Miejskie Zakłady Autobusowe ogłosiły postępowanie na leasing finansowy 10 fabrycznie nowych autobusów 12-metrowych o napędzie elektrycznymn.To kolejne tego typu postępowanie przewoźnika na leasing pojazdów.
Przedmiotem najnowszego przetargu jest dostawa w formie leasingu finansowego dziesięciu fabrycznie nowych, 12 metrowych, elektrycznych autobusów miejskich wraz z ładowarkami plug-in. Szczegółowa specyfikacja nie została jeszcze opublikowana.
Termin składania ofert mija 24 marca. Startować mogą firmy, które wykonały w ostatnich trzech latach co najmniej jedną usługę leasingu o wartości co najmniej 25 mln zł. O wyborze zadecydują cena (88%), parametry techniczne (8%) oraz ekologiczne (4%). Na realizację zamówienia przeznaczono 252 dni.
To drugi w ostatnich dniach przetarg na leasing finansowy autobusów. Wczoraj spółka ogłosiła postępowanie na leasing 80 pojazdów. Zamówienie obejmuje dostawę 35 pojazdów o długości 12 metrów, a także 45 przegubowców, spośród których pięć mają stanowić autobusy gazowe, zasilane CNG. – Wszystkie nowe pojazdy powinny pojawić się w Warszawie w tym roku, co oznacza wprowadzenie w tym roku przez MZA do ruchu 100 autobusów (wliczając w to 10 elektryków od Ursusa). Zastąpią one wycofywane Solarisy Urbino 15, Jelcze M121M (całkowite zakończenie eksploatacji tego typu pojazdów), MAN-y NM 223 (zakończenie eksploatacji typu), oraz MAN-y NG 313. Autobusy będą spełniały wszystkie wymagania ZTM, oprócz tego oferenci będą mogli uzyskać dodatkowe punkty za zastosowanie energooszczędnych rozwiązań takich jak panele fotowoltaiczne na dachach oraz system rekuperacji (odzysk energii podczas hamowania pojazdu) – zapowiada Adam Stawicki, rzecznik MZA.
Warszawa eksploatuje już autobusy elektryczne. W 2015 r. dostarczono dziesięć 12-metrowych Solarisów, wkrótce flotę wzbogacić ma
dziesięć 12-metrowych pojazdów firmy Ursus. W sumie więc przewoźnik będzie posiadać 30 elektrobusów. MZA zapowiadają też testy pierwszego w Polsce
przegubowego autobusu elektrycznego firmy Solaris. Przewoźnik do 2020 r. planuje w sumie
zakup 130 elektrobusów, w tym stu o długości 18 metrów.
Niedawno na pętli Spartańska, na krańcu linii 222, stanęła pierwsza
ładowarka pantografowa. Więcej o doświadczeniach stolicy z eksploatacji elektrobusów pisaliśmy
tutaj, natomiast o tym, dlaczego Warszawa nie przewiduje powrotu trolejbusów –
tutaj.