Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Kondratowicza zamieni się w miejską aleję. Dzięki metru

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-01-26 16:26
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Kondratowicza zamieni się w miejską aleję. Dzięki metru
fot. UM Warszawa
Dużo zieleni, nowe chodniki i drogi rowerowe, uporządkowane parkowanie – tak będzie wyglądała ul. Kondratowicza w Warszawie po wybudowaniu metra. Miasto projektanta budowy nowej ulicy.

Metro dojedzie na Bródno w 2022 r. Na ul. Kondratowicza będą dwie stacje metra – C20 Kondratowicza przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i Kondratowicza oraz C21 Rembielińska przy skrzyżowaniu ulicy Kondratowicza i Rembielińskiej. Tu zakończy się druga linia metra w prawobrzeżnej Warszawie. Miasto ma już decyzję środowiskową oraz projekty. Niebawem ma zostać ogłoszony przetarg na budowę.

Miejska aleja

Budowa metra na Bródnie to także okazja do zmian na powierzchni. Ulica Ludwika Kondratowicza, główny trakt osiedla, przejdzie przemianę porównywalną z tą, jaka nastąpiła na ul. Świętokrzyskiej po zakończeniu budowy centralnego odcinka II linii metra. – Kluczem do przygotowania tak dużych zmian były szerokie konsultacje społeczne. To dzięki zaangażowaniu mieszkańców wprowadzimy rozwiązania, które zmienią ul. Kondratowicza w estetyczną i przyjazną dla wszystkich zieloną aleję – mówi Renata Kaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy.

Koncepcja zaprezentowana latem zeszłego roku przez Hannę Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy i Iwonę Wujastyk, przewodniczącą Komisji Infrastruktury i Inwestycji rady miasta zakłada przekształcenie jej w miejską aleję, będącą osią Bródna, wygodną i przyjazną dla wszystkich mieszkańców. Pozostaną dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku – będą one jednak znacznie bliżej siebie. Dzięki temu możliwe będzie wygospodarowanie przestrzeni na dodatkową zieleń uliczną (szpalery drzew po obu stronach i między jezdniami, krzewy itd.). Powstaną drogi dla rowerów po obu stronach ulicy, a także szerokie i wygodne chodniki. W zatokach wzdłuż jezdni znajdzie się miejsce do parkowania aut. Przebudowane zostaną wszystkie skrzyżowania, a także oświetlenie wzdłuż całej ulicy.

Projektant poszukiwany

Zarząd Dróg Miejskich ogłosił właśnie przetarg na wykonanie niezbędnej dokumentacji. Zwycięska firma będzie miała 1,5 roku na przygotowanie symulacji ruchu i opracowanie na ich podstawie szczegółowych rozwiązań drogowych. Wykonane zostaną również projekty nasadzeń zieleni i zabezpieczenia instalacji podziemnych przez rozrostem korzeni drzew (wzorem tych zastosowanych na ul. Świętokrzyskiej). Szczegółowy projekt zostanie przedstawiony mieszkańcom na spotkaniach informacyjnych. Dokumentacja ma być gotowa w drugiej połowie przyszłego roku, tak aby na jej podstawie można było zrealizować przebudowę ulicy w ramach odtworzenia po budowie końcowego odcinka II linii metra.

Ale zmiany na ulicy Kondratowicza związane z budową II linii metra to nie tylko wymiar komunikacji: pieszej, rowerowej, publicznej, samochodowej. To przede wszystkim wielka zmiana jakości przestrzeni publicznej i realizacja postulatów dotyczących Centrum Lokalnego przy ul. Kondratowicza, w rejonie Parku Bródnowskiego. Dzięki metru i inwestycji drogowej możliwa będzie realizacja rekomendacji oddział warszawski Stowarzyszenia Architektów Polskich dotyczących lepszego powiązania obu stron ulicy i uporządkowania przestrzeni publicznej – chodników, parkowania, małej architektury itp.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Pierwszy elektryczny Solaris dotarł do Francji

Komunikacja

Pierwszy elektryczny Solaris dotarł do Francji

Witold Urbanowicz 26 stycznia 2018

Warszawa. MZA negocjują z ZTM droższy wozokilometr

Komunikacja

Warszawa. MZA negocjują z ZTM droższy wozokilometr

Jakub Dybalski 26 stycznia 2018

Kondratowicza dzięki metru ma stać się salonem Bródna

Przestrzeń

Kondratowicza dzięki metru ma stać się salonem Bródna

Witold Urbanowicz 07 kwietnia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS