Wykonawca odpowiedzialny za rozbudowę bydgoskiej zajezdni tramwajowej zrealizował prawie 60 % wszystkich prac. Powstają m.in. nowe budynki. To niezbędna inwestycja, która pozwoli przystosować obiekt do serwisu nowoczesnych składów, które kursują po Bydgoszczy.
Głównym celem inwestycji jest poprawa jakości życia mieszkańców i podniesienie konkurencyjności miasta, poprzez rozbudowę infrastruktury transportu publicznego w zakresie funkcjonalności, komfortu podróżowania, dostępności, dostosowania do potrzeb osób w każdym wieku itp. oraz umożliwienie pełnej obsługi tramwajów niskopodłogowych oraz wymiany na nową, wyeksploatowanej infrastruktury technicznej.
Inwestycja obejmuje rozbiórkę budynków dyspozytorni z portiernią nr 1 oraz działu eksploatacji tramwajów nr 2, sieci trakcyjnej i torowisk, na miejscu których wybudowane zostaną nowoczesne budynki służb eksploatacyjnych, portierni oraz zasilania zajezdni tramwajowej, reprofilacji obręczy tramwajowych (wpłynie to m.in. na obniżenie hałasu i drgań na trasach tramwajowych) , myjni tramwajów z proekologicznym wyposażeniem technologicznym oraz szeroko rozumiana infrastruktura techniczna związana z funkcjonowaniem zajezdni w tym m.in. nowy układ torowo-sieciowy oraz drogowy, parkingi, sieci i urządzenia systemu sterowania zwrotnicami, monitoring, kanalizacja i instalacje teletechniczne, instalacje elektryczne, trakcyjne, oświetlenia terenu, instalacje wodno-kanalizacyjne, w tym hydrantowe, instalacje i sieci c.o.
Ukończony został budynek portierni z trafostacją. Zaawansowane prace prowadzone są przy budynku pod reprofilację obręczy. Na płyta fundamentowej zmontowano prefabrykowane słupy i belki tworzące konstrukcję obiektu. Trwa zabudowa ścian płytami warstwowymi. Ukończona została też konstrukcja myjni (również z prefabrykowanych słupów i belek). Generalnym wykonawcą jest firma Mirbud. Zaawansowanie rzeczowe prac zbliża się do 60 %.
Kontynuowane są prace przy zabudowie torów. W projekcie zastosowano innowacyjną technologię ERS, czyli tzw. „szyny w otulinie”. Jest to jedno z najnowocześniejszych rozwiązań, które znacząco redukuje hałas i wibracje generowane przez przejeżdżające tramwaje. Technologia ta jest szeroko stosowana w krajach Europy Zachodniej, szczególnie w miejscach wymagających wyciszenia i tłumienia drgań. Zmniejszenie wibracji i hałasu prowadzi do mniejszego zużycia torów i podłoża, co znacząco wpływa na wydłużenie żywotności infrastruktury. Między innymi ten zakres prac jako podwykonawca realizuje firma Terlan.
Zakończenie inwestycji planowane jest wiosną 2026 roku. Inwestycja jest ważnym elementem wsparcia Miejskich Zakładów Komunikacyjnych pod kątem obsługi nowoczesnego taboru, który zakupiono w ostatnich latach. Wiosną sfinalizowano historyczny kontrakt związany z dostawą 40 niskopodłogowców. Po Bydgoszczy aktualnie kursuje 75 nowoczesnych tramwajów.
Na modernizację zajezdni Miasto wyda łącznie prawie 100 mln zł.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.