Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

PKP PLK wydłużą tunel na stacji w Słupsku. Rusza przetarg

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-09-03 15:04
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

PKP PLK wydłużą tunel na stacji w Słupsku. Rusza przetarg
fot. WU
PKP PLK rozpisały przetarg na wydłużenie tunelu pieszego na stacji w Słupsku. Docelowo obiekt zapewni dojście do budowanego przez miasto dworca autobusowego.

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na przedłużeniu przejścia podziemnego pod torami w obrębie stacji Słupsk. Obiekt zostanie wydłużony o 27,4 m i przejdzie pod pięcioma torami, a światło przejścia wyniesie 10,5 m. Roboty nie obejmą starej części tunelu, która zostanie przebudowana dopiero w momencie modernizacji całej stacji. Dlatego też nowa część przejścia, która zgodnie z normami będzie bardziej zagłębiona (różnica ok. 1,75 m), zostanie połączona ze starym tunelem za pomocą tymczasowych rampy i schodów. 

Budowa nie obejmuje wykończenia wnętrza. Na długości przejścia przewidziano wykonanie tymczasowej konstrukcji peronu nr 2 umożliwiającą wykorzystanie całej długości krawędzi peronowej przy torze nr 11 do czasu budowy kolejnych etapów przejścia i budowy nowych peronów. Założono też rozbiórkę wiaty peronową na długości nowobudowanego przejścia. Tory nr 11, 13 zostaną odtworzone do czasu realizacji kolejnych etapów inwestycji na konstrukcjach odciążających. Pozostałe tory 17 i 19 zostaną odtworzone zgodnie ze stanem istniejącym, poza torem nr 15, który zostaje wyłączony z ruchu.

Jak wynika z dokumentacji, roboty obejmują pierwsze trzy segmenty tunelu. Drugi, środkowy będzie miał rezerwę pod schody i windy na przyszły peron. PKP PLK budują tunel do granicy działki kolejowej, bez wyjścia na drugą stronę miasta. Budowa schodów będzie leżała w gestii miasta. Docelowo przedłużony tunel zapewni dojście na zachodnią stronę stacji. Tutaj bowiem miasto buduje dworzec autobusowy. Prace mają zakończyć się w 2023 r.

Termin składania ofert mija 7 października. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Na realizację prac przeznaczono siedem miesięcy. Inwestycja ma być finansowana ze środków unijnych, w ramach przebudowy linii 202 Gdynia Chylona – Słupsk. Zamawiający może unieważnić postępowanie, jeżeli środki publiczne nie zostaną mu przyznane.

Jednocześnie powstaje projekt nowego dworca kolejowego. PKP SA planują zburzyć obecny obiekt i postawić nowy dwupoziomowy budynek.


mat. PKP PLK

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Tunel pod Świną: Tarcza już opuszczona [zdjęcia]

Przestrzeń

Tunel pod Świną: Tarcza już opuszczona [zdjęcia]

Łukasz Malinowski 18 stycznia 2021

S-Bahn Zurych – historia sukcesu

Komunikacja

S-Bahn Zurych – historia sukcesu

Roman Czubiński 15 listopada 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5