Partnerzy serwisu:
Komunikacja

21 nowych kontrapasów w Lublinie

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
27-07-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
21 nowych kontrapasów w Lublinie
fot. Roman Czubińskiznak w Łodzi
Infrastruktura rowerowa w stolicy lubelskiego rozwija się. Miasto planuje wprowadzić kontraruch na kolejnych ulicach, poprawiając bezpieczeństwo oraz komfort cyklistów. Tym razem na 21 ulicach jednokierunkowych.

Lublin sukcesywnie poprawia warunki ruchu rowerowego. Niedawno oddano tam do użytku ponad 30 km nowych tras, z czego aż dwie trzecie stanowią wydzielone w jezdni pasy oraz kontrapasy rowerowe. Infrastrukturę wybudowano w ramach projektu Europejska Stolica Turystyki Rowerowej (z jego funduszy sfinansowano również uruchomioną we wrześniu ubiegłego roku publiczną wypożyczalnię jednośladów). Dzięki niej spójność sieci dróg dla cylistów uległa znacznej poprawie. Polepszyło się również skomunikowanie dzielnic zewnętrznych z centrum miasta.

To jednak nie koniec zmian. Lubelscy urzędnicy właśnie zapowiedzieli kolejne. Obecnie w Lublinie istnieje siedem ulic jednokierunkowych przejezdnych rowerem w obu kierunkach. Mieszkańcy chcą, by powstało ich więcej. W zeszłym roku zaaprobowali zgłoszony do budżetu oobywatelskiego projekt „Lublin przyjazny rowerzystom” postulujący dopuszczenie dwukierunkowego ruchu rowerowego tam, gdzie do tej pory możliwy był przejazd tylko w jedną stronę. Koncepcja zwiększenia liczby ulic z kontraruchem zyskała poparcie 2899 osób, dzięki czemu projekt ostatecznie uplasował się na 7. pozycji (do budżetu zgłoszono ich łącznie ponad 130, z czego do sfinansowania wyznaczono 30). Teraz przyszła pora na realizację. Wprowadzanie nowej organizacji ruchu zacznie się już niedługo.

– Planujemy dopuszczenie ruchu rowerowego pod prąd na 21 ulicach jednokierunkowych. To bezpieczne rozwiązanie, które funkcjonuje w wielu polskich miastach – komentuje Michał Przepiórka, oficer rowerowy Lublina oraz pomysłodawca projektu. – Wysoki poziom bezpieczeństwa kontraruchu potwierdza przykład Gdańska, gdzie w ciągu ponad 5 lat od jego wdrożenia na 127 ulicach doszło do zaledwie jednego zdarzenia wynikającego z takiej organizacji ruchu – dodaje.

Zdaniem Przepiórki, zwiększenie liczby ulic z kontrapasami dyktuje również konieczność ułatwienia przejazdu między stacjami uruchomionego we wrześniu ubiegłego roku Lubelskiego Roweru Miejskiego. Użytkownicy systemu chcący poruszać się w sposób zgodny z przepisami często zmuszeni byli do nadkładania drogi oraz wykonywania niebezpiecznych lewoskrętów na ruchliwych arteriach. Dopuszczenie ruchu rowerów pod prąd pozwoli częściowo wyeliminować ten problem, zwiększając bezpieczeństwo na drogach stolicy lubelskiego.

W ramach projektu „Lublin przyjazny rowerzystom” planowane jest również przeprowadzenie kampanii informacyjno – edukacyjnej pokazującej lubelskim użytkownikom dwóch kółek bezpieczne sposoby korzystania z infrastruktury. Kampania ma mieć formę filmu, który omówi zasady poruszania rowerem oraz udzieli instrukcji odnośnie jego właściwego parkowania. Nagranie pojawi się w internecie oraz będzie dystrybuowane w lubelskich szkołach.

Realizacja wszystkich założeń projektu o łącznej wartości 260 tys. zł zakończy się we wrześniu bieżącego roku.



Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.




Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Mobilność

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Roman Czubiński 08 lipca 2023

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

Mobilność

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Nowe kontraruchy na poznańskich ulicach

Przestrzeń

Nowe kontraruchy na poznańskich ulicach

Redakcja 04 grudnia 2020

Lublin. Będą nowe ulice z kontraruchem

Komunikacja

Lublin. Będą nowe ulice z kontraruchem

Rafał Stawecki 16 sierpnia 2016

Kontraruch jest bezpieczny

Felietony i komentarze

Kontraruch jest bezpieczny

Rafał Stawecki 13 sierpnia 2015

Pozostałe z wątku:

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Mobilność

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Roman Czubiński 08 lipca 2023

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

Mobilność

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Nowe kontraruchy na poznańskich ulicach

Przestrzeń

Nowe kontraruchy na poznańskich ulicach

Redakcja 04 grudnia 2020

Lublin. Będą nowe ulice z kontraruchem

Komunikacja

Lublin. Będą nowe ulice z kontraruchem

Rafał Stawecki 16 sierpnia 2016

Kontraruch jest bezpieczny

Felietony i komentarze

Kontraruch jest bezpieczny

Rafał Stawecki 13 sierpnia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5