Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa. E-parkowanie pełne elektroniki. Rusza dialog techniczny

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2017-06-29 14:42
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa. E-parkowanie pełne elektroniki. Rusza dialog techniczny
fot. Obserwatoriusz, lic. CC0 1.0
Warszawski Zarząd Dróg Miejskich rozpoczął dialog techniczny z zainteresowanymi firmami w sprawie e-parkowania. Chodzi o stworzenie systemu, dzięki któremu smartfonem można by sprawdzić, gdzie jest wolne miejsce parkingowe. Docelowo system mógłby objąć całą Strefę Płatnego Parkowania Niestrzeżonego.

Uruchomienie całego procesu było zapowiadane już od wielu miesięcy. W zeszłym roku na dwóch parkingach – przy Dworcu Centralnym i na placu Konstytucji – zamontowano testowo dwa systemy o różnym działaniu. Jeden opierał się na czujnikach w nawierzchni, drugi na zestawie kamer monitoringu umieszczonych na latarniach. W obu przypadkach kierowca mógł sprawdzić na smartfonie, które miejsca są aktualnie wolne.

W lutym szef ZDM Łukasz Puchalski był bardzo zadowolony z testów. Aplikację pobrało ponad tysiąc kierowców, a systemy okazały się skuteczne w 98 proc. przypadków, choć zastanawiano się jak poradzą sobie w trudnych warunkach pogodowych, np. gdy czujnik zostanie zasypany przez śnieg. Stąd uruchomiony właśnie dialog techniczny, który pozwoli ZDM-owi zebrać informacje konieczne do rozpisania przetargu. Potrwa do 17 lipca.

Dla Warszawy strefa płatnego parkowania to kłopot, z którym trzeba sobie jakoś poradzić. Kilkadziesiąt tysięcy miejsc parkingowych nijak nie odpowiada kierowcom, których każdego dnia w centralnych dzielnicach miasta liczy się w setkach tysięcy. Samych abonamentów dla mieszańców, dzięki którym za minimalną opłatą (kilkadziesiąt złotych rocznie) mogą parkować w SPPN, wydano już więcej niż jest miejsc parkingowych. Dlatego miasto wyliczyło niedawno, że za 20–30 proc. ruchu samochodowego w centrum Warszawy odpowiadają kierowcy, którzy… szukają miejsca do zaparkowania.

Więcej parkingów nie będzie, bo po pierwsze nie ma na to miejsca, a po drugie ewentualne zwiększenie takiej powierzchni spowodowałoby wzrost ruchu samochodowego w Warszawie, a to coś przeciwko czemu protestują społecznicy, duża część mieszkańców i sam ratusz, który skłania się ku temu, by auta wyprowadzać poza centrum. Dotyczy to miejsc na powierzchni. Urzędnicy rozważają budowę parkingów podziemnych, które miałyby zastąpić parkingi na powierzchni, ale ten plan postępuje raczej ospale.

E-parkowanie powinno przede wszystkim skrócić czas poszukiwania wolnego miejsca. Co więcej, urzędnikom z ZDM-u da dokładne narzędzie do gromadzenia danych na temat zapełnienia strefy płatnego parkowania.

Jest wreszcie pomysłem, który nie wzbudzi protestu zmotoryzowanych warszawiaków. Gdy wiosną zasygnalizowano, że miasto rozważa podwyższenie opłaty abonamentowej dla mieszkańców SPPN za drugie i kolejne auto przypisane do danego adresu protesty były na tyle głośne, że sprawie łeb ukręcili sami radni.

Kongres Transportu Publicznego 2017

VI Kongres Transportu Publicznego

Szósta edycja Kongresu Transportu Publicznego odbędzie się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie w dniach 12-13 października 2017 roku.

Wydarzenie to jest największym w Polsce spotkaniem przedstawicieli firm, instytucji i organizacji związanych z transportem publicznym. Wśród wątków które zostaną poruszone w tym roku znajdą się tematy takie jak:
  • alternatywne paliwa w transporcie a niska emisja w polskich miastach,
  • mobilność miejska,
  • technologie i źródła finansowania ekomobilności,
  • oświetlenie i jego wpływ na komfort i bezpieczeństwo pasażerów w transporcie publicznym oraz aktywność mieszkańców miast
  • wpływ „uwolnienia” stawek za parkowanie na spójny rozwój miast • tworzenie zintegrowanych systemów informacji pasażerskiej
  • centra przesiadkowe – planowanie, realizacja, najlepsze praktyki.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Kraków. Sąd uznał, że obywatel nie musi mieć parkingu

Przestrzeń

Kraków. Sąd uznał, że obywatel nie musi mieć parkingu

Jakub Dybalski 26 czerwca 2017

Dlaczego dobry parking to ten przy stacji kolejowej

Przestrzeń

Dlaczego dobry parking to ten przy stacji kolejowej

Jakub Dybalski 17 czerwca 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS