Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Bombardier dostarczy tramwaje dla Wiednia

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-12-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Bombardier dostarczy tramwaje dla Wiednia
fot. Bombardiertramwaj dla Wiednia
Ponad pół miliarda euro - tyle jest wart kontrakt, jaki będzie realizowała firma Bombardier. Producent dostarczy 156 niskopodłogowych tramwajów na zamówienie wiedeńskiego operatora - firmy Wiener Linien. Ostatni tramwaj ma zostać dostarczony do Wiednia w 2026 roku.

Tramwaje Flexity będą produkowane w Wiedniu, w lewobrzeżnej dzielnicy Donaustadt. Nowe tramwaje od 2018 roku sukcesywnie będą zastępowały flotę wyeksploatowanych pojazdów, których większość została zbudowana w latach siedemdziesiątych ubiegłego stulecia. Każdy pojazd będzie miał długość 34 m i będzie zbudowany z pięciu członów. Na pokładzie tramwaju znajdzie się miejsce dla 211 pasażerów.

Wiedeń nie chciał więcej pojazdów Siemensa

- Chcieliśmy, aby były to pojazdy nowoczesne, wygodne oraz przyjazne środowisku naturalnemu. Nowe tramwaje będą dobrze współgrały z istniejącą infrastrukturą oraz będą oferowały dobre połączenie ceny i wydajności - powiedział Günter Steinbauer - szef Wiener Linien.

W minionym roku firma Wiener Linien poinformowała, że rezygnuje z wcześniejszych planów obejmujących skorzystanie z opcji zakupienia kolejnych tramwajów niskopodłogowych ULF (ang. ultra-low floor) od firmy Siemens, które stały się już swego rodzaju symbolem Wiednia. Pierwsze zamówienie na dostawę tych tramwajów z 1997 roku obejmowało dostawę 150 pojazdów, a drugie, realizowane obecnie, również 150 tramwajów. Ostatni wyjedzie z wiedeńskiej fabryki Siemensa w przyszłym roku. Jest jeszcze trzecie zamówienie na tramwaje ULF, w ramach którego dostawy dodatkowych 36 pojazdów zostaną zrealizowane w roku 2016.

Osiem lat dostaw

Nowy przetarg oznacza, że operator odchodzi od dotychczasowej strategii. W postępowaniu, obok Bombardiera, wystartował również Siemens z ofertą dostawy nowocześniejszej wersji tramwajów ULF, jednak ostatecznie zamawiający postawił na ofertę Bombardiera.

Flexity to tramwaje w stu procentach niskopodłogowe. Do tej pory do różnych miast świata producent dostarczył ich ponad trzy tysiące. Nowy kontrakt dla Wiednia obejmuje także utrzymanie wszystkich pojazdów. Realizacja całego zamówienia potrwa osiem lat i obejmuje okres 2018 - 2026. Całkowity koszt kontraktu to 562 mln euro.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5