Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Powstanie przystanek Warszawa Stalowa. Na razie ułomny, rozbudowa potem?

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-09-26 12:50
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Powstanie przystanek Warszawa Stalowa. Na razie ułomny, rozbudowa potem?
fot. WU
PKP PLK podpisały umowę z Torpolem na projekt i modernizację torów między Warszawą Gdańską i Warszawą Rembertowem. Powstać ma też nowy przystanek Warszawa Stalowa. Niestety – w minimalnym zakresie, bez dojść na drugą stronę al. „Solidarności” i Radzymińskiej, a także bez umożliwiającego wygodne przesiadki przystanku kolejowego na prostopadłej linii kolejowej do Wołomina. – Głównym celem projektu jest poprawa przepustowości na E20 i z tym przede wszystkim związane są prace – mówi Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK. Jak dodaje, w przyszłości będzie można rozważyć zbudowanie tutaj węzła przesiadkowego.

W poniedziałek 25 września PKP PLK podpisały z Torpolem umowę na zaprojektowanie i modernizację odcinka pomiędzy Warszawą Gdańską a Warszawą Rembertowem w ramach poprawy przepustowości linii E20. W projekcie znalazła się także budowa nowego przystanku Warszawa Stalowa. Będzie on zlokalizowany po północnej stronie al. „Solidarności”, z nowym przejściem podziemnym od strony północnej.



Przystanek Warszawa Stalowa będzie pozbawiony przejścia na drugą stronę al. „Solidarności” i Radzymińskiej, które poprawiłyby jego dostępność. Dlaczego?

Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK: My w ramach tej inwestycji będziemy tak planować rozwiązania projektowe, by umożliwić w przyszłości wykonanie tego przejścia. W tej chwili wymagałoby to ok. 400-metrowego dojścia na drugą stronę ulicy, w związku z tym nie jest to bezpośrednio związane z tą realizacją.

Kto miałby ewentualnie zbudować to przejście?

Przygotowujemy w tej chwili studium wykonalności w zakresie dobudowy trzeciego toru. Tak musimy skoordynować rozwiązania z realizowanego i przyszłościowego projektu, by uzyskać możliwość techniczną. Oddzielną kwestią jest kwestia finansowania – czy będzie robiło to miasto, czy my wspólnie z miastem jest do uzgodnienia.

Kiedyś mówiło się o przystanku kolejowym na linii z Warszawy Wileńskiej do Wołomina, co ułatwiałoby przesiadki między dwiema liniami.

To przystanek na zupełnie innej linii – krzyżują się i nie łączą się. Głównym celem projektu jest poprawa przepustowości na E20 i z tym przede wszystkim związane są prace. Przystanek Warszawa Stalowa będzie wykonany w przedstawianym zakresie z uwagi na zamknięcia torowe, które przewidujemy w trakcie tej inwestycji. Stworzenie tutaj węzła i przystanku na drugiej linii wymagałoby większych środków finansowych i zupełnie innego projektu.
Nie możemy więc mówić o rezygnacji, tylko od początku ten przystanek nie był elementem projektu. Jeśli będzie potrzeba ze strony mieszkańców i potrzeb komunikacyjnych, to ta kwestia będzie analizowana.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS