Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Elektryczna hybryda Volvo na testach w Marsylii

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
11-10-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Volvo

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Elektryczna hybryda Volvo na testach w Marsylii
fot. Volvo
Kolejny zelektryfikowany autobus komunikacji miejskiej z wrocławskiej fabryki Volvo rozpoczął testy w europejskim mieście. Przez najbliższe cztery tygodnie Volvo 7900 Electric Hybrid będzie kursować po ulicach Marsylii we Francji. To pierwszy tego typu pilotaż w tym kraju. Elektryczna hybryda Volvo, która poruszać się będzie po marsylskich ulicach, to połączenie technologii szybkiego ładowania akumulatorów z napędem zasilanym bio paliwem HVO (Hydrotreated Vegetable Oil – olej roślinny poddany hydrolizie).

Lokalny operator RTM (Régie des Transports Metropolitains), który odpowiada za transport puliczny w Marsylii, wraz z Volvo oraz ABB przetestują autobus Volvo 7900 Electric Hybrid na trasie oznaczonej numerem 82. Celem 4-tygodniowego testu jest ocena efektywności autobusu oraz systemu szybkiego ładowania „OppCharge” w realnych warunkach miejskich. Linia 82 nadaje się do tego celu bardzo dobrze – przebiega m.in. wzdłuż marsylskiego muzeum etnograficznego “le MUCEM”, przecina też doki starego nabrzeża.

Volvo 7900 Electric Hybrid porusza się cicho i całkowicie bezemisyjnie – wykorzystując napęd elektryczny – na odcinku ok. 8 km. Ładowanie baterii na stacjach szybkiego ładowania zainstalowanych we współpracy z ABB trwa trzy do sześciu minut, odbywa się przy wykorzystaniu otwartej technologii OppCharge.

W zestawieniu z porównywalnym autobusem o napędzie diesla Volvo 7900 Electric Hybrid zużywa o 60 proc. mniej energii. Wykorzystanie bio-paliwa, jakim jest olej roślinny (HVO) znacząco redukuje emisję dwutlenku węgla - kiedy autobus wykorzystuje napęd spalinowy.

Bazując na technologii równoległej hybrydy, Volvo 7900 Electric Hybrid (w całej Europie jeździ już ponad 3 tys. tego typu autobusów) może być ładowany na przystankach końcowych w ciągu trzech do sześciu minut – poprzez opuszczany pantograf, oferuje też dużą elastyczność poruszania się na napędzie hybrydowym, przy użyciu silnika Volvo D5.

OppCharge to system szybkiego ładowania poprzez opuszczany ze stacji ładowania pantograf, bazujący na otwartej technologii gwarantującej pełną interoperacyjność pomiędzy stacją ładowania a autobusami różnych producentów. Jest to rozwiązanie zgodne z zaleceniami Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA) dotyczącymi szybkiego ładowania.

W ostatnim czasie 90 elektrycznych hybryd Volvo zostało dostarczonych do Belgii, firma otrzymała ponadto zamówienia z Luksemburga, Niemiec i Szwecji. Łącznie Volvo sprzedało dotychczas na całym świecie ponad 3,6 tys. zeletryfikowanych autobusów.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5