MZK w Ostrowie Wielkopolskim rozstrzygnął dwa przetargi na dostawę autobusów spalinowych i elektrycznych. W obu przypadkach zamówienia udzielono firmie Solaris, która była jedynym startującym. Autobusy ujrzymy w Ostrowie jeszcze w tym roku.
Przedmiotem jednego z przetargów jest dostawa trzech 12-metrowych autobusów spalinowych. Każdy powinien zabrać na pokład minimum 90 pasażerów, z czego 28 na miejscach siedzących, a każdy powinien mieć dodatkowo co najmniej cztery siedzenia rozkładane, montowane na ścianach. Każdy z pojazdów powinien mieć niską podłogę na całej długości, troje dwuskrzydłowych drzwi, a także silnik spełniający normę emisji spalin Euro 6.
Jedyną ofertę w postępowaniu złożył Solaris, proponując kwotę 3,39 mln zł brutto. Nieznacznie, o kilkadziesiąt tysięcy, przekraczał założony budżet. Zamawiający postanowił jednak zwiększyć środki przeznaczone na realizację zamówienia i wybrał 21 marca ofertę Solarisa. Pojazdy powinny zostać dostarczone do 18 sierpnia 2017 r.
Kolejny przetarg dotyczy dostawy czterech autobusów miejskich ładowanych za pomocą złącza plug-in, czyli wtyczki wraz z całym dedykowanym systemem ładowania. Długość pojazdów określono na przedział od 11,8 do 12,15 m. Pojazdy mają pomieścić minimum 75 pasażerów, w tym co najmniej 25 na miejscach siedzących. Autobus ma być napędzany silnikiem elektrycznym (bądź silnikami) o mocy co najmniej 160 kW. Zgodnie z wymaganiami wozy mają być konstrukcyjnie przystosowane i posiadać przygotowaną instalację zapewniającą możliwość podłączenia urządzenia pozwalającego na ładowanie baterii zastosowanych w autobusie za pomocą pantografu. Więcej o wymaganiach pisaliśmy
tutaj.
Jedyną ofertę – opiewającą na kwotę 9,94 mln zł – złożył Solaris. Była ona nieco tańsza niż zaplanowany budżet, więc wybranie oferty, co nastąpiło również 21 marca, było tylko formalnością. Pojazdy z tego zamówienia mają zostać dostarczone do 10 grudnia 2017 r.