Partnerzy serwisu:
Komunikacja

PKS Polonus testuje (najpewniej) najkrótszy autobus w Polsce

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2017-03-21 12:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

PKS Polonus testuje (najpewniej) najkrótszy autobus w Polsce
fot. Polonus
PKS Polonus testuje (najpewniej) najkrótszy autobus w Polsce
PKS Polonus testuje (najpewniej) najkrótszy autobus w Polsce
PKS Polonus testuje (najpewniej) najkrótszy autobus w Polsce
PKS Polonus chce startować w przetargach na obsługę linii lokalnych i miejskich, które nie są zbyt uczęszczane, więc i nie potrzebują wielkopojemnych autobusów. Dlatego właśnie testuje w Piasecznie autobus miejski, który… ma mniej niż 6 metrów długości.

Karsan Jest to autobus o długości 5,845 metra, w środku ma 11 miejsc siedzących i 4 składane fotele, w sumie zmieści nawet 25 pasażerów, a przy tym ma miejsce na wózek inwalidzki i rampę dla takich wózków. Jedyne drzwi są dwuskrzydłowe. Silnik spełnia normę emisji spalin Euro 5. Co ciekawe, według deklaracji producenta, pojazd może pokonać nawet wzniesienia o nachyleniu 35 proc.

Konstrukcja pojazdu oparta jest o nadwozie samonośne. Napęd autobusu stanowi jednostka Fiat PowerTrain F1A, a układ przeniesienia napędu oraz zawieszenie pochodzą z Fiata Ducato.

Po co Polonusowi, który specjalizuje się w międzywojewódzkich przewozach autokarowych, zwykle między dużymi miastami a miejscowościami wypoczynkowymi, takie autobusy? Ze względu na niskie koszty eksploatacji, wymogi środowiskowe i przepisy unijne świetnie pasują do obsługi kontraktów samorządowych. A w takich przetargach przewoźnik widzi swoją niszę. Póki co, na zlecenie warszawskiego ZTM obsługuje lokalne linie autobusowe oznaczone literą "L", m.in. w Otwocku, Kampinosie czy Wieliszewie. Wspomniany wcześniej karsan jest testowany do ostatnich dni kwietnia na jednej z lokalnych (nie obsługiwanych przez ZTM) linii w Piasecznie.

– W opinii naszych logistyków może idealnie sprawdzić się na liniach lokalnych – zapewnia Paweł Hanula, dyrektor techniczny PKS Polonus. – Dotyczy to zwłaszcza tych tras, na których jeździ nieco mniej pasażerów, więc koszty ich utrzymania nadwyrężają budżety samorządowe, ale są one jednocześnie zasadne z punktu widzenia celów społecznych. Ten autobus ma niskie koszty eksploatacji przy jednoczesnym zachowaniu wysokich standardów podróżowania – dodaje.

PKS Polonus S.A. obsługuje całorocznie i sezonowo blisko 40 połączeń, łącząc główne ośrodki miejskie i turystyczne z Warszawą. Ma bazy transportowe w Warszawie, Nowym Dworze Mazowieckim i Piasecznie. Przewozi rocznie 2 mln pasażerów.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Olsztyn: Plac dworcowy z dodatkowym torem dla tramwajów

Przestrzeń

Olsztyn: Plac dworcowy z dodatkowym torem dla tramwajów

Martyn Janduła 23 marca 2017

Szklarska Poręba rozważa uruchomienie komunikacji miejskiej

Komunikacja

Szklarska Poręba rozważa uruchomienie komunikacji miejskiej

Kasper Fiszer 01 stycznia 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS