyć będzie budowy trzech tuneli z przejściami dla pieszych oraz jednego bezkolizyjnego przejazdu dla samochodów. Pierwszy tunel dla pieszych powstanie w ciągu ul. Sandomierskiej. Budowę drugiego tunelu przewidziano w ciągu ul. Dworcowej i ul. Smętnej. Będzie on w przyszłości stanowił dojście na przystanek PKP Gdańsk – Orunia. Z kolei do stacji PKP Gdańsk – Lipce prowadziło będzie podziemne przejście dla pieszych w ciągu ul. Niegowskiej. Ponadto opracowanie ma ująć budowę bezkolizyjnego przejazdu dla aut pomiędzy ulicami Dworcowa/Smętna, a Niegowską. Ponadto projektant ma uwzględnić montaż monitoringu i elementów małej architektury.

Nowe tunele i przejazdy mają zastąpić istniejące kolizyjne przejazdy w poziomie torów. Zamiast nich mieszkańcy mają zyskać trzy bezpieczne przejścia podziemne pod torami wraz z dojściem do przystanków SKM i PKP.

Dokumentacja projektowa ma powstać do końca 2020 roku. Zadanie koordynuje Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska. Zamówienie może być w przyszłości przewidziane do dofinansowania ze środków Unii Europejskiej. Gdańsk będzie starał się o dofinansowanie tego projektu w ramach środków funduszu europejskiego CEF (Connecting Europe Facility) „Łącząc Europę”.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5