Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Alstom zaprezentował autonomiczne metro dla Grand Paris Express

Dalej Wstecz
Autor:

inf. pras oprac. JM

Data publikacji:
2020-10-09 12:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Alstom zaprezentował autonomiczne metro dla Grand Paris Express
rys. Alstom
Alstom zaprezentował pociąg metra zaprojektowany dla Île-de-France Mobilités. Tak będą wyglądać autonomiczne pociągi, przeznaczone do obsługi linii 15,16 i 17 metra Grand Paris Express.

Na trasę linii 15, 16 i 17 metra Grand Paris Expres wyjadą najnowsze, bezzałogowe, automatyczne pociągi metra. Ich projekt powstał w oparciu o rozwiązania zastosowane w popularnym pociągu Metropolis (znanym m. in. z Warszawy). Ma to zagwarantować wysoki poziom dostępności, niezawodności i bezpieczeństwa. Szerokość wagonów określono na aż 2,8 m, co przełoży się na pojemność około 500 osób (w wariancie 3-wagonowym) lub około 1000 osób w wersji 6-wagonowej. Prędkość operacyjna pociągów będzie wynosić od 55 do 65 km/h, a prędkość maksymalna – do 110 km/h. W składach nie będzie maszynisty - będą prowadzony w trybie w pełni autonomicznym.  

Z panoramiczną szybą z przodu

Projekt jest efektem współpracy Île-de-France Mobilités, Société du Grand Paris, głównego wykonawcy Systra i agencji projektowej RCP Design Global z Alstom Design&Styling, które stworzyło projekt wnętrza. Producent podkreśla swobodę poruszania się po otwartej przestrzeni pociągu i dostępność różnorodnych uchwytów . Na czole pociągu utworzono specjalną strefę komfortu, w której zapewniono pasażerom panoramiczny widok, dzięki szerokiej przedniej szybie i siedzeniom umiejscowionym po obu stronach wagonu.

Jak podkreśla producent, siedzenia zostały wyposażone w wysokie oparcia i oddzielające podłokietniki, a między nimi przewidziano dużą przestrzeń na nogi. Siedzenia zostały zamontowane w układzie poprzecznym (siedziska pojedyncze i pary siedzisk naprzeciwko siebie), jak również w układzie wzdłużnym (w stylu ławek). Wygodniejsze stanie się także podróżowanie na stojąco - dzięki zastosowaniu podpór mięśni kulszowo-goleniowych z tyłu foteli i w strefach mieszanych, ergonomicznych uchwytów oraz możliwości zastosowania ciągów komunikacyjnych jako dodatkowej przestrzeni podróży.

- Od chwili podpisania kontraktu na tabor minęły dwa lata. Jesteśmy dumni mogąc zaprezentować wraz z naszymi partnerami – Île-de-France Mobilités i Société du Grand Paris – projekt przyszłego pociągu metra. Etap ten jest zwieńczeniem dwóch lat naszych prac inżynierskich. Zaprojektowaliśmy, a teraz wyprodukujemy najnowocześniejsze, oparte na najnowszych technologiach metro, które będzie zapewniało nie tylko wysoką wydajność przejazdów, ale także wyniesie komfort pasażerów na zupełnie nowy poziom – powiedział Henri Poupart-Lafarge, prezes i dyrektor generalny Alstom cytowany w komunikacie.

Linia ekranów wzdłuż całego pociągu

W każdym pociągu znalazły się dwie strefy dla osób na wózkach inwalidzkich, przewidziano również miejsca dla pasażerów z dziećmi w wózkach oraz dla osób podróżujących z dużym bagażem. Wydzielono również dużą liczbę miejsc uprzywilejowanych, które można rozpoznać po ich charakterystycznym kolorze. W każdym wagonie przewidziano także wygodne przestrzenie do użytku mieszanego.

We wnętrzach których zastosowano wyraziste kształty i użyto jasnych kolorów oraz zainstalowano oświetlenie jak najbardziej zbliżone do światła naturalnego. - Inteligentny system zmienia natężenie oświetlenia w zależności od pory dnia, dostosowując się do biorytmu pasażerów, co wpływa korzystnie na ich samopoczucie. Dla zwiększenia komfortu i bezpieczeństwa pasażerów, wejście do pociągu jest dodatkowo oświetlone jednocześnie od strony peronu i na progu wagonów. Dodatkowo, poczucie bezpieczeństwa zwiększa oświetlenie wolnych przestrzeni, w tym miejsc pod siedzeniami - podaje producent.

Stały dostęp do informacji zapewniają pasażerom ekrany umieszczone w jednej linii wzdłuż całego pociągu. Dostępne będą również gniazda USB, w których pasażerowi mogą naładować telefon lub inny sprzęt elektroniczny.

Alstom podkreśla, że szczególną uwagę zwrócono także na optymalizację utrzymania nowego metra, co pozwoli na znaczną redukcję kosztów przez cały okres jego użytkowania. Pokładowy system diagnostyczny będzie przekazywał informacje o stanie technicznym wyposażenia pociągu i zapewni personelowi zajmującemu się konserwacją pełny wgląd w stan taboru, ułatwiając tym samym planowanie napraw.

Dzięki zastosowaniu szeregu innowacyjnych rozwiązań, nowe pociągi mają być bardziej przyjazne dla środowiska. Zmniejszyć zużycie energii elektrycznej pomogą m.in. oświetlenie LED, w pełni elektryczny hamulec zasadniczy i system odzyskiwania energii wytwarzanej podczas hamowania. Zastosowanie elektrycznych układów hamowania ograniczy także emisję cząstek stałych z układu hamulcowego. Tabor będzie w ponad 98% nadawał się do recyklingu.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Alstom dostarczył pierwsze nowe tramwaje do Aten

Komunikacja

Alstom dostarczył pierwsze nowe tramwaje do Aten

Witold Urbanowicz 15 września 2020

Koleje Śląskie interesują się nowymi piętrowymi zespołami trakcyjnymi

Komunikacja

Koleje Śląskie interesują się nowymi piętrowymi zespołami trakcyjnymi

Michał Szymajda 07 października 2020

Alstom sfinalizował kontrakt na przedłużenie metra w Tajpej

Mobilność

Alstom sfinalizował kontrakt na przedłużenie metra w Tajpej

Rafał Dybiński 29 lipca 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5