Partnerzy serwisu:
Mobilność

A-Train nadchodzi. Z Amsterdamu do Utrechtu w 10 min.

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-03-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

MOBILNOŚĆ
A-Train nadchodzi. Z Amsterdamu do Utrechtu w 10 min.
Źródło: http://railahead.tudelft.nl/
Dzięki zastosowaniu poduszki powietrznej i magnetycznej podróż z Amsterdamu do Utrechtu powinna skrócić się do 10 minut. Technologia rodem z XXI wieku ma wozić Holendrów już w 2045 roku.

A-Train to koncepcja pociągu poruszającego się na poduszce powietrznej. Wózki z kołami, toczącymi się po szynach zostały zamienione na sprężarki z powietrzem i elektromagnesy. Dzięki temu rozwiązaniu pociąg unosi się nad torami, a wysokowydajne magnesy zapewnią mu prędkość sięgającą do 450 km/h.

– Dzięki zastosowaniu tej technologii, prawie całkowicie unikamy siły tarcia koła o szynę. Nie będzie zużycia materiałów i szkodliwej emisji. Dzięki wysokiej wartości przyspieszenia a także niezawodności, pociąg może szybciej dotrzeć na miejsce, z prędkością nawet powyżej 450 km/h – mówią dla portalu spoorpro.nl pomysłodawcy pojazdu bracia Hylkema z firmy Novus.

RailaHead - Atrain from Ludic Media on Vimeo.

Nowe rozwiązania mogą zostać zainstalowane w istniejącym taborze kolejowym. Sam proces przebudowy ma przebiegać szybko i polegać na samej wymianie wózków. Dzięki temu, że projekt A-train zakłada brak kontaktu między pociągiem a torowiskiem koszt utrzymania infrastruktury będzie mniejszy niż dzisiaj nawet o ¼. Ponadto, dzięki rozłożeniu masy wagonu na dużo większej powierzchni możliwe będzie prowadzenie jeszcze cięższych składów towarowych niż ma to miejsce obecnie.

Pociąg nie będzie bezpośrednio zależny od zmieniających się warunków atmosferycznych. Nie będą mu straszne wilgotne liście, które zalegając na torach wydłużają drogę hamowania, ani podmuchy wiatru czy opady śniegu. Pociąg utrzymujący się nad torem ma być dużo bezpieczniejszy niż pojazdy wykorzystujące tradycyjny model styku szyny i koła.


źródło: http://railahead.tudelft.nl/

A-train ma przynieść duże oszczędności, a co za tym idzie zwiększyć dochodowość przewozów kolejowych. Koszt przewozu pasażera ma zmniejszyć się znacząco, a zyski mogą być przeznaczone na rozbudowę sieci kolejowej. Budowa nowych tras może być również tańsza niż dziś. Dzięki rozproszeniu masy wagonu, stalową szynę może zastąpić zupełnie inny materiał.

Koncepcja pojazdu powstała dzięki kooperacji dwóch uczelni technicznych w Delft i Twente, które poszukują w tym momencie inwestorów i partnerów strategicznych. Aby zbudować działający prototyp potrzebny jest kapitał w wysokości 2 mln euro. Mimo wstępnego zainteresowania inwestorów zagranicznych, twórcy chcieliby, aby projekt A-train został uruchomiony w Holandii. – Myślę, że Holandia może być dobrym poligonem doświadczalnym dla tego systemu. Jeśli u nas się uda to koncepcja może zostać wdrożona w innych krajach – mówią twórcy.

Twórcy liczą na środki z funduszy europejskich m.in. z programu Shift2Rail, mającego na celu rozwój innowacji z zakresu styku nowych technologii i kolei.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kraków: Relokacja hulajnóg – to działa

Mobilność

Kraków: Relokacja hulajnóg – to działa

UM Kraków 08 września 2023

Paryż już bez hulajnóg elektrycznych

Mobilność

Paryż już bez hulajnóg elektrycznych

Łukasz Malinowski 03 września 2023

BlaBlaCar rośnie. Platforma uzupełnia luki w transporcie publicznym

Mobilność

Zobacz również:

Skawina łączy się koleją z Krakowem

Komunikacja

Skawina łączy się koleją z Krakowem

jd/inf. pras. 18 lutego 2020

Pociągi to nie autobusy. Wiek taboru nie ma znaczenia

Prawo & Finanse

Pociągi to nie autobusy. Wiek taboru nie ma znaczenia

Paweł Rydzyński 16 września 2017

UBB – przykład dobrej integracji Niemiec i Polski

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Kraków: Relokacja hulajnóg – to działa

Mobilność

Kraków: Relokacja hulajnóg – to działa

UM Kraków 08 września 2023

Paryż już bez hulajnóg elektrycznych

Mobilność

Paryż już bez hulajnóg elektrycznych

Łukasz Malinowski 03 września 2023

BlaBlaCar rośnie. Platforma uzupełnia luki w transporcie publicznym

Mobilność

Zobacz również:

Skawina łączy się koleją z Krakowem

Komunikacja

Skawina łączy się koleją z Krakowem

jd/inf. pras. 18 lutego 2020

Pociągi to nie autobusy. Wiek taboru nie ma znaczenia

Prawo & Finanse

Pociągi to nie autobusy. Wiek taboru nie ma znaczenia

Paweł Rydzyński 16 września 2017

UBB – przykład dobrej integracji Niemiec i Polski

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5