Partnerzy serwisu:
Komunikacja

282 motornicze w Tramwajach Warszawskich

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
23-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
15-05-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
282 motornicze w Tramwajach Warszawskich
fot. R. Motyl / UM Warszawa
W stolicy za pulpitem tramwaju zasiadają już 282 kobiety. Choć liczba ta od dekady utrzymuje się na podobnym poziomie, zawód nadal cieszy się dużym zainteresowaniem – także wśród młodszych pokoleń. Spółka stawia na stabilność, szkolenia i jasno określone warunki pracy.

W Tramwajach Warszawskich kobiety stanowią dziś znaczną część zespołu prowadzącego. Choć nie zanotowano dynamicznych wzrostów, udział kobiet pozostaje stabilny i utrzymuje się dzięki rotacji pokoleniowej oraz przewidywalnym warunkom zatrudnienia.

Stały zespół, rosnące wsparcie

Aż 282 kobiety pracujące na stanowisku motorniczej (dane z końca lutego 2025 r.) – to efekt konsekwentnie realizowanej polityki kadrowej. Zawód ten pozostaje atrakcyjny m.in. dzięki stabilnym warunkom, konkurencyjnemu wynagrodzeniu i możliwości zdobycia nowych kwalifikacji. Spółka oferuje bezpłatne kursy zawodowe, a po ich ukończeniu gwarantuje zatrudnienie na pełny etat.

Ważną rolę odgrywają też działania informacyjne i programy mentoringowe. Tramwaje Warszawskie planują rozwój inicjatyw wspierających adaptację i rozwój zawodowy nowych pracowników. Rodzice wracający do pracy po przerwie mogą liczyć na wsparcie organizacyjne i łagodne wdrożenie.

Bez barier, z jasnymi zasadami

Rekrutacja opiera się na predyspozycjach, nie płci. Choć zawód motorniczego nadal bywa postrzegany jako „męski”, spółka skutecznie przełamuje ten stereotyp. Każdy nowy pracownik – bez względu na płeć – przechodzi kompleksowe szkolenie i może liczyć na wsparcie doświadczonego mentora.

Od kandydatów wymaga się prawa jazdy (z wyłączeniem kategorii AM i T) oraz pozytywnego orzeczenia psychologicznego. Praca odbywa się w systemie zmianowym – również w weekendy i święta. Grafik, choć ustalany z miesięcznym wyprzedzeniem, może ulegać zmianom. Jedna zmiana może trwać nawet do 10 godzin.

Tramwaje Warszawskie nie mają obecnie problemów kadrowych, jednak regularnie organizują kursy zawodowe – średnio pięć razy w roku. Program został dostosowany w taki sposób, by umożliwić kandydatom wcześniejsze zatrudnienie. To zwiększa ich poczucie bezpieczeństwa finansowego i pozwala szybciej odnaleźć się w nowym środowisku.

Szkolenie trwa około trzech miesięcy i dzieli się na dwa etapy: pierwszy przygotowuje do egzaminu państwowego, drugi – do pracy w TW. Kurs obejmuje zajęcia teoretyczne, praktyczne oraz ćwiczenia na symulatorze tramwaju.

Zawód z przyszłością

Choć pandemia nie wpłynęła na liczbę kobiet w zawodzie, zauważono wzrost zainteresowania pracą motorniczego wśród osób spoza branży – m.in. byłych kierowców taksówek i dostawców. Dla wielu z nich była to szansa na przekwalifikowanie i stabilne zatrudnienie. Dziś zainteresowanie pozostaje na stałym poziomie, a Tramwaje Warszawskie cieszą się opinią solidnego i bezpiecznego pracodawcy.

Odejścia na emeryturę to naturalny element rotacji kadrowej. Spółka prowadzi stałą rekrutację i dba o płynne wprowadzanie nowych pracowników. W procesie wdrażania ważną rolę odgrywają doświadczeni motorniczowie i motornicze, którzy dzielą się wiedzą i wspierają młodszych kolegów.

Dzięki tej międzypokoleniowej współpracy możliwe jest utrzymanie wysokich standardów oraz płynne przekazywanie wiedzy i kultury organizacyjnej.

Warto też wspomnieć o wynagrodzeniu, na które można liczyć na stanowisku motorniczego. W III kwartale 2024 roku średnie wynagrodzenie w Tramwajach Warszawskich wynosiło 9692,56 zł brutto (około 7398,90 zł netto). Pracownicy mogą liczyć również na prywatną opiekę medyczną, dodatki za pracę w trudnych warunkach, dofinansowanie do wypoczynku oraz szeroki pakiet benefitów, który jest regularnie rozwijany i dostosowywany do potrzeb załogi.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Prace tramwajowe na ul. Grójeckiej i pl. Bankowym

Komunikacja

Remont torów tramwajowych na pl. Bankowym

Komunikacja

Remont torów tramwajowych na pl. Bankowym

Tramwaje Warszawskie 21 maja 2025

Sztywna sieć trakcyjna na zajezdni Annopol

Komunikacja

Tramwaj do Wilanowa. Aleja Rzeczypospolitej w pełni przejezdna

Przestrzeń

Zobacz również:

Warszawa: Prace tramwajowe na ul. Grójeckiej i pl. Bankowym

Komunikacja

Remont torów tramwajowych na pl. Bankowym

Komunikacja

Remont torów tramwajowych na pl. Bankowym

Tramwaje Warszawskie 21 maja 2025

Sztywna sieć trakcyjna na zajezdni Annopol

Komunikacja

Tramwaj do Wilanowa. Aleja Rzeczypospolitej w pełni przejezdna

Przestrzeń

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij