Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Wiedeń zbuduje w pełni automatyczną linię metra U5

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2015-07-14 11:53
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wiedeń zbuduje w pełni automatyczną linię metra U5
widok stacji Arne-Carlsson-Park, YF Architekten & Franz Architekten
Wiedeń zbuduje w pełni automatyczną linię metra U5
Wiedeń zbuduje w pełni automatyczną linię metra U5
Wiedeń zbuduje w pełni automatyczną linię metra U5
Schemat wiedeńskiego metra zostanie uzupełniony o brakującą linię metra. Wiener Linien, operator komunikacji, szykuje się do budowy linii U5, która będzie automatyczna. Niedługo zostanie ogłoszony przetarg na nowe pociągi.

W tej chwili Wiedeń posiada pięć linii metra, oznaczonych od U1 do U6. Do tej pory jednak brakowało linii U5, której realizację planowano – w różnych kształtach – od lat 60. Aktualny przebieg nowej linii zaprezentowano w czerwcu 2014 r. W pierwszym etapie pociągi kursować będą po istniejącym odcinku linii U2 pomiędzy Karlsplatz i Rathaus. Linia dotrze do nowej stacji Frankhplatz – Altes AKH. Natomiast linia U2 zostanie skierowana w stronę Matzleinsdorfer Platz.

Budowa ruszyć ma w 2018 r. i zakończyć się w 2023 r. Infrastruktura zostanie przystosowana do automatycznego ruchu. Na krawędziach peronu zostaną zamontowane szklane drzwi. W kolejnej fazie linia zostanie wydłużona na północ, ze stacjami Arne-Carlsson-Park, Michelbeuern i Elterleinplatz.

Niedługo ma być ogłoszony przetarg na zakup w pełni zautomatyzowanych pociągów metra. Głównymi kryteriami ma być nie tylko nowoczesna technika i czynnik ekonomiczny lecz również komfort jazdy, likwidacja barier architektonicznych dla osób niepełnosprawnych oraz bezpieczeństwo pasażerów. Przetarg ma obejmować maksymalnie 45 nowe pociągi metra i ma zostać rozstrzygnięty do końca 2016 r.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Budowa metra w Krakowie najwcześniej po 2021 r.

Przestrzeń

Budowa metra w Krakowie najwcześniej po 2021 r.

Witold Urbanowicz 12 kwietnia 2016

Warszawa. Kładka rowerowa pod mostem Łazienkowskim za rok

Przestrzeń

Warszawa. Kładka rowerowa pod mostem Łazienkowskim za rok

Jakub Dybalski 12 kwietnia 2016

Lwów: Nowym tramwajem na Sychów na jesieni

Przestrzeń

Lwów: Nowym tramwajem na Sychów na jesieni

Witold Urbanowicz 12 kwietnia 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS