Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

UM Świnoujście: Największy od lat krok w kierunku budowy tunelu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-09-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
UM Świnoujście: Największy od lat krok w kierunku budowy tunelu
fot. Malito, lic. CC BY-SA 3.0Port w Świnoujściu
W piątek podpisana zostanie umowa na dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego prac przygotowawczych do budowy tunelu drogowego w Świnoujściu.

Projekt nosi nazwę „Prace przygotowawcze związane z usprawnieniem połączenia komunikacyjnego pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu”. Zadanie otrzyma wsparcie z RPO Województwa Zachodniopomorskiego jeszcze ze starej perspektywy (na lata 2007-13). Umowę parafują marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz i prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz.

Priorytetowa inwestycja dla województwa

To druga dobra wiadomość w krótkim okresie czasu, związana z przygotowaniami do budowy tunelu. Kilka dni temu władze woj. zachodniopomorskiego poinformowały, że budowa tunelu została zapisana w Kontrakcie Terytorialnym, obok. m.in. budowy drogi ekspresowej S6 pomiędzy Szczecinem i Koszalinem oraz pogłębienia toru wodnego Szczecin – Świnoujście do 12,5 m.

Robert Karelus, rzecznik UM Świnoujście, mówi portalowi rynekinfrastruktury.pl, że dofinansowanie prac przygotowawczych budowy tunelu to kluczowa decyzja na drodze do rozpoczęcia budowy. – Jest to na pewno duży, o ile nie największy, od kilku lat, krok w stronę realizacji inwestycji budowy stałego połączenia pomiędzy wyspami Uznam i Wolin. Już sam fakt podpisania przez Marszałka umowy na dofinasowanie programu funkcjonalno-użytkowego pokazuje ,że władze województwa traktują ten problem priorytetowo. Mamy także nadzieję ,że zapisanie w Kontrakcie Terytorialnym tej ważnej dla nas inwestycji będzie gwarantować w przyszłości jej realizację – zauważa Karelus.

Program funkcjonalno-użytkowy to dokument określający oczekiwania zamawiającego wobec inwestycji budowlanej, która ma zostać następnie przeprowadzona w systemie projektuj-buduj. Program ma wskazać m.in. wymogi techniczne i finansowe.

Uda się uzyskać zwolnienie z VAT?

W Kontrakcie Terytorialnym zapisano, że budowa tunelu będzie kosztować ok. 780 mln zł, przy czym władze Świnoujścia liczą na to, że uda im się uzyskać zwolnienie z podatku VAT (wystąpiły już w tej sprawie do izby skarbowej), dzięki czemu koszt spadłby do ok. 630 mln zł. Obecne utrzymanie przepraw promowych w Świnoujściu jest na tyle drogie (w porównaniu z potencjalnymi kosztami utrzymania tunelu), że budowa stałej przeprawy zwróciłaby się najprawdopodobniej w ciągu maksymalnie 25 lat.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5