Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Warszawa. III linia metra w planie na lata 2021-30

Dalej Wstecz
Autor:

Leonard Dolecki

Data publikacji:
2015-11-13 07:50
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa. III linia metra w planie na lata 2021-30
fot. UM Warszawa
Do Zarządu Województwa Mazowieckiego trafiła lista projektów z zakresu transportowego jakie w latach 2021-2030 chce przeprowadzić Urząd Miasta Warszawa. W nowym planie znajduje się m. in. dokończenie II linii metra oraz budowa III nitki.

Projekty zostały złożone w ramach planu wykonawczego do „Strategii Rozwoju Województwa Mazowieckiego do roku 2030” i, jak informuje UM Warszawa, jest to etap tworzenia planu wykonawczego dla Warszawy przyszłości.

Po pierwsze metro

Dwie największe inwestycje, jakie znalazły się na liście złożonej do Zarządu Województwa Mazowieckiego, są związane z warszawskim metrem. Przewidywana jest rozbudowa II linii pomiędzy stacjami „Powstańców Śląskich i STP Mory. W nowym planie znajduje się także budowa III nitki na odcinku Stadion Narodowy – Gocław. Oba te projekty zakładają także zakup taboru.

Dalej, drogi i tabor

Miasto myśli także o dużych inwestycjach drogowych. Wybudowana ma zostać ul. Wał Miedzeszyński od węzła z Południową Obwodnicą Warszawy do południowej granicy miasta. W latach 2021-2030 zrealizowana zostanie także Trasa Mostu Północnego. Ten projekt będzie podzielony na kilka części. Zadanie pierwsze, przewiduje budowę drogi od węzła przesiadkowego „Młociny” do węzła z Trasą NS, zadanie drugie, od węzła z ul. Modlińską do węzła z ul. Płochocińską, a zadanie trzecie, od węzła z ul. Płochocińską od węzła z Trasą Olszynki Grochowskiej. Dwie ostatnie etapy przewidują również przebudowę torowisk tramwajowych oraz zakup taboru.

Władze planują także wziąć się za budowę Obwodnicy Śródmieścia. Tam mają ruszyć prace związane z drugim etapem, czyli odcinkiem od ul. Radzymińskiej do węzła Żaba. Na listę złożoną do władz wojewódzkich trafił też zakup taboru tramwajowego dla wszystkich linii, a także zakup autobusów niskoemisyjnych.

To dopiero początek

Na obecnym etapie inwestycje nie zostały jeszcze wycenione. Nie mają też wpływu na projekty w perspektywie finansowej 2014-2020. Złożenie tej listy do Zarządu Województwa Mazowieckiego to podstawa do kolejnych działań. Teraz sporządzone będą musiały zostać odpowiednie plany inwestycyjne i wykonawcze dla konkretnych projektów.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Astaldi: O budowę tunelu pod Ursynowem jesteśmy spokojni

Przestrzeń

Astaldi: O budowę tunelu pod Ursynowem jesteśmy spokojni

Łukasz Malinowski 03 kwietnia 2016

Warszawa. List otwarty radnych PO w sprawie podziału Mazowsza

Komunikacja

Warszawa. List otwarty radnych PO w sprawie podziału Mazowsza

Jakub Dybalski 29 stycznia 2016

Zielone światło dla metra i nowych dróg w Warszawie

Prawo & Finanse

Zielone światło dla metra i nowych dróg w Warszawie

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5