Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Chorzów: Tor-Krak za ok. 77 mln zł brutto wyremontuje torowisko na 3 Maja

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-07-31 14:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Chorzów: Tor-Krak za ok. 77 mln zł brutto wyremontuje torowisko na 3 Maja
fot. Lestat (Jan Mehlich), lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Tramwaje Śląskie rozstrzygnęły przetarg na przebudowę ulicy i torowiska tramwajowego w ciągu ul. 3 Maja. Zwycięzcą została firma Tor-Krak. Prace potrwają ponad dwa lata.

Przedmiotem wspólnego przetargu Tramwajów Śląskich i miasta Chorzowa jest przebudowa torowiska w ulicy 3 Maja oraz samego układu drogowego wraz z ulicami poprzecznymi. W sumie – w zakresie infrastruktury tramwajowej – przewidziano przebudowę ok. 4570 metrów toru pojedynczego na odcinku od skrzyżowania z Katowicką w Chorzowie do skrzyżowania z Bytomską w Świętochłowicach.

Torowisko od ul. Bytomskiej w Świętochłowicach do ul. Składowej jest linią jednotorową, wydzieloną na podkładach drewnianych. Torowisko od ul. Składowej do skrzyżowania ul. 3 Maja z ul. Katowicką w Chorzowie jest torowiskiem dwutorowym na podbudowie kamiennej z zabudową z płyt. Po przebudowie torowisko będzie w całości dwutorowe – poza jezdnią wykonane w technologii podsypkowej na podkładach strunobetonowych, a w jezdni w technologii bezpodsypkowej z zastosowaniem prefabrykowanych płyt torowych żelbetowych.

Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Chorzowie podzielił na trzy odcinki: od Świętochłowic do Składowej, od Składowej do Floriańskiej i od Floriańskiej do Katowickiej. W zakres inwestycji wchodzą m.in. przebudowa chodników, zjazdów i dróg wewnętrznych, w tym budowa nowego zjazdu na ul. Teodora Kalidego, budowa ścieżek rowerowych, ciągów pieszo-rowerowych, zatok autobusowych, miejsc postojowych i peronów przystankowych.

O zamówienie ubiegało się pięć podmiotów, które oferowały wykonanie prac za 67,9-94,0 mln zł brutto przy budżecie zamawiającego wynoszącym 54,3 mln zł brutto. W połowie lipca, po odrzuceniu trzech ofert, zamawiaiący wybrał ofertę firmy Tor-Krak za kwotę 76,6 mln zł brutto. Od tego wyniku odwołał się jeden z uczestników, jednak Tramwaje Śląskie 25 lipca podtrzymały swój wybór.

Na realizację części tramwajowej przeznaczono 21 miesięcy, a drogowej – 27 miesięcy. Zamawiający wymaga, aby roboty były wykonywane przy utrzymaniu ruchu tramwajowego co najmniej w okresie pierwszych 4 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Cztery dni bez tramwajów do katowickiego Brynowa

Komunikacja

Cztery dni bez tramwajów do katowickiego Brynowa

Redakcja 25 lipca 2018

Początek kolejnych prac tramwajowych w Bytomiu

Przestrzeń

Początek kolejnych prac tramwajowych w Bytomiu

Redakcja 12 lipca 2018

Tramwaje między Bytomiem a Zabrzem znowu kursują

Przestrzeń

Tramwaje między Bytomiem a Zabrzem znowu kursują

Redakcja 02 lipca 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS