Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Wągrowiec kupuje elektrobus, dwie hybrydy i jeszcze jeden autobus

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2017-02-10 13:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wągrowiec kupuje elektrobus, dwie hybrydy i jeszcze jeden autobus
ZKM Wągrowiecfot. Radosław Drożdżewski (User:Zwiadowca21), lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Zarząd Komunikacji Miejskiej w Wągrowcu rozpisał przetarg na cztery autobusy miejskie. Podzielono go na trzy części, bo Wągrowiec chciałby autobusy o różnym rodzaju napędu.

Całkowitą wartość zamówienia oszacowano w Wągrowcu na 1 029 964,79 euro. Za te pieniądze, czyli prawie 5 mln zł, przewoźnik chce kupić cztery pojazdy.

W części pierwszej przetargu przedmiotem zamówienia są dwa autobusy hybrydowe, fabrycznie nowe, niskopodłogowe, o długości 12 metrów. Część druga zamówienia dotyczy dostawy jednego krótkiego (7–8 metrów) autobusu o napędzie elektrycznym. Część trzecia dotyczy dostawy jednego autobusu na olej napędowy, którego silnik spełnia normę emisji spalin Euro 6. Autobus również ma być fabrycznie nowy, 12–metrowy. W każdej części zamówienia oferenci mają też przeszkolić kierowców i obsługę techniczną, a także zagwarantować dostawę części zamiennych przez 15 lat.

ZKM w Wągrowcu nie opublikował jeszcze specyfikacji pojazdów, ani szczegółowych warunków zamówienia, ale wiadomo, ze w każdej z części przetargu cena będzie miała wagę 60 proc. W przypadku autobusów hybrydowych i na olej napędowy pozostałe punkty będzie można otrzymać za warunki techniczno-eksploatacyjne (26 proc.), warunki gwarancji (10 proc.) a także termin dostawy (4 proc.). W przypadku autobusu elektrycznego kryteria pozacenowe mają nieco inną wagę. Kwestie techniczno-eksploatacyjne „wyceniono” na 20 proc., warunki gwarancji na 14 proc., a termin dostawy na 6 proc.).

Od oferentów oczekuje się zabezpieczenia finansowego w wysokości 2,5 mln dla części pierwszej, 650 tys. zł dla części drugiej i 750 tys. zł dla części trzeciej. Co ciekawe doświadczenie jest wymagane tylko dla oferentów, startujących w części pierwszej zamówienia. Muszą udowodnić należyte wykonanie dostaw dwóch autobusów hybrydowych bez wskazania terminu w jakim dostawy musiały by być wykonane. Zwykle zamawiający wymagają doświadczenia z ostatnich trzech lat.

Autobus z silnikiem diesla powinien być dostarczony w ciągu 150 dni od momentu podpisania umowy. Termin dostaw hybryd określono na 240 dni, a na autobus elektryczny - na 290 dni.

Na oferty czekają w Wągrowcu do 21 marca. ZKM wykonuje tam kursy na 7 liniach, przy czym korzysta z 20 pojazdów, ale na liniach miejskich i podmiejskich jeździ połowa z nich. Pozostałe są wykorzystywane w przewozach turystycznych.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Katowice. Wyrównane starcie Solarisa i MAN–a

Komunikacja

Katowice. Wyrównane starcie Solarisa i MAN–a

Jakub Dybalski 09 lutego 2017

Szczecin unieważnia przetarg na 20 autobusów. Będzie kolejny

Prawo & Finanse

Szczecin unieważnia przetarg na 20 autobusów. Będzie kolejny

Witold Urbanowicz 08 lutego 2017

Andrychów kupuje 14 autobusów i tworzy komunikację miejską

Komunikacja

Andrychów kupuje 14 autobusów i tworzy komunikację miejską

Jakub Dybalski 08 lutego 2017

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS