Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Szczecin wprowadza kartę miejską na smartfony

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2017-06-06 11:45
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Szczecin wprowadza kartę miejską na smartfony
Autobus w Szczecinie.Fot. Kasper Fiszer
Od dziś mieszkańcy Szczecina wyposażeni w smartfony z systemem Android mogą korzystać z aplikacji Mobilna Karta Miejska. Umożliwia ona zakup biletów komunikacji zbiorowej. Nowy sposób dystrybucji ma być odpowiedzią miasta na rosnący trend sprzedaży usług za pośrednictwem telefonów komórkowych.

Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie zaprezentował dziś nowy sposób zakupu biletów komunikacji miejskiej. Podróżnym udostępniona została aplikacja na telefony komórkowe, która ma zastępować tradycyjną fizyczną kartę miejską. Użytkownicy mogą korzystać z pełnej oferty biletowej ZDiTM, mogą też liczyć na przesyłane za jej pośrednictwem powiadomienia dotyczące taryfy czy utrudnień w ruchu.

Wkrótce karta ma zintegrować różne instytucje miejskie

– Zanim podjęliśmy decyzję o stworzeniu mobilnej karty, przyglądaliśmy się wnikliwie różnym systemom dystrybucji biletów w Polsce. Najbardziej zainteresował nas rozwijający się rynek sprzedaży poprzez smartfon – mówiła Anna Małolepsza, kierownik Działu Taryfowo-Biletowego ZDiTM. Podkreśliła, że telefony są tym urządzeniem, po które coraz więcej osób wraca do domu, jeśli zapomni go zabrać ze sobą, więc użytkownicy mają do nich dostęp niemal zawsze. Jednocześnie gwarantują one możliwość nieprzerwanego oferowania usług przez 24 godziny na dobę we wszystkie dni tygodnia.

– W pierwszej fazie projektu najważniejszą ideą jest sprzedaż biletów komunikacji miejskiej – powiedział Krzysztof Całka, dyrektor zarządzający firmy GoPay. Zapewnił jednak, że w kolejnych fazach wdrożenia planowane jest dokładanie do aplikacji kolejnych usług. Mogą one integrować systemy sprzedaży różnych instytucji miejskich (od strefy płatnego parkowania po teatry czy baseny), ale też umożliwiać zapoznawanie się z przygotowanymi przez partnerów informacjami. W drugiej połowie tego roku ma być przygotowany przewodnik skierowany głównie dla turystów.

Elektroniczne bilety można... wydrukować

Korzystanie z części sprzedażowej wymaga rejestracji w systemie, co umożliwi kontrolę wydanych za pośrednictwem aplikacji biletów. Kontrolerzy będą używać innej aplikacji na smartfony, która pozwoli na skanowanie kodów QR generowanych dla pasażerów. Po ich odczytaniu na ekranie osoby kontrolującej wyświetli się zdjęcie właściciela biletu. Jak zapewnił Krzysztof Całka, bilety okresowe będzie można wydrukować, dzięki czemu zachowają one ważność np. wtedy, gdy telefon się rozładuje.

– To pierwsze tak szerokie wdrożenie w Polsce – stwierdził Robert Pietras, prezes GoPay. Szczecinianie będą mogli skorzystać z aplikacji napisanej dla miasta, a nie z rozwiązania uniwersalnego. – Dzięki temu system jest uszyty na naszą miarę – oceniła Anna Małolepsza.

Na razie papierowy bilet nie zniknie

Jak zapewniła przedstawicielka ZDiTM, Zarząd nie zamierza w najbliższej przyszłości rezygnować z emitowania biletów papierowych. Jej zdaniem tendencja sprzedaży jest jednak jednoznaczna i nośnik tradycyjny stale ustępuje pola elektronicznemu. Trend ten ma być coraz szerszy wraz z dokładaniem kolejnych usług do oferty mobilnej karty. Niebawem aplikacja ma być dostępna także dla korzystających z telefonów z systemami iOS i Windows Phone.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Miasto bez biletów, tylko z telefonem. Jak to może wyglądać

Mobilność

Miasto bez biletów, tylko z telefonem. Jak to może wyglądać

Jakub Dybalski 21 listopada 2016

Bilet za 5 lat? W komórce, pierścionku, a może w... tatuażu? [film]

Komunikacja

Bilet za 5 lat? W komórce, pierścionku, a może w... tatuażu? [film]

Michał Szymajda 18 listopada 2016

GoPay: Do obsługi płatności w transporcie wystarczy telefon

Mobilność

GoPay: Do obsługi płatności w transporcie wystarczy telefon

Kasper Fiszer 03 listopada 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS