Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Wrocław: Mercedes i MAN walczą o zamówienie na dostawy do 100 przegubowców

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-03-21 16:06
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wrocław: Mercedes i MAN walczą o zamówienie na dostawy do 100 przegubowców
fot. GRAD, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
MPK Wrocław otworzyło oferty w przetargu na dostawy do 100 nowych autobusów przegubowych. O zamówienie ubiegają się EvoBus i MAN, choć złożone oferty przekraczają budżet o kilkanaście milionów złotych.

MPK we Wrocławiu prowadzi przetarg na dostawę 50 sztuk fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów przegubowych wraz z niezbędnym wyposażeniem. Zamówienie zawiera też opcję w postaci możliwości zamówienia do 50 kolejnych autobusów.

Długość pojazdu określono na 17,5-18,75 m, a pojemność na co najmniej 140 podróżnych (w tym min. 32 miejsca siedzące i 101 miejsc stojących). Przewidziano drzwi w układzie 2-2-2-2, każde o szerokości min. 1230 mm. Przy trzecich drzwiach zaplanowano niezabudowaną przestrzeń. Autobusy mają być wyposażone w silnik o mocy min. 230 kW. Wyposażenie obejmuje trzy podwójne gniazda USB do ładowania urządzeń mobilnych, klimatyzację oraz elektroniczną informację.

Dzisiaj (21 marca) minął termin składania ofert. Wpłynęły dwie propozycje, które przekraczają budżet określony na kwotę 86,1 mln zł brutto.. EvoBus, który dostarcza Mercedesy, zaproponował kwotę 97,3 mln zł brutto. Z kolei MAN złożył ofertę opiewającą na kwotę 101,3 mln zł brutto.

MAN, choć droższy, zaoferował lepsze warunki gwarancji – 61 miesięcy na autobus, 133 miesięcy na struktury nadwozia (w tym szkieletu, poszycia zewnętrznego oraz poszycia dachu) oraz 133 miesięcy na zewnętrzne powłoki lakiernicze. W przypadku oferty EvoBusa wartości te wynosiły odpowiednio 48 miesięcy, 120 miesięcy i 120 miesięcy. 

O wyborze zadecydują – jeśli MPK zdecyduje się podnieść budżet – cena (40%), ocena techniczna (35%), zużycie energii (15%) oraz okres gwarancji (10%). W ramach oceny technicznej pod uwagę brane są ochrona antykorozyjna, pojemność silnika, zgodność producenta autobusu i silnika, liczba miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi, okresy międzyobsługowe, obsługa zespołu chłodnic, rekuperacja energii przy hamowaniu.

Na realizację zamówienia przeznaczono 210 dni od podpisania umowy, przy czym pierwsza dostawa ma nastąpić w terminie do 180 dni.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS