Bydgoszcz otworzyła oferty w przetargu na budowę trasy tramwajowej wzdłuż Kujawskiej wraz z rozbudową układu drogowego. Wszystkie trzy oferty przewyższają budżet zamawiającego.
Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy ogłosił przetarg na budowę trasy tramwajowej wzdłuż ul. Kujawskiej na odcinku od ronda Kujawskiego do ronda Bernardyńskiego wraz z rozbudową układu drogowego. Ten krótki łącznik połączy dwie równoległe trasy tramwajowe, domykając układ torów w tej części miasta.
Inwestycja przyczyni się do poprawienia dojazdu z osiedli na tzw. górnym tarasie do centrum. Efektem inwestycji, oprócz torowiska tramwajowego, będzie druga jezdnia ul. Kujawskiej na odcinku od ronda Kujawskiego do ronda Bernardyńskiego. Również ciąg Wały Jagiellońskie – Toruńska będzie rozbudowany do dwóch jezdni od ul Długiej do ul. Babia Wieś.
Dokładny zakres prac przewiduje budowę i przebudowę linii tramwajowej w ciągu Kujawskiej, Bernardyńskiej, Toruńskiej, Babia Wieś, Wojska Polskiego, Solskiego, o długości ok. 4,4 km toru pojedynczego. Roboty obejmą także rozbudowę ulic Kujawskiej, Bernardyńskiej, Solskiego, Toruńskiej, Wojska Polskiego, Zbożowy Rynek, Wały Jagiellońskie, przebudowę ronda Kujawskiego i ronda Bernardyńskiego, a także fragmentów ulic przyległych (plac Kościeleckich, Długa, Wiatrakowa, Babia Wieś, Ustronie, Sieroca, Karpacka, Chołoniewskiego, Sokola, Lwowska, Konopnickiej, Wały Jagiellońskie, Tucholska).
mat. UM BydgoszczZamawiający do złożenia ofert zaprosił trzy podmioty spośród dziesięciu firm, które ubiegały się o udział w postępowaniu. W poniedziałek (18 czerwca) minął termin ich składania. Najtańszą propozycję złożyło lokalne konsorcjum Gotowski – Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe (Bydgoszcz), Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowo-Inżynieryjnego (Toruń) oraz Tor-Krak (Kraków), które zaproponowało 167,4 mln zł brutto. Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia zaproponowało 171,1 mln zł brutto, natomiast Trakcja PRKiI i AB Kauno Tiltai – 229,8 mln zł brutto. Wszystkie oferty przekraczają budżet zaplanowany na kwotę 136,4 mln zł brutto. Bydgoszcz musi teraz zastanowić się, czy dołożyć do inwestycji i rozstrzygnąć przetarg, czy też powtarzać długą procedurę.