Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Chiny też chcą zakazać sprzedaży samochodów na benzynę i diesel

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
11-09-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Chiny też chcą zakazać sprzedaży samochodów na benzynę i diesel
fot. Shwangtianyuan, lic. CC A-SA 4.0 Internationa
Wiceminister przemysłu Xin Guobin powiedział w sobotę, że jego resort rozpoczął „przygotowania do określenia harmonogramu rezygnacji z produkcji i sprzedaży pojazdów z tradycyjnym napędem”. To kolejna deklaracja rezygnacji z pojazdów napędzanych benzyną i olejem napędowym. Kilka tygodni temu taki zamiar – do 2040 r. – zapowiedziały Francja i Wielka Brytania. Chiny to jeden z największych rynków samochodowych na świecie.

O deklaracji przedstawiciela chińskiego rządu poinformował tamtejsza agencja prasowa Xinhua, a za nią media na całym świecie. Choć, w przeciwieństwie do deklaracji europejskich rządów, nie padłą konkretna data, to można się spodziewać, że Chińczycy na poważnie wezmą się za rezygnację z najbardziej trujących pojazdów, bo mają w tym interes.

Według danych z ubiegłego roku w Chinach zarejestrowano ok. 290 milionów pojazdów, czyli mniej więcej jedną czwartą wszystkich aut na świecie. Choć współczynniki motoryzacji, czyli liczba samochodów na tysiąc mieszkańców, wciąż jest w Chinach niski (214, w Polsce wynosi on 599). To globalnie decyzja tamtejszego rządu ma olbrzymie znaczenie. Dla porównania we wspomnianej Francji jest nieco ponad 38 mln pojazdów, a w Wielkiej Brytanii niecałe 34 mln.

Motywacją dla brytyjskiego i francuskiego rządu jest, według ich deklaracji, przede wszystkim ograniczenie emisji gazów cieplarnianych i składników smogu. W Wielkiej Brytanii zresztą wspomniana decyzja jest pochodną kilkudziesięciu tysięcy zgonów każdego roku, które są bezpośrednio lub pośrednio spowodowane niską jakością powietrza. Chiński wiceminister nie sprecyzował motywacji swojego rządu, choć można się spodziewać, że to też jeden z powodów, bo tamtejsze miasta mają duże problemy związane ze smogiem.

Ale Chińczycy już od kilku lat mocno rozwijają rynek samochodów elektrycznych. W zeszłym roku wyprzedzili Stany Zjednoczone na pozycji lidera sprzedaży aut elektrycznych. Rocznie to 336 tys. pojazdów, wobec 160 tys. w USA.

Chińskie media zwracają uwagę, że Xin przyznał, że w najbliższych latach pojazdy napędzane alternatywną energią powinny zostać wyniesione na poziom branży o charakterze strategicznym. Władze w Pekinie od lat wspierają producentów pojazdów elektrycznych hojnymi subsydiami, ale od przyszłego roku koszty tego procesu mają zostać przeniesione na producentów przez ustalenie minimalnego limitu pojazdów elektrycznych, jakie będą produkować. W 2018 r. ma to być minimum 8 proc. produkcji, rok później – 10 proc., a w 2020 r. – 12 proc. Ci, którzy nie spełnią minimum, będą mogli wykupić odpowiednie „kwoty” od producentów, którzy go przekroczą. To ma stworzyć rynek nieco przypominający europejski rynek handlu emisjami dwutlenku węgla.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Studium sieci metra. Wygodne perony. A co z przesiadkami? [schematy]

Przestrzeń

Studium sieci metra. Wygodne perony. A co z przesiadkami? [schematy]

Witold Urbanowicz 07 września 2023

W Krakowie nowe przystanki dla Nowej Huty. Dwie umowy

Komunikacja

W Krakowie nowe przystanki dla Nowej Huty. Dwie umowy

inf. prasowa Ministerstwa Infrastruktury 07 września 2023

Dwa nowe czarterowe kierunki z Radomia. 70 tys. obsłużonych pasażerów

Komunikacja

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Studium sieci metra. Wygodne perony. A co z przesiadkami? [schematy]

Przestrzeń

Studium sieci metra. Wygodne perony. A co z przesiadkami? [schematy]

Witold Urbanowicz 07 września 2023

W Krakowie nowe przystanki dla Nowej Huty. Dwie umowy

Komunikacja

W Krakowie nowe przystanki dla Nowej Huty. Dwie umowy

inf. prasowa Ministerstwa Infrastruktury 07 września 2023

Dwa nowe czarterowe kierunki z Radomia. 70 tys. obsłużonych pasażerów

Komunikacja

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5