Tramwaje Warszawskie przeprogramowały sterowniki falowników w 186 Swingach. Dzięki temu pojazdy są cichsze, a „elektroniczne piski” należą do przeszłości.
Od dawna pojawiały się głosy o głośnych Swingach. Tramwaje Warszawskie zapewniają jednak, że elektroniczne piski to przeszłość. Spółka w listopadzie 2017 r. rozpoczęła akcję przeprogramowywania falowników, czyli urządzeń energoelektronicznych, które zamieniają prąd stały na prąd przemienny i sterują trójfazowymi silnikami pojazdu. Operacja zakończyła się w lutym 2018 r. – teraz, po wgraniu nowych sterowników, urządzenia wydają cichsze i przyjemniejsze dla uszu dźwięki.
Tramwaje Warszawskie posiadają 180 Swingów w wersji jednokierunkowej oraz sześć w wersji dwukierunkowej. Pierwsze pojazdy wyjechały na trasę w 2010 r., a trzy lata później
zakończyły się dostawy całej serii zakupionych pojazdów.