Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa: Jakie elektryki, gazowce i diesle dla stolicy

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
22-02-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Warszawa: Jakie elektryki, gazowce i diesle dla stolicy
fot. Martyn Janduła
Miejskie Zakłady Autobusowe prowadzą teraz dwa przetargi na leasing pojazdów. Pierwszy obejmuje leasing 80 pojazdów, w tym 35 klasy maxi i 45 przegubowych, z czego pięć będą stanowiły autobusy zasilane paliwem metanowym CNG. Drugi przetarg zakłada z kolei leasing 10 elektryków o długości 12 metrów. Przyglądamy się specyfikacji zamówienia.

Wykończenie i wyposażenie pojazdów to warszawski standard. Autobusy powinny posiadać jedno miejsce do przewozu wózka dziecięcego i wózka dla niepełnosprawnych. Rozkładaną rampę zaplanowano przy drugich drzwiach. Przewidziano oczywiście wentylację, klimatyzację i ogrzewanie, systemy informacji pasażerskiej, wizualizacji reklam i ogłoszeń, monitoringu wizyjnego, nagłośnienia, łączności alarmowej i lokalizacji pojazdu, wykrywania pożaru i gaszenia.

Jaki informuje MZA, wszystkie nowe pojazdy z dwóch przetargów powinny pojawić się w Warszawie w tym roku, co oznacza wprowadzenie w tym roku przez MZA do ruchu 100 autobusów. Zastąpią one wycofywane Solarisy Urbino 15, Jelcze M121M (całkowite zakończenie eksploatacji tego typu pojazdów), MAN-y NM 223 (zakończenie eksploatacji typu), oraz MAN-y NG 313.

Jakie solówki

Jedno z postępowań dotyczy leasingu finansowego 80 pojazdów, w tym 35 klasy maxi i 45 przegubowych, z czego pięć będą stanowiły autobusy zasilane paliwem metanowym CNG. Zamówienie podzielone jest na dwie części.

Pojazdy z pierwszej części zamówienia powinny mieć 11,8-12,2 m długości. Ich pojemność określono na 85 podróżnych (przy napełnieniu 6,7 osoby na metr kwadratowy), w tym co najmniej 24 na miejscach siedzących, z czego sześć dostępnych będzie z poziomu podłogi. Pojazdy mają posiadać trzy pary drzwi w układzie 2-2-2 (otwierane do wewnątrz lub na zewnątrz). Autobusy powinny być w pełni niskopodłogowe, z wejściem na wysokości 340 mm.

Wymagany jest silnik 6-cylindrowy lub 5-cylindrowy, 4-suwowym o mocy 180-230 kW i pojemności 6,5-11,0 dm3. Silnik oczywiście powinien spełniać normę Euro 6.

Termin składania ofert w tej części mija 23 marca. W postępowaniu mogą brać udział wykonawcy, którzy w ciągu ostatnich trzech lat wykonali jedną usługę o wartości co najmniej 35 mln zł lub dwie usługi o łącznej wartości co najmniej 35 mln zł, z czego wartość jednej usługi nie może być mniejsza niż 25 mln zł. O wyborze zadecydują cena (82%), parametry techniczne (6%) oraz kryterium ekologii (12%). Pod względem technicznym pod uwagę brane będą parametry silnika – pojemność, moc, moment maksymalny (2 punkty procentowe), unifikacja silnika (0,5 pp), podatność do napraw powypadkowych – podział szyby przedniej (1 pp) i poszyć (1 pp), wykonanie antykorozyjne nadwozia (0,5 pp), urządzenia klimatyzacyjne (0,5 pp), system gaśniczy (0,5 pp). W kwestii ekologii oceniane będą zużycie energii, emicja CO2 i zanieczyszczeń (7 pp), a także zastosowanie rozwiązań poprawiających bilans energetyczny i zmniejszających zużycie paliwa, jak panele fotowoltaiczne na dachach oraz system rekuperacji (5 pp).

Rozpoczęcie dostaw autobusów maxi ma nastąpić w terminie 24 tygodni od podpisania umowy, kiedy powinno przyjechać 10 pojazdów. W kolejnych tygodniach przewidziano dostawy po 10 pojazdów, a w 27. tygodniu – pięć pozostałych.

Jakie przeguby

Autobusy przegubowe o długości 17,5-18,2 m powinny pomieścić w sumie 120 pasażerów (w przypadku CNG) bądź 130 podróżnych (w przypadku diesla), w tym 39 na miejscach siedzących, z czego 14 dostępnych ma być z poziomu podłogi. Pojazdy mają posiadać cztery pary drzwi w układzie 2-2-2-2 (otwierane do wewnątrz lub na zewnątrz). Pojazdy powinny być w pełni niskopodłogowe, z wejściem na wysokości 340 mm.

W pojazdach dieslowskich przewidziano silnik 6-cylindrowy lub 5-cylindrowy, 4-suwowym o mocy 200-275 kW i pojemności 7,0-11,0 dm3, spełniający normę Euro 6. W przypadku diesla CNG przewidziano silnik 6-cylindrowy lub 5-cylindrowy, 4-suwowym o mocy 200-250 kW, o zapłonie iskrowym i pojemności min. 8,0 dm3.

Termin składania ofert w tej części również mija 23 marca. Progi w zakresie doświadczenia są wyższe. Wykonawca musi wykazać się jedną usługą o wartości co najmniej 65 mln zł lub maksymalnie pięcioma usługami o łącznej wartości co najmniej 65 mln zł, w tym jedną usługą o wartości nie mniejszej od 25 mln zł oraz pozostałymi usługami o wartości nie mniejszej od 10 mln zł. O wyborze zadecydują cena (82%), parametry techniczne (6%) oraz kryterium ekologii (12%).

Realizacja drugiej części, z wyjątkiem hybryd, powinna rozpocząć się w terminie 24 tygodni od podpisania umowy. Dostawy rozpisano po 10 wozów na tydzień. Dostawy autobusów CNG zaplanowano na 32. tydzień.

Jakie elektryki

Przedmiotem drugiego przetargu jest leasing 10 pojazdów elektrycznych o długości 11,8-12,2 metrów. Pojazdy mają posiadać trzy pary drzwi w układzie 2-2-2 (otwierane do wewnątrz lub na zewnątrz). Pojazdy powinny być w pełni niskopodłogowe, z wejściem na wysokości 340 mm. Pojemność minimalną określono na 70 podróżnych (przy napełnieniu 6,7 osoby na metr kwadratowy). Zaplanowano co najmniej 24 miejsca siedzące, z czego sześć dostępnych będzie z poziomu podłogi.

Pojazdy powinny być napędzane silnikiem elektrycznym, zasilanym energią z akumulatorów trakcyjnych, ładowanych podczas postoju. Dopuszcza się silnik centralny albo silniki w piastach kół. Energię akumulatorów określono na min. 200 kWh. Przewidziano ładowanie plug-in – z pełnym ładowaniem w ciągu 5-6 godzin ładowarką podstawową o mocy 40 kW bądź z wykorzystaniem ładowarki przyspieszonego ładowania o mocy 120 kW. Pojazdy powinny być dostosowane do szybkiego ładowania poprzez pantografy firmy Schunk.
Zamawiający wymaga również dostawy 10 indywidualnych ładowarek baterii trakcyjnej, w tym ośmiu podstawowych o mocy 40 kW i dwóch dwufunkcyjnych o mocy 120 kW (ładowanie mocą 40 kW lub 120 kW). Jeśli nie będzie możliwości dostawy ładowarek dwufunkcyjnych, wykonawca będzie musiał zapewnić dziesięć ładowarek podstawowych i dwie dodatkowe do przyspieszonego ładowania o mocy 120 kW.

Termin składania ofert mija 24 marca. Startować mogą firmy, które wykonały w ostatnich trzech latach co najmniej jedną usługę leasingu o wartości co najmniej 25 mln zł. O wyborze decydują cena (88%), parametry techniczne (8%), ekologia – zużycie energii elektrycznej (4%). Pod względem technicznym pod uwagę brane będą liczba miejsc pasażerskich (3 punkty procentowe), podatność do napraw powypadkowych – podział szyby przedniej (0,5 pp) i poszyć (0,5 pp), wykonanie antykorozyjne nadwozia (1 pp), energia akumulatorów trakcyjnych (1 pp), urządzenie klimatyzacyjne (1,5 pp), system gaśniczy (0,5 pp).

Rozpoczęcie dostaw ma nastąpić w terminie 35 tygodni od podpisania umowy, kiedy powinno przyjechać pięć pojazdów. W kolejnym tygodniu przewidziano dostawy pozostałych pięciu wozów.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

MZA Warszawa wycofały ostatni autobus bez klimatyzacji

Komunikacja

MZA Warszawa wycofały ostatni autobus bez klimatyzacji

Witold Urbanowicz 01 sierpnia 2023

MZA Warszawa testuje elektrycznego Yutonga i Solarisa

Komunikacja

MZA Warszawa testuje elektrycznego Yutonga i Solarisa

Witold Urbanowicz 30 czerwca 2023

Najnowszy Yutong na rocznych testach w Warszawie

Komunikacja

Najnowszy Yutong na rocznych testach w Warszawie

Witold Urbanowicz 16 maja 2023

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

MZA Warszawa wycofały ostatni autobus bez klimatyzacji

Komunikacja

MZA Warszawa wycofały ostatni autobus bez klimatyzacji

Witold Urbanowicz 01 sierpnia 2023

MZA Warszawa testuje elektrycznego Yutonga i Solarisa

Komunikacja

MZA Warszawa testuje elektrycznego Yutonga i Solarisa

Witold Urbanowicz 30 czerwca 2023

Najnowszy Yutong na rocznych testach w Warszawie

Komunikacja

Najnowszy Yutong na rocznych testach w Warszawie

Witold Urbanowicz 16 maja 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5