Partner serwisu
Komunikacja

Wrocław zleca badania ruchu

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
02-04-2024
Ostatnia modyfikacja:
29-03-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. UM Wrocław

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Wrocław zleca badania ruchu
fot. UM Wrocław
Wrocław cyklicznie przeprowadza duże badania dotyczące przemieszczania się mieszkańców Wrocławia i gmin sąsiednich. To tzw. Kompleksowe Badania Ruchu (KBR). Pierwsze odbyły się w latach 2010/11, kolejne w 2018 roku, a w 2024 roku odbędzie się ich najnowsza edycja, która swoim obszarem, poza stolicą Aglomeracji Wrocławskiej, obejmie także dziewięć gmin ościennych.

To bardzo ważne badania. Są pełnym źródłem wiedzy o podróżach po Wrocławiu i okolicach. Teraz w 2024 są one dla magistratu szczególnie interesujące – bo pokażą, jak zmieniało się nasze podróżowanie w związku z oddaniem strategicznych inwestycji transportowych takich jak np. tramwaj przez Popowice czy na Nowy Dwór, Aleji Wielkiej Wyspy czy obwodnicy Leśnicy.

– Jednym z głównych składowych badań są wywiady ankietowe przeprowadzane z mieszkańcami w ich gospodarstwach domowych, podczas których zbiera się informacje o wszystkich podróżach, które odbyli oni w typowy dzień roboczy. W badaniu uczestniczy zazwyczaj około 1% losowo wybranych mieszkańców. Oznacza to, że kilka tysięcy osób biorących udział w ankietowaniu umożliwia poznanie pełnego obrazu tego w jakich godzinach, skąd, dokąd, jakimi środkami transportu i w jakim celu przemieszczamy się po Wrocławiu i okolicach – mówiła Monika Kozłowska-Święconek z Biura Zrównoważonej Mobilności.

Łącznie ankieterzy spotkają się z około 9 tysiącami osób. Wywiadujący będą wyposażeni w identyfikatory, ubrani w specjalne koszulki i kamizelki. Każdy będzie miał przy sobie kopię listu podpisanego przez prezydenta Jacka Sutryka uzasadniającego potrzebę przeprowadzenia tego badania. Ankieterzy będą odwiedzać mieszkańców w domach i mieszkaniach, ale także rozmawiać z nimi np. na przystankach.

Badania te przeprowadza się także za pomocą pomiarów liczby samochodów, rowerzystów i pieszych oraz liczby pasażerów korzystających z komunikacji zbiorowej. Kamery oraz obserwatorzy liczą pojazdy i podróżnych w kilkuset punktach pomiarowych, co pozwala na wierne odwzorowanie sytuacji transportowej na ulicach i w komunikacji zbiorowej w całym badanym obszarze.

– To dzięki KBR wiemy na przykład, że w 2018 r. 41% podróży wrocławianie odbywali samochodami osobowymi, a mieszkańcy gmin sąsiednich aż 66%, co przekładało się na ponad 240 tys. aut wjeżdżających codziennie do Wrocławia. Z kolei podróże wrocławian w prawie 28% stanowiły przejazdy komunikacją zbiorową, a podróże mieszkańców gmin ościennych jedynie w 14%. Znaczna część tych wszystkich podróży była związana z pracą, a więc były to codziennie obowiązkowe dojazdy – opisuje Kozłowska-Święconek.

W czasie trwania KBR zdiagnozowane zostaną także najczęściej wybierane linie transportu zbiorowego, najbardziej oblegane odcinki tras tramwajowych, czy też stacje i dworce kolejowe z największą liczbą pasażerów. Wszystko to i wiele innych danych pozwoli na racjonalne i efektywne planowanie rozwoju transportu w mieście, jak na przykład korekty siatki połączeń komunikacji zbiorowej, lokalizację nowych parkingów P&R czy planowanie nowych inwestycji drogowych.

– Tegoroczne badania rozpoczynamy zaraz po świętach. Bardzo liczymy na zaangażowanie wrocławianek i wrocławian. O postępach i kolejnych etapach będziemy informować na bieżąco – bo przed nami cała kampania informacyjna. Badania potrwają do końca roku szkolnego – mówił Bartłomiej Wiertel z ViaVistula, firmy która przeprowadzi badanie.

Wyniki badań powinny być znane pod koniec tego roku.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kraków przymierza się do kompleksowych badań ruchu

Mobilność

Kraków przymierza się do kompleksowych badań ruchu

Redakcja/inf. pras. 10 stycznia 2023

Warszawa: Jak obostrzenia wpływają na ruch drogowy

Komunikacja

Londyn. Samochody zajmują pięć razy więcej miejsca niż piesi

Przestrzeń

Gdańskie Badania Ruchu: Dominuje samochód

Mobilność

Gdańskie Badania Ruchu: Dominuje samochód

Witold Urbanowicz 16 listopada 2016

Kraków bada ruch rowerowy. Rowerzystów coraz więcej

Komunikacja

Kraków bada ruch rowerowy. Rowerzystów coraz więcej

Rafał Stawecki 07 listopada 2016

Zobacz również:

Kraków przymierza się do kompleksowych badań ruchu

Mobilność

Kraków przymierza się do kompleksowych badań ruchu

Redakcja/inf. pras. 10 stycznia 2023

Warszawa: Jak obostrzenia wpływają na ruch drogowy

Komunikacja

Londyn. Samochody zajmują pięć razy więcej miejsca niż piesi

Przestrzeń

Gdańskie Badania Ruchu: Dominuje samochód

Mobilność

Gdańskie Badania Ruchu: Dominuje samochód

Witold Urbanowicz 16 listopada 2016

Kraków bada ruch rowerowy. Rowerzystów coraz więcej

Komunikacja

Kraków bada ruch rowerowy. Rowerzystów coraz więcej

Rafał Stawecki 07 listopada 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5