Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Tunel średnicowy w Warszawie na razie się nie powiększy

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
16-01-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Tunel średnicowy w Warszawie na razie się nie powiększy
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Nie ma co liczyć na przykrycie stropem kolejnego odcinka torów warszawskiej linii średnicowej do 2023 roku.

Tereny nad linią średnicową to bardzo smakowity kąsek dla wszelkiej maści inwestorów. Zwłaszcza między ulicą Żelazną i Towarową, gdzie linia przebiega w głębokim wykopie doprowadzającym tory do Dworca Centralnego. Od lat dyskutuje się o zasklepieniu wykopu i nadbudowie w tym miejscu budynków. Wiadomo, że nie stanie się to przed 2023 rokiem.

– Brak prawa warstwowego na razie skutecznie uniemożliwia takie inwestycje, chociaż, jako właściciel gruntów, będziemy prowadzili pewne działania, które w przyszłości ułatwią budowę – powiedział Krzysztof Mamiński, prezes PKP SA. Jednocześnie, jak pisaliśmy, nie ma za bardzo woli współpracy ze strony z PKP SA z miastem przy zagospodarowywaniu terenów.

Jakie? PKP Polskie Linie Kolejowe wybrały właśnie wykonawcę projektu przebudowy linii średnicowej. Inwestycja będzie jedną z największych w kraju w tej perspektywie prac przy infrastrukturze kolejowej. Gdy dojdzie do wyboru wykonawcy budowy, mając na uwadze ewentualne późniejsze zasklepienie wykopu, PKP PLK może zlecić dodatkowe prace wzmacniające grunt w opisywanym miejscu. Zwolennikiem tego jest prezes Mamiński.

– Chcemy, by prace uwzględniały już podbudowę gruntu pod ewentualne palowanie. Jeśli w przyszłości zapadnie decyzja dotycząca przykrycia tunelu, będziemy na to gotowi. Chodzi także o to, żeby przy okazji budowy w przyszłości, nie zamykać świeżo zmodernizowanej linii – mówi.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Most Łazienkowski. Pomysłów na odbudowę nie brakuje

Przestrzeń

Rola BMW w transporcie, czyli dlaczego mówimy szyfrem?

Felietony i komentarze

Dodatkowe tory kolejowe w miastach potrzebne od zaraz

Felietony i komentarze

Rusza ŁKA, a będzie nadal tak jak jest

Felietony i komentarze

Rusza ŁKA, a będzie nadal tak jak jest

Kasper Fiszer 11 czerwca 2014

Warszawa: Miliardy na rozwój miasta w nowym budżecie UE

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Most Łazienkowski. Pomysłów na odbudowę nie brakuje

Przestrzeń

Rola BMW w transporcie, czyli dlaczego mówimy szyfrem?

Felietony i komentarze

Dodatkowe tory kolejowe w miastach potrzebne od zaraz

Felietony i komentarze

Rusza ŁKA, a będzie nadal tak jak jest

Felietony i komentarze

Rusza ŁKA, a będzie nadal tak jak jest

Kasper Fiszer 11 czerwca 2014

Warszawa: Miliardy na rozwój miasta w nowym budżecie UE

Prawo & Finanse

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5