Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Pociągi metra pojadą do Mińska Mazowieckiego na naprawę

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2016-01-14 12:57
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pociągi metra pojadą do Mińska Mazowieckiego na naprawę
fot. Martyn Janduła
Dziesięć składów metra Alstom Metropolis ’98 pojedzie na naprawę piątego poziomu utrzymania do Mińska Mazowieckiego. Oznacza to, że składy wyjeździły już 1,6 mln kilometrów. W ramach prac zmieniona zostanie m.in. kolorystyka.

Pociągi Alstom Metropolis ’98, które wdrażano do ruchu w latach 2000-2005, wyjeździły już kilometry kwalifikujące je do wykonania naprawy głównej. Zgodnie z wymogami naprawa piątego poziomu utrzymania (P5) w przypadku Metropolisów musi zostać wykonana po przejechaniu przez skład pociąg 1 600 000 km ± 80 000 km lub po 16 lat eksploatacji.

Poprzednie przetargi nie przyniosły rozstrzygnięcia. Dlatego też Metro we własnym zakresie wyremontowało kilka składów. W kolejnym postępowaniu ogłoszonym pod koniec października 2015 r. i obejmującym już 10 składów, udało się wybrać wykonawcę. Spółka podpisze umowę z ZNTK Mińsk Mazowiecki.

Naprawie podlegają zarówno pudła, jak i wózki. – Wykonanie naprawy wózków obejmuje wykonanie pomiarów geometrii ram, wymianę elementów zawieszenia, wykonania napraw zestawów kołowych napędowych i tocznych. W zakres naprawy pudeł wagonów wchodzi: wykonanie pomiarów geometrii pudeł, naprawa malatury pudeł oraz drzwi, wymiana pasa niebieskiego na pudle na pas w kolorze żółtym, wymiana uszkodzonych okien i szyb, naprawa pulpitu maszynisty oraz podłóg przedziału pasażerskiego – wylicza Anna Bartoń, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego.

Zgodnie z warunkami przetargu naprawy mają zostać wykonane do końca 2018 r. Naprawa jednego składu będzie musiała zostać wykonana w terminie 140 dni od dnia jego odbioru przez wykonawcę. – Po zakończeniu napraw pojazd będzie eksploatowany kolejne 1 600 000 km lub 16 lat – informuje Bartoń.

Metro jest w tej komfortowej sytuacji, że w związku z dostawą składów Siemens Inspiro może sobie pozwolić na czasowe odstawienie składów oczekujących na naprawę. Pociągi takie, z powodu braku miejsca, stoją opakowane folią na terenie STP Kabaty. W tej chwili, jak informuje przewoźnik, odstawione są cztery składy Alstom Metropolis o numerach 20, 22, 23 i 24. Stoją też dwa skład rosyjskie o numerach 05 i 36.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Metro przetestuje Metropolisa na II linii

Komunikacja

Metro przetestuje Metropolisa na II linii

Witold Urbanowicz 03 lipca 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5