Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Pociągi metra X dla Wiednia oficjalnie zaprezentowane

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2021-03-06 10:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Siemens

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pociągi metra X dla Wiednia oficjalnie zaprezentowane
fot. Siemens Mobility
Pociągi metra X dla Wiednia oficjalnie zaprezentowane
Pociągi metra X dla Wiednia oficjalnie zaprezentowane
Pociągi metra X dla Wiednia oficjalnie zaprezentowane
Pierwszy zupełnie nowy wagon metra typu X ujrzał światło dzienne. Wiedeński przewoźnik Wiener Linien wspólne z producentem – firmą Siemens Mobility – zaprezentował pierwszy pociąg nowej generacji metra. Pociąg jest teraz w trakcie testów. Przewiduje się włączenie do ruchu na liniach U1-U4 w 2022 roku.

Pod koniec 2017 r. Wiener Linien zamówił łącznie 34 w pełni zautomatyzowane pociągi metra. Kontrakt o wartości 550 mln euro obejmuje również serwis pojazdów przez 24 lata oraz opcję jedenastu dodatkowych pojazdów.

Dostawy wszystkich pojazdów rozpoczną się w połowie 2020 r. I mają zostać zakończone do 2030 r. Rozpoczęcie kursów z pasażerami na liniach U1-U4 planowane jest w 2022 r. Mogą być obsługiwane półautomatycznie lub manualnie na istniejących liniach metra. Od 2024 r. nowe pociągi X będą w pełni automatycznie w trybie GoA4 (Grade of Automation 4) mogły obsługiwać linię U5.

Nowe pociągi wyposażone są również w szereg innowacyjnych rozwiązań. Na przykład kabiny maszynisty można zdemontować w celu przestawienia pociągów na przyszłą eksploatację automatyczną i wykorzystania dodatkowej przestrzeni dla pasażerów. Ponadto w pociągach X po raz pierwszy zastosowano innowacyjny system informacji pasażerskiej plus po raz pierwszy na świecie: wyświetlacze informacyjne nad każdymi drzwiami oferują pasażerom „przewodnik” związany z najbliższą stacją, w tym pokazujący czas odjazdu innych połączeń. Dzięki temu pasażerowie jeszcze przed dojechaniem do stacji wiedzą, w którą stronę się kierować.

Nowe pociągi X będą stopniowo zastępować stare tak zwane „srebrne strzały”, z których część jest w użyciu od 1972 r. Obecnie w eksploatacji jest nadal 135 pociągów typu U, zbudowanych w latach 1972- 1982. Typ U był pierwszą generacją metra w Wiedniu. Podobnie jak poprzednik X, tak zwane wagony serii V, nowe zestawy metra będą również w pełni dostępne, klimatyzowane i monitorowane.

Fakty i liczby
  • Długość: 111 m, pociągi sześcioczłonowe
  • Szerokość: 2,85 m
  • Pojemność: 928 pasażerów
  • Miejsca dla osób z niepełnosprawnością: 6 miejsc, w tym dwa w środku pociągu
  • Maksymalna prędkość: 80 km/h
  • Zasilanie elektryczne: 750 V, trzecia szyna

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5