Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Zmiana we Wrocławiu. MAN jednak tańszy od EvoBusa

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-04-11 13:02
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Zmiana we Wrocławiu. MAN jednak tańszy od EvoBusa
fot. GRAD, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
MPK Wrocław w marcu otworzyło oferty w przetargu na dostawy do 100 nowych autobusów przegubowych. Teraz zamawiający skorygował informację o złożonych ofertach i oferta złożona przez firmę MAN po dokonaniu korekty „oczywistej pomyłki rachunkowej” jest tańsza o 5 mln zł brutto względem pierwotnych wyliczeń.

Przedmiotem przetargu jest dostawa 50 sztuk fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów przegubowych wraz z niezbędnym wyposażeniem. Zamówienie zawiera też opcję w postaci możliwości zamówienia do 50 kolejnych autobusów. Długość pojazdu określono na 17,5-18,75 m, a pojemność na co najmniej 140 podróżnych (w tym min. 32 miejsca siedzące i 101 miejsc stojących). Przewidziano drzwi w układzie 2-2-2-2, każde o szerokości min. 1230 mm. Przy trzecich drzwiach zaplanowano niezabudowaną przestrzeń. Autobusy mają być wyposażone w silnik o mocy min. 230 kW. Wyposażenie obejmuje trzy podwójne gniazda USB do ładowania urządzeń mobilnych, klimatyzację oraz elektroniczną informację.

Termin składania ofert minął w marcu. O zamówienie ubiegają się dwie firmy – EvoBus, który dostarcza Mercedesy, zaproponował 97,3 mln zł brutto, natomiast MAN wycenił pojazdy na 101,3 mln zł brutto. Ten drugi producent zaoferował jednak lepsze warunki gwarancji. Wczoraj (10 kwietnia) zamawiający sprostował informację z otwarcia ofert. Po korekcie wartość oferty MAN-a wynosi 96,2 mln zł brutto, czyli o ponad 5 mln zł mniej niż pierwotnie podawano. MPK wyjaśnia zmianę „oczywistą omyłką rachunkową”.

Korekta oznacza, że MAN oferuje nie tylko lepsze warunki gwarancji, ale też niższą cenę niż EvoBus. W dalszym ciągu przetarg pozostaje nierozstrzygnięty. Zamawiający musi podjąć decyzję o ewentualnym zwiększeniu środków na realizację zamówienia. O wyborze oferty zadecydują cena (40%), ocena techniczna (35%), zużycie energii (15%) oraz okres gwarancji (10%). W ramach oceny technicznej pod uwagę brane są ochrona antykorozyjna, pojemność silnika, zgodność producenta autobusu i silnika, liczba miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi, okresy międzyobsługowe, obsługa zespołu chłodnic, rekuperacja energii przy hamowaniu.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS