Warszawski Zarząd Transportu Miejskiego otworzył oferty w przetargu na wykonanie koncepcji wyposażenia stacji I linii metra w ekrany informujące o odjazdach komunikacji naziemnej i pociągów. To już trzecie podejście do koncepcji, ale wiele wskazuje na to, że tym razem uda się rozstrzygnąć postępowanie.
Przedmiotem przetargu jest opracowanie koncepcji wyposażenia stacji I linii metra w wyświetlacze informujące o najbliższych odjazdach komunikacji naziemnej. Dodatkowo dla stacji Dworzec Gdański i stacji Centrum projektant ma przewidzieć możliwość wyświetlania odjazdów pociągów SKM i KM. Zadaniem wykonawcy będzie przeprowadzenie inwentaryzacji stanu istniejącego oraz koncepcji optymalnego usytuowania ekranów. Projektant będzie musiał określić też szacunkowe koszty realizacji inwestycji. Koncepcja ma być konsultowana z Metrem Warszawskim, Tramwajami Warszawskimi oraz Miejskimi Zakładami Autobusowymi.
Zamawiający nie rozstrzyga, w których miejscach dokładnie oraz w jakiej liczbie powinny zostać zamontowane ekrany. To będzie wynikało dopiero ze zlecanej koncepcji – system wyświetlaczy powinien pomagać pasażerom w podejmowaniu decyzji co do wyboru środka komunikacji w systemie transportu publicznego w przypadku koniecznej przesiadki czy kontynuowania podróży. Jednakże rekomendowaną lokalizacją tablic systemu informacji pasażerskiej prezentujących odjazdy komunikacji naziemnej jest rejon bramek wyjściowych ze stacji metra – ekrany powinny jednak znajdować się w takich miejscach, by nie utrudniać ruchu innym pieszym. Wyświetlacze powinny być mocowane do ścian i stropów na wysokości uniemożliwiającej dostęp osób postronnych. W zależności od istniejących warunków technicznych i komunikacyjnych tablice mogą być instalowane na danej stacji wewnątrz lub na zewnątrz stacji, co wpływa na wybór docelowej technologii wyświetlaczy (LED, TFT).
Na tablicach ma być prezentowany rzeczywisty, a nie rozkładowy czas do najbliższego kursu danej linii. Jak przypomina ZTM, większość kursujących w sieci ZTM autobusów jest wyposażona w urządzenia lokalizacyjne, a do końca 2018 roku planowane jest pokrycie systemem lokalizacji 100% floty autobusowej. Również sieć tramwajów jest objęta systemem lokalizacji wszystkich pojazdów. Wyświetlacz powinien prezentować informację pasażerską dla jednego słupka przystankowego przez określony czas (np. 3 sekundy), po czym treść powinna zmienić się na informację dotyczącą innego słupka. Pozwoli to na zredukowanie liczby wyświetlaczy. Ponadto projektant powinien zastosować odpowiedni algorytm pozwalający na wyświetlenie tylko jeden raz danej linii (bez dublowania) pod warunkiem, że odjazd danej linii odbędzie się w ciągu najbliższych np. 30 minut.
To już trzecie z kolei postępowanie. W poprzednich nie było ofert bądź przekraczały one budżet. Wygląda na to jednak, że tym razem uda się rozstrzygnąć przetarg. ZTM poinformował, że na opracowanie przeznacza kwotę 370 tys. zł brutto. W tej cenie mieści się ZBW Elektronika z Warszawy z kwotą 351 tys. zł. Drożej wypada GMT z Mysłowic, które wyceniło swoją ofertę na 449 tys. zł. Na realizację przeznaczono pięć miesięcy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.