Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa. KIO uznała część odwołania EEC. Mobilis oddalony

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2018-02-20 14:33
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa. KIO uznała część odwołania EEC. Mobilis oddalony
fot. Mobilis
W poniedziałek Krajowa Izba Odwoławcza rozstrzygała w dwóch ciekawych odwołaniach od warunków przetargu na obsługę linii 50 autobusami przegubowymi. Zastrzeżenia Mobilisu oddalono, ale jedną z wątpliwości Europa Express City KIO uwzględniła.

Przetarg, o którym mowa dotyczy ośmioletniej obsługi linii autobusowych w Warszawie pojazdami przegubowymi. ZTM chciałby aby do wykonywania usługi przewoźnik zaproponował pojazdy ekologiczne, więc wysoko punktowany jest napęd gazowy, nieco mniej hybrydowy.

Dwóch przewoźników złożyło odwołania. EEC, już zresztą po raz kolejny, miała zastrzeżenia do wymogów związanych z doświadczeniem. Chodziło o wymóg zrealizowania w ciągu ostatnich trzech lat 2 mln wozokilometrów w ramach maksymalnie trzech umów i niemożności „podziału doświadczenia” na kilku konsorcjantów (w konsorcjum przynajmniej jeden uczestnik musi legitymować się całym wymaganym doświadczeniem. KIO częściowo przyznała przewoźnikowi rację uznając, że członkowie konsorcjum mogą dzielić między siebie doświadczenie. W pozostałe części zarzuty oddalono.

Nie poszczęściło się Mobilisowi, który zarzucał ZTM-owi niewłaściwy sposób rozliczania płatności z przewoźnikiem, a także preferowania napędu gazowego. ZTM uznał, a Mobilis to zaskarżył, że pierwsza waloryzacja stawki za wozokilometr nastąpi dopiero w kwietniu 2020 r., że będzie waloryzowana o nie więcej niż 4 proc., a także, że jednym z czynników określających waloryzację stawki ma być cena oleju napędowego, co – jak przekonywał Mobilis – może nie mieć sensu, jeśli autobusy będą miały alternatywny napęd.

KIO jednak nie podzieliła wątpliwości przewoźnika w wyżej wymienionych aspektach. W pozostałej części nie rozstrzygała, bo, jak nam powiedziano w KIO, wcześniej zamawiający zobowiązał się do zmian w SIWZ.

Zamówienie dotyczy przewozów wykonywanych w ilości ok. 4 mln wozokilometrów rocznie 50 autobusami i dysponowania czterema pojazdami zastępczymi. Zgodnie z pierwotnym założeniem termin składania ofert upływa 9 marca.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Dlaczego Warszawa chce autobusy na prąd i gaz, a nie hybrydy

Prawo & Finanse

Dlaczego Warszawa chce autobusy na prąd i gaz, a nie hybrydy

Jakub Dybalski 02 lutego 2018

Zmiany w dyrekcji ZTM Warszawa. Jest nowy wicedyrektor

Prawo & Finanse

Zmiany w dyrekcji ZTM Warszawa. Jest nowy wicedyrektor

Witold Urbanowicz 15 stycznia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS