Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Trwa likwidacja odcinka torowiska na Jagiellońskiej

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-04-30 13:56
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Trwa likwidacja odcinka torowiska na Jagiellońskiej
fot. WU
Warszawa: Trwa likwidacja odcinka torowiska na Jagiellońskiej
Warszawa: Trwa likwidacja odcinka torowiska na Jagiellońskiej
Warszawa: Trwa likwidacja odcinka torowiska na Jagiellońskiej
Rozpoczęła się likwidacja torowiska tramwajowego wzdłuż Jagiellońskiej na odcinku między al. „Solidarności” a Ratuszową-ZOO – po siedmiu latach od jego budowy i dwóch latach od zamknięcia. – Tory były tymczasowe i już od 2 lat stanowią niefunkcjonalny relikt. Może kiedyś uda się dociągnąć tor do al. „Solidarności” po zachodniej stronie jezdni, wzdłuż terenu zielonego – komentuje Wojciech Bartelski, prezes Tramwajów Warszawskich.

Likwidowany teraz krótki odcinek torowiska tramwajowego wzdłuż Jagiellońskiej – na odcinku między al. „Solidarności” a pętlą Ratuszowa-ZOO – powstał w 2011 r. Umożliwiał on przejazd tramwajów z Trasy W-Z w kierunku ronda Starzyńskiego, ul. 11 Listopada i Czynszowej w czasie budowy stacji metra C15 Dworzec Wileński, znajdującej się na skrzyżowaniu Targowej i al. „Solidarności”.

Tymczasowe torowisko tramwajowe spełniało także swoją rolę po zakończeniu w 2014 r. budowy centralnego odcinka II linii metra. Choć wraz z zakończeniem prac przy stacji metra przywrócono ruch tramwajowy w rejonie Dworca Wileńskiego, układ torów na skrzyżowaniu al. „Solidarności” i Targowej nie został zrealizowany w docelowym kształcie – niedostępny był skręt z Trasy W-Z w Targową w kierunku północnym. Objazdem w dalszym ciągu jeździły więc tramwaje w kierunku Bródna i Czynszowej.

Ostatnie tramwaje pojechały tymczasowym odcinkiem torów w sierpniu 2016 r. Wówczas rozpoczął się kolejny etap przebudowy torowisk tramwajowych w rejonie Dworca Wileńskiego, który wiązał się z likwidacją możliwości wjazdu z Trasy W-Z w Jagiellońską.

Tramwaje Warszawskie wyjaśniały, że łącznika awaryjnego nie można pozostawić na stałe. Pozwolenie na budowę zakładało jego czasową eksploatację, a w miejscu torowiska zaplanowano drogę rowerową. Ponadto konieczna byłaby przebudowa komory ciepłowniczej, która nie jest przystosowana do długotrwałego przenoszenia obciążeń.

Teraz, jak poinformował autor bloga „Czerwony Autobus”, rozpoczęła się likwidacja torowiska. Infrastruktura tramwajowa została zdemontowana po wschodniej stronie Jagiellońskiej. Wciąż istnieje jednak przejazd przez ulicę Cyryla i Metodego oraz Jagiellońską, a także połączenie z pętlą Ratuszowa-ZOO. – Tory były tymczasowe i już od 2 lat stanowią niefunkcjonalny relikt. Może kiedyś uda się dociągnąć tor do al. „Solidarności” po zachodniej stronie jezdni, wzdłuż terenu zielonego – komentuje Wojciech Bartelski, prezes Tramwajów Warszawskich.



VII Kongres Kolejowy
 

Celem kongresu CITY MATTERS jest zgromadzenie w jednym miejscu przedstawicieli samorządów, miejskich aktywistów, polskich i zagranicznych ekspertów oraz przedsiębiorców aby móc dyskutować o przyszłości naszych miast.

Wspólnym mianownikiem tematycznym wydarzenia jest szeroko rozumiana jakość życia w mieście oraz promowanie rozwiązań technicznych i organizacyjnych wpływających na jej poprawę. Istotną funkcją kongresu jest umożliwianie osobom decydującym o kształcie polskich miast nawiązania kontaktu, wymiany poglądów i opinii.

Wśród zagadnień, jakie poruszymy będą m.in.: wspólne miasto, jakość powietrza, transport, polityka mieszkaniowa, zieleń miejska, miasto dla pieszych, placemaking oraz estetyka przestrzeni publicznych. Sprawdź program i zarejestruj się tutaj

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Tramwaj na Modlińskiej: To dopiero początek

Przestrzeń

Tramwaj na Modlińskiej: To dopiero początek

Witold Urbanowicz 26 kwietnia 2018

Wielki przetarg Tramwajów Warszawskich znów w grze. Jednak Hyundai?

Komunikacja

Wielki przetarg Tramwajów Warszawskich znów w grze. Jednak Hyundai?

Witold Urbanowicz 25 kwietnia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS