Partnerzy serwisu:
Mobilność

Do Służewca najczęściej komunikacją. Część kierowców aut nie zostawi

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-03-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

MOBILNOŚĆ
Do Służewca najczęściej komunikacją. Część kierowców aut nie zostawi
fot. WU
Urząd Miasta przeprowadził ankietę zachowań komunikacyjnych wśród pracowników Służewca (tzw. Mordor). Co nie zaskakuje, ponad połowa osób dojeżdża komunikacją publiczną. Z samochodu korzysta ok. 34-38% i część kierowców jednocześnie deklaruje, że nigdy nie wysiądzie z własnego auta – bez względu na podjęte działania czy inwestycje. Tutaj jednak rozwiązaniem mógłby być carpooling, czyli wspólne dojeżdżanie do pracy samochodem.

O problemach Służewca Biurowego pisaliśmy już wielokrotnie. Obszar ten boryka się z wieloma problemami komunikacyjnymi. Współorganizowaliśmy niedawno debatę na ten temat.

Biuro Drogownictwa i Komunikacji przeprowadziło w styczniu badania zwyczajów komunikacyjnych wśród osób dojeżdżających do zagłębia biurowego na Służewcu. W sumie próba celowa wyniosła 3076 osób. – To prawdziwy obraz tego, jak pracownicy dojeżdżają i chcieliby dojeżdżać – mówi Tomasz Kunert z biura prasowego Urzędu Miasta.

Zdecydowana większość pracowników dojeżdża za pomocą komunikacji miejskiej – w porze zimowej odsetek ten wynosi 55%, a latem – 50%. Respondenci korzystają z tramwaju nr 31, I linii metra oraz tramwaju nr 18. Udział samochodów jest niższy – w zimie 38%, a w lecie 34%. Wśród motywacji tego środka transportu najczęściej wymieniane są narzędzie pracy i pojazd służbowy oraz odwóz dzieci po drodze. Osoby jadące komunikacją indywidualną korzystają najczęściej z ciągu ulic Sasanki – Marynarska, na dalszych miejscach Rzymowskiego i Wołoska. – Podzieliliśmy wyniki na zimę i lato, by wyłapać podróże piesze i rowerowe. Latem mamy ośmiokrotnie więcej rowerzystów (8%) – mówi Waldemar Lasek z Biura Drogownictwa i Komunikacji.

O wyborze środka transportu decydują przede wszystkim czas (55%), koszty dojazdu (36%), komfort (35%) oraz problemy z parkowaniem (34%). Najpopularniejszą godziną rozpoczęcia pracy jest 9:00 (30% wskazań), następnie 8:00 (28%) i 8:30 (15%). Służewiec kończy pracę natomiast najczęściej o 17:00 (32%) oraz 16:00 (22%). Najwięcej osób dojeżdża z Mokotowa i Ursynowa (po 11%), następnie z Pragi Południe. Duży odsetek stanowią też osoby spoza Warszawy (ok. 22%).

Ciekawie wychodzą wyniki pytania o zmianę sposobu dojazdu do pracy. 48% ankietowanych – niekorzystających dotąd z transportu zbiorowego – deklaruje, że bezpośredni dojazd, bez przesiadek, mógłby zmotywować do skorzystania z komunikacji publicznej. Dla 42% ważnym czynnikiem byłby mniejszy tłok. Natomiast 26% w ogóle nie bierze pod uwagę dojazdu transportem zbiorowym. – To pewna pula osób, która deklaruje, że cokolwiek by się stało, będą dojeżdżać samochodem – podkreśla Waldemar Lasek z Biura Drogownictwa i Komunikacji. Jeżeli chodzi o rowery – 44% badanych rozważyłoby taką opcję, gdyby było więcej ścieżek, a 41% w ogóle nie bierze tego pod uwagę. Jednocześnie jedna piąta respondentów wskazuje jako zachętę wskazuje stworzenie stacji Veturilo w pobliżu miejsca pracy, strzeżony parking dla rowerów oraz prysznic bądź szatnia w miejscu pracy.

Niestety, carpooling nie jest popularny na Służewcu (88% z niego nie korzystało). Oznacza to, że jeśli ktoś już dojeżdża samochodem, to robi to najczęściej sam. Zainteresowanie taką współdzieloną formą dojazdu wyraża 28%. Zdaniem respondentów zachętą mogłaby być specjalna aplikacja. – Musiałaby być darmowa, żeby miała sens – mówi Lasek. – Pytanie, czy carpooling nie zmniejszy liczby pasażerów w Komunikacji publicznej – ci, co sami dojeżdżają samochodem, będą dalej to robili, a ci, co narzekają na tłok w Komunikacji, skrzykną się i zaczną dojeżdżać razem samochodem – mówi Adrian Furgalski z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. W efekcie liczba pojazdów mogłaby się znacząco nie zmniejszyć.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa. Na Służewcu ulica za szlabanem

Przestrzeń

Warszawa. Na Służewcu ulica za szlabanem

Jakub Dybalski 18 czerwca 2018

Kiedy i co tramwaj zmieni na biurowym Służewcu

Komunikacja

Kiedy i co tramwaj zmieni na biurowym Służewcu

Witold Urbanowicz 13 stycznia 2018

Kolej tyłem do Służewca. Jak lepiej wykorzystać szynę

Komunikacja

Służewiec z nową ulicą, którą sfinansują deweloperzy

Przestrzeń

Warszawa. Służewiec udrażniany dzięki firmom

Przestrzeń

Warszawa. Służewiec udrażniany dzięki firmom

Jakub Dybalski 23 lutego 2017

Zobacz również:

Warszawa. Na Służewcu ulica za szlabanem

Przestrzeń

Warszawa. Na Służewcu ulica za szlabanem

Jakub Dybalski 18 czerwca 2018

Kiedy i co tramwaj zmieni na biurowym Służewcu

Komunikacja

Kiedy i co tramwaj zmieni na biurowym Służewcu

Witold Urbanowicz 13 stycznia 2018

Kolej tyłem do Służewca. Jak lepiej wykorzystać szynę

Komunikacja

Służewiec z nową ulicą, którą sfinansują deweloperzy

Przestrzeń

Warszawa. Służewiec udrażniany dzięki firmom

Przestrzeń

Warszawa. Służewiec udrażniany dzięki firmom

Jakub Dybalski 23 lutego 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5