Prace trwają na całym odcinku torowiska od wysokości al. Prezydenta L. Kaczyńskiego do ul. Równej. Wykonano już odwodnienie i fundamenty słupów, przebudowywane są również dwa z trzech wjazdów do zajezdni. Dzięki tej inwestycji tabor niskopodłogowy będzie mógł kursować do Łęgnowa.
W ramach drugiego etapu modernizacji torowiska na Toruńskiej wykonawca zdemontował już torowisko tramwajowe, sieć trakcyjną oraz sygnalizację świetlą na odcinku od al. Prezydenta L. Kaczyńskiego do ul. Równej. Wykonał także odwodnienie, fundamenty słupów i przygotowuje się do kładzenia pierwszej warstwy konstrukcji torowiska. Likwidowane są również kolizje z infrastrukturą techniczną.
Równocześnie wytyczono w terenie przebieg chodników oraz drogi rowerowej. Trwa także przebudowa dwóch z trzech zjazdów do zajezdni tramwajowej. Główne prace w ramach drugiego etapu modernizacji mają zakończyć się do końca tego roku. Złożono już również wniosek o wydanie decyzji ZRiD dla odcinka torowiska od ulicy Równej do pętli Stomil.
Inwestycja zapewni szybszy i bezpieczniejszy przejazd przez ten ważny odcinek bydgoskiej sieci torowej. Koszt modernizacji całości torowiska przy ulicy Toruńskiej to ponad 131 mln zł. Na realizację inwestycji miasto pozyskało dofinansowanie z Funduszy Europejskich dla Kujaw i Pomorza na lata 2021-27 w kwocie prawie 36 mln zł oraz europejskie z pożyczki z Krajowego Planu Odbudowy w wysokości ponad 48 mln zł.
Po zakończeniu wszystkich prac, w 2026 roku, cała trasa do Łęgnowa będzie mogła być obsługiwana przez nowoczesny tabor niskopodłogowy. Bydgoszcz wymieniła już prawie całą flotę tramwajową
na zupełnie nową.