Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Szef Bombardiera w Polsce: Czekamy na ruch Rzeszowa

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-06-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Szef Bombardiera w Polsce: Czekamy na ruch Rzeszowa
źródło: BombardierInnovia 300
Główny przedstawiciel spółki Bombardier w Polsce Janusz Kućmin nie chce zdradzić szczegółów rozmów z Rzeszowem, ale wygląda na to, że na razie analizy konkretnych rozwiązań w stolicy Podkarpacia nie będzie. – Wszystko zależy od władz miasta – podkreśla.

– Bardzo mnie cieszy, że w pojawiają się Polsce pomysły na tak nowoczesne systemy transportowe. O ile wiem to projekt ten jest jeszcze we wstępnej fazie – tłumaczy w rozmowie z „Transportem Publicznym”. – Wiele zależy od dalszego postępowania samych władz miasta – dodaje.

O planach władz Rzeszowa dotyczących budowy monoraila, czyli jednoszynowej, nadziemnej kolejki, pisaliśmy już kilkakrotnie. Prezydent Tadeusz Ferenc przekonuje, że to najlepszy pomysł na rozwiązanie problemów transportowych miasta, bo przy porównywalnej z metrem przepustowości monorail jest nie tylko tańszy i łatwiejszy w konstrukcji od kolejki podziemnej, ale również od tramwaju, którego domaga się część rzeszowskich społeczników.

Kilka tygodni temu przedstawiciele Bombardiera zaprezentowali władzom miasta projekt o nazwie Innovia 300 (taki sam system budowany przez konsorcja, w których Bombardier jest liderem ma jeździć w Rijadzie i w Sao Paulo), a te drugie przekonywały urzędników w ministerstwie infrastruktury, że warto w coś takiego zainwestować. Bombardier miał ponoć uszczegółowić plany i w maju znów odwiedzić Rzeszów, ale Kućmin pytany o to czy rzeczywiście przygotowują dokładniejsze opracowanie dla Rzeszowa, odpowiada wymijająco i nie potwierdza.

– To projekt w tak wstępnej fazie, że o szczegółach trudno mówić. Byliśmy na spotkaniu, prezentowaliśmy jeden z naszych produktów. Jeśli władze Rzeszowa zdecydują się na kolejne kroki, ogłoszą przetarg, to pewnie będziemy zainteresowani udziałem – tłumaczy Kućmin. – Na pewno Bombardier jest firmą wiodącą jeśli chodzi o monorail i mamy doświadczenie z budowy podobnych systemów w różnych miejscach na świecie. W każdym przypadku na ostateczny kształt systemu ma wpływ wiele czynników. Bardzo ważnym jest, by firma realizująca taki projekt mogła korzystać z doświadczeń zdobytych wcześniej.

Kućmin nie chciał zdradzić, czy wstępna ocena kosztów ze strony Rzeszowa (200–300 mln zł), jest realna, również tłumacząc to wstępną fazą projektu. 3,5–kilometrowa kolejka budowana w Rijadzie to kontrakt wart 241 mln dol., z kolei monorail mający wozić pasażerów lotniska w saudyjskiej Dżuddzie o długości 1,5 km ma kosztować prawie 100 mln dol. 24–kilometrowy odcinek w Sao Paulo to już koszt 1,6 mld dol. Wstępna trasa proponowana przez władze miasta stworzyłaby kilkunastokilometrową pętlę.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Moskwa żegna się z monorailem

Przestrzeń

Moskwa żegna się z monorailem

Przemysław Farsewicz 05 lipca 2025

Tajlandia: Monorail produkcji Alstomu wchodzi do użytku w Bangkoku

Mobilność

Monorail Stulecia

Komunikacja

Monorail Stulecia

mg 22 stycznia 2022

Alstom dostarczył do Kairu pierwsze pociągi jednoszynowe

Komunikacja

Monorail pod nadzorem Transportowego Dozoru Technicznego?

Prawo & Finanse

Monorail pod nadzorem Transportowego Dozoru Technicznego?

Witold Urbanowicz 14 października 2021

Zobacz również:

Moskwa żegna się z monorailem

Przestrzeń

Moskwa żegna się z monorailem

Przemysław Farsewicz 05 lipca 2025

Tajlandia: Monorail produkcji Alstomu wchodzi do użytku w Bangkoku

Mobilność

Monorail Stulecia

Komunikacja

Monorail Stulecia

mg 22 stycznia 2022

Alstom dostarczył do Kairu pierwsze pociągi jednoszynowe

Komunikacja

Monorail pod nadzorem Transportowego Dozoru Technicznego?

Prawo & Finanse

Monorail pod nadzorem Transportowego Dozoru Technicznego?

Witold Urbanowicz 14 października 2021

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij