Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Bilet za 5 lat? W komórce, pierścionku, a może w... tatuażu? [film]

Dalej Wstecz
Autor:

Michał Szymajda

Data publikacji:
2016-11-18 09:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Przemieszczając się po Polsce bez trudu można zauważyć jak wielkim powodzeniem cieszą się nowe nośniki biletów – począwszy od kart miejskich, przez smartfony po karty kredytowe. Czy doczekamy momentu, w którym bilet papierowy kasowany w pojeździe stanie się przeżytkiem?

Trudno ocenić jak wielu pasażerów korzysta z biletu elektronicznego w różnych pojazdach transportu publicznego, nie da się jednak ukryć, że jest to już procent znaczący. Największe triumfy bilet kupowany przez Internet święci w PKP Intercity. Promocja, dalece w sumie niedoskonałego systemu sprzedaży zdalnej, połączona z wprowadzeniem na tory nowych pociągów, spowodowała, że w pierwszych miesiącach 2015 roku bilet przez Internet kupiło o 85% więcej pasażerów niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Duża część z biletów PKP Intercity nie jest już drukowana, tak jak działo się to przed kilkoma laty, lecz kupowana i zapisana na smartfonie. Jeśli dodamy do tego informację, że 60% posiadaczy telefonów w Polsce ma za sobą zakup biletów przez komórkę, widać jak wielki rynek otwiera się przed dostawcami technologii związanych ze sprzedażą uprawnień do przejazdu. Nic dziwnego – płatność smartfonem staje się banalnie prosta i szybka. Widać to na przykładzie systemu GoPay – jednego z bardziej popularnych w Polsce.

Karta miejska na komórce

Po rejestracji w systemie GoPay użytkownik nosi ze sobą wyłącznie swój telefon komórkowy, na podstawie którego organizator komunikacji jest w stanie dokonać pełnej weryfikacji jego ważności. To więc w istocie karta miejska na smartfonie.

– W naszej aplikacji w telefonie jest całe miasto, to znaczy bilety komunikacji zbiorowej, wydarzenia, trasy rowerowe, muzea, kina, baseny itd. To miasto decyduje, z jakich klocków chce stworzyć cały system – mówił podczas Kongresu Transportu Publicznego Robert Pietras, prezes zarządu GoPay.

Bilet papierowy? Powinien pozostać

Wobec tak wielkiej ekspansji e-biletów na rozmaitych nośnikach, coraz częściej zadajemy sobie pytanie o przyszłość tradycyjnych, kupowanych w kioskach biletów. Co ciekawe, nawet najwięksi gracze na rynku elektronicznych usług w transporcie podkreślają jego znaczenie.

– Zakup biletu przez komórkę będzie bez wątpienia bardziej popularny, już teraz 60% posiadaczy telefonów ma za sobą takie doświadczenie i pewnie ta liczba będzie jeszcze większa. Polacy coraz chętniej będą też kupować przez nie bilety okresowe. Zmieni się też forma zakupu e-biletu. To niemal pewne, że za 5 lat będziemy je kupować przy użyciu zegarków, pierścionków, a może nawet tatuaży – ocenił Krzysztof Całka – dyrektor handlowy GoPay. – Ale bilet papierowy tak szybko nie zniknie i wcale nie upieramy się przy tym, by na siłę zastępować go wersją elektroniczną. Jeśli transport publiczny ma pozostać publiczny, dostępność biletów na różnych nośnikach musi być jak najszersza – dodał.

Więcej na temat systemu płatności GoPay implementowanych w Polsce można przeczytać tutaj.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
GoPay: Do obsługi płatności w transporcie wystarczy telefon

Mobilność

GoPay: Do obsługi płatności w transporcie wystarczy telefon

Kasper Fiszer 03 listopada 2016

Konsultacje społeczne ważne nie mniej niż nowoczesne technologie

Komunikacja

Konsultacje społeczne ważne nie mniej niż nowoczesne technologie

Kasper Fiszer 30 października 2016

W Koszalinie bilet miesięczny kupuje się przez Internet

Komunikacja

W Koszalinie bilet miesięczny kupuje się przez Internet

Jakub Dybalski 02 września 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5