Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Czy PKP Służewiec pomoże Mordorowi?

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2016-01-26 11:20
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Czy PKP Służewiec pomoże Mordorowi?
fot. Martyn JandułaPKP Służewiec
Jednym ze sposobów dojazdu do zagłębia biurowego na Warszawskim Służewcu, zwanym „Mordorem” jest kolej. Ale stacja PKP Służewiec, mimo niedawnego remontu, bardziej zniechęca do korzystania z niej, niż zachęca do porzucenia samochodu na rzecz transportu szynowego. Miasto na razie analizuje, co może zrobić.

Niedawno opisywaliśmy jak wygląda spacer pracownika Mordoru z pociągu Kolei Mazowieckich lub SKM–ki do pracy. Stacja została niedawno wyremontowana. Żeby jednak taki pasażer dostał się do biura, musi skorzystać z niezbyt wygodnej kładki, na którą dostanie się schodami lub windą (jeśli działa). Wielu pasażerów ryzykuje więc życiem i mandatem skacząc z peronu na tory i przedzierając się przez błoto do chodnika. PKP PLK w ramach rozwiązywania problemu zapowiedziało… ogrodzenie stacji.

Dojście do PKP Służewiec było jednym z tematów czwartkowej debaty o przyszłości dzielnicy biurowej, na którą Transport–Publiczny.pl zaprosił m.in. wiceprezydenta Warszawy Michała Olszewskiego, innych urzędników, w tym szefa Biura Drogownictwa i Komunikacji Mieczysława Reksnisa, pracowników i mieszkańców „Mordoru”, oraz organizacje społeczne.

Miasto rozważa przejście podziemne

– Mamy świadomość, że nie warto tu przyjeżdżać autami. Tylko że mając tę świadomość chciałabym wsiąść do pierwszego, a nie do czwartego tramwaju, bo do wcześniejszych się nie zmieszczę – mówiła Justyna Szawłowska z „Głosu Mordoru”. – A od stacji kolejowej chciałabym przejść po chodniku a nie musieć, w biznesowym stroju, chodzić w błocie.

Przebudowa stacji w tym budowa dodatkowego peronu od strony Służewca to rola PKP PLK. A zarządca kolejowej infrastruktury przed wszelkimi pracami się opiera, poza wspomnianą zapowiedzią postawienia płotu. Miasto co prawa powtarza, że połączenie kolejowe może mieć istotny wkład w rozwiązanie problemów transportowych Służewca, ale musi do tego przekonać kolejarzy.

– Będziemy badać możliwości zmian w ramach analizy komunikacyjnej dla tego obszaru. Chcemy zaproponować kolejarzom rozwiązanie. – tłumaczy Mieczysław Reksnis ze stołecznego Biura Drogownictwa i Komunikacji. – PKP na razie nie zgadza się na wytyczenie przejścia w poziomie torów. Rozważamy pomysł z przejściem podziemnym. To nie jest łatwe i tanie, ale tańsze dla PLK niż budowa nowego peronu – tłumaczy.

Kolejarzy trzeba pilnować?

– Mam doświadczenie w rozmowach z kolejarzami i wiem, że trzeba ich pilnować – mówił podczas służewieckiej debaty wiceprezes i ekspert ZDG TOR Adrian Furgalski. – Przeważnie mówią, że czegoś nie da się zrobić, a jak jest jakikolwiek problem, to rozwiązaniem jest ogrodzenie. A przecież tam gdzie są tory, otoczenie może się zmieniać. Gdzieś zbudują przejście przez tory, ale przecież potem coś się wokół tych torów będzie działo. Powstaną nowe domy, sklepy, a ludziom dalej każe się iść dwa kilometry do kładki – wskazywał.

PKP Służewiec jest dla planów miasta szalenie istotny, bo wpisuje się w większy plan Warszawy, by przenosić ciężar transportu w mieście z dróg na szyny. Stolica od kilku lat intensywnie inwestuje w sieć tramwajową (wydatki zaplanowane na najbliższe lata idą w miliardy złotych) i rozwija sieć Szybkiej Kolei Miejskiej.

Będzie P&R Jeziorki

Pracownicy korporacji na Służewcu spoza miasta mogliby do biur dojeżdżać właśnie koleją, gdyby w dogodnym miejscu, w którym wsiadaliby do pociągu, mogliby zostawić samochód. – Precież idealne miejsce na Park&Ride jest przy stacji Warszawa Dawidy. To zaledwie dwie stacje od Służewca – proponował podczas debaty jeden z mieszkańców dzielnicy.

– Parking Park & Ride będzie, ale akurat o jedną stację dalej, przy Warszawa Jeziorki – zapowiedział wiceprezydent Olszewski. To planowany już od kilku lat jednopoziomowy parking na ponad sto samochodów i prawie sto rowerów, na linii do Piaseczna. Dziś jeżdżą tam Koleje Mazowieckie, a co najmniej przez najbliższe 1,5 roku pasażerów czekają utrudnienia, bo sama linia i wszystkie stacje będą przebudowywane. Po remoncie tą trasą ma jeździć SKM–ka.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
PKP Warszawa Służewiec. Przejście podziemne, a może nowy peron?

Przestrzeń

PKP Warszawa Służewiec. Przejście podziemne, a może nowy peron?

Witold Urbanowicz 07 kwietnia 2016

Płot na Służewcu? "To zrzucanie winy na pasażerów"

Przestrzeń

Płot na Służewcu? "To zrzucanie winy na pasażerów"

Jakub Dybalski 17 listopada 2015

Spór o Służewiec. Pasażerowie na torach. PKP PLK ogrodzą stację

Komunikacja

Spór o Służewiec. Pasażerowie na torach. PKP PLK ogrodzą stację

Martyn Janduła, Jakub Dybalski 12 listopada 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5