Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawskie Badanie Ruchu zakończone. Wyniki jesienią

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
07-07-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Warszawskie Badanie Ruchu zakończone. Wyniki jesienią
fot. Szater, lic. CC 3.0/GNUWarszawa
Zakończyło się Warszawskie Badanie Ruchu. Teraz trwa opracowywanie danych. Wyniki badań będą znane w listopadzie, a w przyszłym roku gotowy ma być nowy model ruchu.

Badania ruchu w Warszawie były prowadzone w latach 1969, 1980, 1993, 1998 i 2005. Warszawskie Badanie Ruchu 2015 ruszyło 8 kwietnia a zakończyło się 27 czerwca. Przez ten czas zebrane zostały informacje o sposobach podróżowania po mieście przez warszawiaków a także dane o ruchu pojazdów (z uwzględnieniem podziału na rowery, motocykle, samochody osobowe, dostawcze, ciężarowe, autobusy). Ankieterzy przepytali 17 tys. osób.

Wykonane zostały także wszystkie założone badania ruchu pojazdów. Pojazdy policzono w ponad 200 punktach na granicy aglomeracji, na granicy Warszawy, w centrum miasta, na ulicach przecinających średnicową linię kolejową od Piastowa do Halinowa i na mostach. W pierwszym dniu liczenia pojazdów w centrum na ul. Grzybowskiej ok. godz. 10.00 wstrzymany został ruch, a na miejsce przybyły służby ratownicze. Ulica została otwarta po ok. 45 min. Specjaliści odpowiedzialni za budowę modelu ruchu uznali, że nie jest konieczne powtarzanie pomiarów w tym miejscu, bo działo się to poza godzinami szczytu i nie zaburzy modelu.

Badacze policzyli także pasażerów w metrze, tramwajach, autobusach i pociągach SKM, WKD oraz Kolei Mazowieckich – łącznie w 130 punktach zlokalizowanych podobnie jak na drogach, a także pasażerów pociągów dalekobieżnych na Dworcach Wschodnim, Centralnym i Zachodnim. Podczas pomiarów w metrze 26 maja ok. godz. 10.00 na stacji Świętokrzyska włączył się alarm przeciwpożarowy. Po kilku minutach został odwołany; w tym przypadku naukowcy także uznali, że nie ma potrzeby dodatkowego liczenia pasażerów. Tysiąc ankiet przeprowadzono z podróżnymi autobusów komunikacji regionalnej. Podczas WBR założono także zbadanie ruchu towarowego. Do końca czerwca zrealizowano 1450 wywiadów z kierowcami ciężarówek. Nowością jest również badanie ruchu rowerowego.

Obecnie trwa sprawdzanie i wprowadzanie do bazy ostatnich ankiet i wyników pomiarów oraz przetwarzanie zebranych danych. Pełny raport z WBR 2015 zawierający zestawienia opisujące zachowania komunikacyjne mieszkańców Warszawy (m.in. liczb podróży wykonywanych w ciągu doby w określonych celach, wykorzystywanych środków transportu i czasów podróży) oraz wielkości ruchu i liczby pasażerów komunikacji zbiorowej zostanie przekazany do końca listopada. Model ruchu będzie gotowy do końca maja 2016 r. – To matematyczny zapis podróży, które zachodzą w Warszawie i jej otoczenie. Próbujemy znaleźć rodzaj symulatora, w jaki mieszkańcy poruszają się po mieście. Podstawową cechą jest odwzorowanie stanu istniejącego. Model będzie w stanie przewidzieć niemal wszystkie sytuacje i scenariusze rozwoju systemu transportowego – zamknięcie mostu, otwarcie linii tramwajowej czy metra – mówi Andrzej Szarata z Politechniki Krakowskiej. Jak dodaje, taki model jest niezbędny dla inwestycji, dla których miasto ubiega się o dofinansowanie unijne.

Do modelu zostaną wprowadzone dane wejściowe w postaci podaży, czyli modelu sieci, będącego odwzorowaniem całego układu drogowego i transportowego, popytu, czyli danych ankietowych oraz danych pomiarowych, które służą sprawdzeniu, czy model działa właściwie. Opracowany model będzie w stanie oszacować, ile osób przesiądzie się do komunikacji np. w przypadku zamknięcia mostu, jakie będą efekty zmian tras i częstotliwości komunikacji miejskiej. Określi też efektywność nowych inwestycji oraz posłuży analizie oddziaływania na środowisko.

Warszawskie Badanie Ruchu 2015 wykonuje wybrane w przetargu konsorcjum, którego liderem jest instytut badawczy PBS, w skład którego wchodzą ponadto Politechniki Warszawska i Krakowska. Za WBR 2015 miasto zapłaci 1 806 870 zł.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kraków przymierza się do kompleksowych badań ruchu

Mobilność

Kraków przymierza się do kompleksowych badań ruchu

Redakcja/inf. pras. 10 stycznia 2023

Warszawa: Jak obostrzenia wpływają na ruch drogowy

Komunikacja

Londyn. Samochody zajmują pięć razy więcej miejsca niż piesi

Przestrzeń

Gdańskie Badania Ruchu: Dominuje samochód

Mobilność

Gdańskie Badania Ruchu: Dominuje samochód

Witold Urbanowicz 16 listopada 2016

Kraków bada ruch rowerowy. Rowerzystów coraz więcej

Komunikacja

Kraków bada ruch rowerowy. Rowerzystów coraz więcej

Rafał Stawecki 07 listopada 2016

Zobacz również:

Kraków przymierza się do kompleksowych badań ruchu

Mobilność

Kraków przymierza się do kompleksowych badań ruchu

Redakcja/inf. pras. 10 stycznia 2023

Warszawa: Jak obostrzenia wpływają na ruch drogowy

Komunikacja

Londyn. Samochody zajmują pięć razy więcej miejsca niż piesi

Przestrzeń

Gdańskie Badania Ruchu: Dominuje samochód

Mobilność

Gdańskie Badania Ruchu: Dominuje samochód

Witold Urbanowicz 16 listopada 2016

Kraków bada ruch rowerowy. Rowerzystów coraz więcej

Komunikacja

Kraków bada ruch rowerowy. Rowerzystów coraz więcej

Rafał Stawecki 07 listopada 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5