Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Nowe kontraruchy na poznańskich ulicach

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2020-12-04 12:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UM Poznań

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Nowe kontraruchy na poznańskich ulicach
fot. UM Poznań
Na kolejnych ulicach osiedlowych, w południowo zachodniej części Poznania, wprowadzany jest kontraruch dla rowerzystów. Dzięki temu łatwiej będzie dojechać do domu, sklepu czy szkoły.

Większość z nowych rozwiązań to realizacja projektu Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego "Rowerowy pakiet dla Górczyna, Junikowa i Ławicy". Choć wprowadzono kilka dodatkowych zmian, tak by usprawnić ruch rowerowy na większym obszarze i zwiększyć atrakcyjność tego środka przemieszczania się po Poznaniu. Były one głównie zgłaszane przez mieszkańców danych osiedli.

Z jazdy pod prąd rowerzyści będą mogli skorzystać na następujących ulicach: Czereśniowej, Sieradzkiej, Soboteckiej, Świebodzińskiej, Gostyńskiej, Kościańskiej, Stęszewskiej (odcinek Rawicka - Bojanowska), Janosika, Jaskiniowej, Krobskiej, Ostrobramskiej, Zbawiciela, Perzyckiej, Sławińskiej, Jałowcowej, Laudeńskiej, Oskierkiej, Oleśnickiej, Dobrej.

Kontraruch umożliwia poruszania się rowerzystom na jezdniach jednokierunkowych z ograniczeniem prędkości do 30 km/h w przeciwnym kierunku niż samochody. O możliwości jazdy rowerem pod prąd informują znaki pionowe - tabliczki "nie dotyczy rowerów" oraz oznakowanie poziome - tzw. sierżanty rowerowe czyli piktogramy rowerów ze strzałką wskazującą kierunek i tor ruchu.

Warto przypomnieć, że Standardy rowerowe dla miasta Poznania wskazują, że ulice jednokierunkowe powinny być dostępna dla rowerów w dwóch kierunkach. Spełnienie tego wymogu umożliwia właśnie kontraruch. Jest to bardzo korzystne rozwiązanie dla rowerzystów: skraca drogę, zmniejsza liczbę punktów kolizji i zapewnia kontakt wzrokowy rowerzystom i kierowcom, pozwala rowerzystom unikać odcinków ulic i skrzyżowań o niekorzystnych parametrach bezpieczeństwa ruchu.

Prace mają się zakończyć jeszcze w tym roku. Ich koszt to 100 tysięcy złotych.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Lublin. Będą nowe ulice z kontraruchem

Komunikacja

Lublin. Będą nowe ulice z kontraruchem

Rafał Stawecki 16 sierpnia 2016

Kraków przekonuje się powoli. Zmiany wokół Plant dają efekty

Komunikacja

Kraków przekonuje się powoli. Zmiany wokół Plant dają efekty

Witold Urbanowicz 12 sierpnia 2016

Kielce. 10 mln zł na drogi dla rowerów. To absolutne minimum

Przestrzeń

Kielce. 10 mln zł na drogi dla rowerów. To absolutne minimum

Rafał Stawecki 10 marca 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5