Partnerzy serwisu:
Komunikacja

282 motornicze w Tramwajach Warszawskich

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
23-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
15-05-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
282 motornicze w Tramwajach Warszawskich
fot. R. Motyl / UM Warszawa
W stolicy za pulpitem tramwaju zasiadają już 282 kobiety. Choć liczba ta od dekady utrzymuje się na podobnym poziomie, zawód nadal cieszy się dużym zainteresowaniem – także wśród młodszych pokoleń. Spółka stawia na stabilność, szkolenia i jasno określone warunki pracy.

W Tramwajach Warszawskich kobiety stanowią dziś znaczną część zespołu prowadzącego. Choć nie zanotowano dynamicznych wzrostów, udział kobiet pozostaje stabilny i utrzymuje się dzięki rotacji pokoleniowej oraz przewidywalnym warunkom zatrudnienia.

Stały zespół, rosnące wsparcie

Aż 282 kobiety pracujące na stanowisku motorniczej (dane z końca lutego 2025 r.) – to efekt konsekwentnie realizowanej polityki kadrowej. Zawód ten pozostaje atrakcyjny m.in. dzięki stabilnym warunkom, konkurencyjnemu wynagrodzeniu i możliwości zdobycia nowych kwalifikacji. Spółka oferuje bezpłatne kursy zawodowe, a po ich ukończeniu gwarantuje zatrudnienie na pełny etat.

Ważną rolę odgrywają też działania informacyjne i programy mentoringowe. Tramwaje Warszawskie planują rozwój inicjatyw wspierających adaptację i rozwój zawodowy nowych pracowników. Rodzice wracający do pracy po przerwie mogą liczyć na wsparcie organizacyjne i łagodne wdrożenie.

Bez barier, z jasnymi zasadami

Rekrutacja opiera się na predyspozycjach, nie płci. Choć zawód motorniczego nadal bywa postrzegany jako „męski”, spółka skutecznie przełamuje ten stereotyp. Każdy nowy pracownik – bez względu na płeć – przechodzi kompleksowe szkolenie i może liczyć na wsparcie doświadczonego mentora.

Od kandydatów wymaga się prawa jazdy (z wyłączeniem kategorii AM i T) oraz pozytywnego orzeczenia psychologicznego. Praca odbywa się w systemie zmianowym – również w weekendy i święta. Grafik, choć ustalany z miesięcznym wyprzedzeniem, może ulegać zmianom. Jedna zmiana może trwać nawet do 10 godzin.

Tramwaje Warszawskie nie mają obecnie problemów kadrowych, jednak regularnie organizują kursy zawodowe – średnio pięć razy w roku. Program został dostosowany w taki sposób, by umożliwić kandydatom wcześniejsze zatrudnienie. To zwiększa ich poczucie bezpieczeństwa finansowego i pozwala szybciej odnaleźć się w nowym środowisku.

Szkolenie trwa około trzech miesięcy i dzieli się na dwa etapy: pierwszy przygotowuje do egzaminu państwowego, drugi – do pracy w TW. Kurs obejmuje zajęcia teoretyczne, praktyczne oraz ćwiczenia na symulatorze tramwaju.

Zawód z przyszłością

Choć pandemia nie wpłynęła na liczbę kobiet w zawodzie, zauważono wzrost zainteresowania pracą motorniczego wśród osób spoza branży – m.in. byłych kierowców taksówek i dostawców. Dla wielu z nich była to szansa na przekwalifikowanie i stabilne zatrudnienie. Dziś zainteresowanie pozostaje na stałym poziomie, a Tramwaje Warszawskie cieszą się opinią solidnego i bezpiecznego pracodawcy.

Odejścia na emeryturę to naturalny element rotacji kadrowej. Spółka prowadzi stałą rekrutację i dba o płynne wprowadzanie nowych pracowników. W procesie wdrażania ważną rolę odgrywają doświadczeni motorniczowie i motornicze, którzy dzielą się wiedzą i wspierają młodszych kolegów.

Dzięki tej międzypokoleniowej współpracy możliwe jest utrzymanie wysokich standardów oraz płynne przekazywanie wiedzy i kultury organizacyjnej.

Warto też wspomnieć o wynagrodzeniu, na które można liczyć na stanowisku motorniczego. W III kwartale 2024 roku średnie wynagrodzenie w Tramwajach Warszawskich wynosiło 9692,56 zł brutto (około 7398,90 zł netto). Pracownicy mogą liczyć również na prywatną opiekę medyczną, dodatki za pracę w trudnych warunkach, dofinansowanie do wypoczynku oraz szeroki pakiet benefitów, który jest regularnie rozwijany i dostosowywany do potrzeb załogi.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Remont torów tramwajowych na pl. Bankowym

Komunikacja

Remont torów tramwajowych na pl. Bankowym

Tramwaje Warszawskie 21 maja 2025

Sztywna sieć trakcyjna na zajezdni Annopol

Komunikacja

Tramwaj do Wilanowa. Aleja Rzeczypospolitej w pełni przejezdna

Przestrzeń

Nowy system biletowy dla stolicy oddala się?

Mobilność

Zobacz również:

Remont torów tramwajowych na pl. Bankowym

Komunikacja

Remont torów tramwajowych na pl. Bankowym

Tramwaje Warszawskie 21 maja 2025

Sztywna sieć trakcyjna na zajezdni Annopol

Komunikacja

Tramwaj do Wilanowa. Aleja Rzeczypospolitej w pełni przejezdna

Przestrzeń

Nowy system biletowy dla stolicy oddala się?

Mobilność

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij